استوار مثل کوهجاری مثل رود

5 کاربرد حالت پرواز گوشی موبایل (Airplane mode)

در تمامی گوشی‌های هوشمند قابلیتی به نام حالت پرواز (Airplane mode) وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی و ویژگی‌های این قابلیت بپردازیم.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۲-۰۲
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
5 کاربرد حالت پرواز گوشی موبایل (Airplane mode)

در تمامی گوشی‌های هوشمند، قابلیتی به نام حالت پرواز یا حالت هواپیما وجود دارد. علاوه بر زمان‌هایی که به وسیله هواپیما در حال سفر هستیم، در برخی موارد نیز روشن کردن حالت هواپیما خالی از لطف نیست. با روشن کردن این قابلیت، به نوعی فناوری‌های ارتباطاتی گوشی، محدود می‌گردند.

استفاده از حالت هواپیما باعث می‌شود که امواج الکترومغناطیس کمتری به گوشی وارد شود و در نتیجه تشعشات مضر کمتری را به بدن وارد می‌کند. همچنین در مواقعی که با ضعف آنتن دهی مواجه هستیم، می‌توانیم گوشی را برای لحظاتی وارد حالت هواپیما کنیم و سپس از آن خارج کنیم تا آنتن دهی گوشی تقویت گردد. در ادامه به برخی از کاربرد‌های قابلیت Airplane mode می‌پردازیم.

حالت هواپیما

۱. عدم اختلال در تجهیزات ناوبری

هنگامی که برای سفر از هواپیما استفاده می‌کنید، حتماً گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید. برخی از رسانه‌ها عنوان کرده‌اند که امواج گوشی‌های همراه در حین پرواز، باعث می‌شوند که عملکرد تجهیزات ناوبری و عملکرد هواپیما مختل گردد. از همین رو توصیه می‌گردد که در سفر‌های هوایی، گوشی خود را در حالت Airplane mode قرار دهید.

حالت پرواز در هواپیما

۲. کاهش تشعشات الکترومغناطیسی

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، شما وقتی که گوشی خود را در حالت هواپیما قرار می‌دهید، امواج الکترومغناطیسی کمتری بر گوشی شما وارد می‌شود. این امر به دلیل قطع دسترسی شبکه‌های تلفن همراه است و به گونه‌ای، در این حالت سیم کارت شما خاموش خواهد شد.

امواج الکترومغناطیس تأثیرات منفی بر عملکرد بدن می‌گذارند. به همین دلیل است که پزشکان تأکید دارند که در هنگام خواب، گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید.

۳. بیشتر شدن سرعت شارژ گوشی

در زمان‌هایی که شما نیاز دارید که گوشیتان با سرعت بیشتری شارژ شود، بهتر است که گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید. در این حالت، فناوری‌های ارتباطاتی گوشی که به طور مداوم در پس زمینه گوشی روشن هستند و در حالت آماده باش قرار دارند، به طور موقت به فعالیت‌های خود پایان می‌دهند و وظایف گوشی سبک‌تر می‌شود. به همین دلیل سرعت شارژ شدن گوشی بالاتر می‌رود.

۴. افزایش میزان آنتن دهی

همانطور که در بالاتر نیز گفته شد، با قرار داد گوشی در حالت هواپیما، فناوری‌های ارتباطاتی گوشی قطع خواهند شد. زمانی که آنتن دهی گوشی شما بسیار ضعیف است، پیشنخاد می‌شود که برای لحظاتی گوشی خود را وارد حالت هواپیما کنید و دوباره از آن خارج نمایید.

در این صورت عملیات فرکانس‌یابی از نو شروع به کار خواهد کرد و آنتن دهی گوشی نیز بیشتر خواهد شد.

۵. عدم دریافت پیام و تماس

برخی اوقات شما نیاز به آرامش دارید و نمی‌خواهید که کسی و یا چیزی مزاحم آرامشتان گردد. در این صورت می‌توانید گوشی خود را در حالت هواپیما قرار دهید تا از پیام‌ها و تمای‌های ورودی شما جلوگیری به عمل آید. وقت‌هایی که نیاز به خواب دارید نیز این قابلیت به شما کمک شایانی خواهد کرد.

حالت پرواز

در حالت پرواز، شما امکان استفاده از وایفای و بلوتوث را دارید و فقط دسترسی به اینترنت همراه قطع خواهد شد. همچنین تمامی آلارم‌ها و هشدار‌ها نیز به عملکرد خود ادامه خواهند داد. به نظر شما قابلیت حالت پرواز (Airplane mode) چه ویژگی‌های دیگری دارد؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید