استوار مثل کوهجاری مثل رود
جستجوهای محبوب
  • A55
  • Redmi 13
  • POCO
  • آمایا
  • 13T
  • A15
  • A35
  • پوکو F5

6 ویژگی اندروید که در آیفون جای خالیشان حس می‌شود

به نظر می‌رسد کل کل میان اندروید و iOS تا ابد ادامه دارد. در این نوشته با ویژگی‌هایی آشنا می‌شویم که کفه‌ی ترازو رو به سمت سامسونگ سنگین می‌کند. برای اطلاع از این ویژگی‌ها این نوشته را تا پایان بخوانید.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۳-۲۲
پیشنهادهایی برای شما

سامسونگ گلکسی A25 با رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایت ویتنام A256E/DS

10,250,000

شیائومی ردمی 13 4G با حافظه 256 و رم 8 گیگابایتی

8,150,000

سامسونگ گلکسی A55 با رم 8 و ظرفیت 256 گیگابایت (پک ویتنام)

19,850,000

سامسونگ گلکسی A25 با رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایت ویتنام A256E/DS

12,250,000
6 ویژگی اندروید که در آیفون جای خالیشان حس می‌شود

در تلفن‌های همراه به صورت کلی از دو سیستم عامل اندروید و iOS استفاده می‌شود که هرکدام طرفداران خاص خود را دارند و برای این طرفداری دلایل مختلفی عنوان می‌کنند.

در این نوشته از تجربه‌های کاربری که از اندروید به سمت iOS رفته صحبت می‌کنیم. با خواندن این نوشته متوجه می‌شویم در گوشی‌های ایفون که یکی از پرطرفدارترین گوشی‌ها در سرتاسر جهان هستند کمبود چه ویژگی‌هایی حس می‌شود.

اگر از طرفداران سرسخت اندروید هستید با من همراه باشید تا دلایل بیشتری برای طرفداری خود پیدا کنید.

1. قابلیت تقسیم صفحه نمایش

یکی از مهم‌ترین مزایای گوشی‌های اندروید قابلیت تقسیم صفحه نمایش است که امکان انجام چند کار به صورت همزمان را برای کاربر فراهم می‌کند. در واقع با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید صفحه نمایش گوشی خود را به دو قسمت تقسیم کند و همزمان که ویدیویی را تماشا می‌کند؛ در یک برنامه‌ی دیگر با دوستان خود چت کنید یا یک فعالیت دیگر را دنبال کنید.

در گوشی‌های آیفون چنین قابلیتی وجود ندارد و شما برای اینکه چندین کار را به صورت همزمان انجام دهید باید به صورت دستی میان چند برنامه جا به جا شوید. البته که چنین قابلیتی در آیپد وجود دارد و شما می‌توانید دو برنامه را به صورت همزمان در کنار یکدیگر استفاده کنید.

کاربران گوشی‌های آیفون امدوار هستند که در مدل‌های بعدی این امکان به گوشی‌های آیفون هم اضافه شود.

تقسیم صفحه نمایش در اندروید

2. قابلیت ایجاد چند حساب کاربری به صورت جداگانه

در اکثر گوشی‌های اندروید شما می‌توانید در دستگاه خود از دو حساب کاربری مختلف استفاده کنید. اگر حساب کاربری دوم را ایجاد کنید می‌توانید زمانی که گوشی خود را به یکی از بچه‌های فامیل برای بازی قرض می‌دهید به حساب کاربری دوم بروید و با خیال راحت از او دور شوید.

البته که این قابلیت زمانی که گوشی خود را برای تعمیرات هم تحویل می‌دهید به کار شما می‌آید. در گوشی‌های آیفون چنین قابلیتی وجود ندارد. البته که در گوشی‌های اندروید هم سامسونگ از این قاعده مستثنی است و این قابلیت را تنها در تبلت‌های خود در دسترس کاربران قرار می‌دهد. در گوشی‌های شیائومی هم چنین قابلیتی تحت عنوان Second Space در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.   

چند حساب کاربری در یک دستگاه

3. امکان استفاده از چند برنامه‌ی متفاوت برای نصب نرم‌افزار

شاید یکی از دلایل محبوبیت گوشی‌های آیفون امنیت بالایی است که دارند؛ البته که همین امنیت بالا در موقعیت‌هایی باعث دردسر می‌شود. در گوشی‌های آیفون شما تنها می‌توانید از App Store، برنامه‌های مورد نظر خود را نصب کنید.

در حالی که در اندروید چند برنامه‌ی مختلف وجود دارند که شما می‌توانید برای نصب برنامه از آنها استفاده کنید، همچنین امکان دانلود و نصب برنامه‌ها به صورت مستقیم از مرورگرهای مختلف وجود دارد. درست است که این ویژگی آیفون امنیت بیشتری برای کاربر فراهم می‌کند اما در موقعیت‌هایی که شما برای انجام کاری نیازمند یک برنامه‌ی خاص هستید که از قضا در App Store وجود ندارد؛ می‌تواند مشکل ساز شود.

استفاده از چند برنامه‌ی مختلف برای نصب نرم‌افزار

4. شخصی سازی کامل

در گوشی‌های آیفون برخلاف اندروید برای شخصی سازی صفحه نمایش و کاربردهای گوشی محدودیت‌های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال در صفحه‌ی اصلی شما تنها می‌توانید برنامه‌ها و ویجت‌ها را در موقعیت‌های مشخص شده جا به جا کنید اما نمی‌توانید براساس سلیقه‌ی خود آن را سازماندهی کنید. البته که می‌توانید چند ویجت را به صفحه قفل خود وارد کنید اما تنها از میان ویجت‌هایی که خود شرکت به شما پیشنهاد می‌دهد.

در صورتی که در گوشی‌های اندرویدی شما می‌تواند بدون محدودیت هر تغییری که مدنظرتان است در قسمت‌های مختلف گوشی اعمال کنید. در واقع می‌توانید سایز فونت، آیکون و چیدمان با کم‌ترین زحمت تغییر دهید. حتی می‌توانید چیدمان اصولی گوشی را با استفاده از نسخه‌هایی که شرکت‌های دیگر ارائه می‌دهند؛ تغییر دهید.

5. دسترسی به حافظه‌ی داخلی از طریق سیستم

در گوشی‌های اندرویدی شما می‌توانید گوشی را از طریق کابل USB به سیستم خود وصل کنید و به اطلاعات گوشی مانند یک هارد دسترسی داشته باشید.

به همین جهت شما می‌توانید اطلاعاتی که بر روی گوشی خود دارید را با سرعت بالایی به سیستم خود منتقل کنید و فضای داخلی گوشی خود را خالی کنید.  متاسفانه در گوشی‌های اپل چنین قابلیتی در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد و با اتصال گوشی‌های آیفون به مک شما تنها می‌توانید اطلاعات میان دو دستگاه را همگام سازی کنید و در هر دو دستگاه به اطلاعات دسترسی داشته باشید.

البته که اگر گوشی آیفون خود را به به یک سیستم مجهز به ویندوز وصل کنید تا می‌توانید تصاویر و ویدیوهایی که در دستگاه ذخیره شده است را مشاهده کنید.

دسترسی به حافظه‌ی داخلی از طریق سیستم

6. جعبه کنترل صدا در ابعاد مختلف

یکی از ویژگی‌های گوشی‌های اندرویدی که در گوشی‌های آیفون جای خالی آن به شدت حس می‌شود جعبه کنترل صدا درابعاد مختلف است. در گوشی‌های اندروید شما می‌توانید صدای مربوط به بخش‌های مختلف مانند اعلان‌،پخش، تماس و ... را به صورت جداگانه تنظیم کنید اما در گوشی‌های آیفون با تغییر میزان صدا تمام موارد گفته شده تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

البته که در تنظیمات آیفون می‌توانید با روشن کردن یک قابلیت می‌توانید میزان صدای زنگ و اعلان را در یک گروه و صدای پخش و تماس را در یک گروه دیگر قرار دهید تا به صورت هماهنگ کنترل شوند. برای استفاده از این قابلیت باید در تنظیمات تغییر با دکمه‌های کنار صفحه را خاموش کنید.

کنترل صدا در اندروید

در واقع اگر قصد دارید از یک گوشی اندرویدی به سمت گوشی‌های آیفون بروید؛ بیشتر فکر کنید زیرا این کار شما می‌تواند به منزله‌ی یک فداکاری تلقی شود.                                       

نظرات

جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید