استوار مثل کوهجاری مثل رود

تراشه‌های 2 نانومتری برای اولین بار پرچمدار خانواده آیفون 17 می‌رسند

کمپانی اپل قصد دارد در سال 2025 از تراشه‌های قدرتمند 2 نانومتری خود رونمایی کند. با این وجود می‌توانیم گوشی‌های پرچمدار آیفون 17 را به عنوان قدرتمندترین گوشی‌های بازار بدانیم.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۱-۲۳
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
تراشه‌های 2 نانومتری برای اولین بار پرچمدار خانواده آیفون 17 می‌رسند

شرکت‌های ساخت موبایل در حال تلاش برای دستیابی به فرایند ساخت تراشه‌های دو نانومتری هستند. به نظر می‌رسد که اپل در گوشی‌های پرچمدار سری آیفون 17 به این امر دست می‌یابد و باز هم در این زمینه موفق‌تر از گوشی‌های اندرویدی عمل کرده است.

اپل به کمک شرکت TSMC توانسته به اولین تراشه ۲ نانومتری در جهان دست پیدا کند.

آیفون 17 پرو با تراشه ۲ نانومتری به قدرتمندترین گوشی 2025 تبدیل خواهد شد!

گوشی‌های هوشمند با مجهز شدن به تراشه‌های ۲ نانومتری مصرف باتری بسیار بهینه شده‌ای خواهند داشت (حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد انرژی کمتری نسبت به تراشه ۳ نانومتری مصرف می‌کنند. ) و این امر کمک زیادی به گوشی‌های اپل می‌کند. همچنین قدرت پردازشی این پردازنده‌ها چند برابر بیشتر از پردازنده‌ای ۳ نانومتری است. ( حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد سریع‌تر عمل می‌کنند.)

اپل قرار است به کمک شرکت TSMC به فرآیند لیتوگرافی ۲ نانومتری دست یابد. این شرکت قرار است که از سال ۲۰۲۵ تولید انبوه این تراشه را آغاز کند و در سال ۲۰۲۶ نیز به نسخه پیشرفته‌تر و بهبود یافته‌تری از تراشه ۲ نانومتری برسد.

تراشه دو نانومتری اپل

شرکت‌های سازنده تراشه‌های گوشی‌های اندرویدی در حال تحقیق و بررسی برای رسیدن به این فناوری هستند تا بتوانند مچ تراشه‌های اپل را بخوابانند. شرکت‌های مدیاتک و کوالکوم پیشگامان کسب این تکنولوژی هستند. حالا با توجه به پیشرفت این چند سال اخیر گوشی‌های اندرویدی داشته‌اند، به نظر شما می‌توانند با گوشی‌های اپل به رقابت بپردازند یا خیر؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید