استوار مثل کوهجاری مثل رود

ویژگی‌های جدید اندروید 14؛ تغییر لوگو و افزایش امنیت

به تازگی شرکت گوگل از نسخه‌ جدید اندروید رونمایی کرده است. در این نوشته می‌خواهیم با قابلیت‌های جدید و بروز رسانی‌های این نسخه‌ی جدید آشنا شویم.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۱۵
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
ویژگی‌های جدید اندروید 14؛ تغییر لوگو و افزایش امنیت

تغییرات اندروید 14 به صورت خلاصه در تغییر لوگو و افزایش امنیت خلاصه می‌شود. لیست زیر مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید کاربردی اندورید 12 است:

  • پشتیبانی از نمایش تصاویر HDR 
  • پشتیبانی از تم‌های مونوکرومیک
  • پشتیبانی از فلش چشمک زن هنگام دریافت نوتیفیکیشن
  • افزایش دسترس پذیری محتوای ظاهری

لوگوی جدید اندروید

لوگو جدید اندروید

پیش از انتشار نسخه‌ی جدید اندروید؛ در پنجم سپتامبر 2023 گوگل طرح جدیدی برای لوگوی این سخت افزار معرفی کرد. در این طراحی جدید از یک فونت جدید و حروف بزرگ استفاده شده است. این تغییر در لوگو و فونت همراه با یک ربات سه بعدی بوده است که به گفته‌ی کارمندان و کارشناسان شرکت گوگل بیشتر از لوگو و طرح قبلی نماد و لوگوی شرکت گوگل را منعکس می‌کند.

این ربات جدید در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف متناسب با موقعیت‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارشناسان گوگل اذعان داشته‌اند که استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در این ربات جدید برای تکمیل پالت رنگی شرکت و تطابق با فرهنگ‌ها و اجتماع‌های مختلف بوده است.

نامگذاری؛ کیک برعکس

اندروید 14 به Upside Down Cake نامگذاری شده است. شرکت گوگل در نامگذاری هر نسخه‌ی اندروید از اسامی دسرها استفاده می‌کند؛ اندروید 11 (کیک red velvet)، اندروید 12 (یخ در بهشت)، اندروید 13 (تیرامیسو)، و اندروید 14 (کیک برعکس).

اندروید 14

بروزرسانی‌ها و قابلیت‌های جدید اندروید 14

علاوه بر لوگو و نماد جدید، اندروید 14 یکسری به روز رسانی‌ها و قابلیت‌های جدید هم برای گوشی‌های اندرویدی فراهم کرده است. به عنوان مثال در اندروید جدید شما می‌توانید صفحه‌ی قفل را کاملا مطابق با سلیقه‌ خود و در استایل‌های متفاوت تنظیم کنید.

ایمنی قوی و کامل‌تر یکی از قابلیت‌های جدید اندروید 14 است که امکان تعریف رمز‌های طولانی‌تر و مقاوم‌تر در صفحه‌ی قفل برای کاربران فراهم شده است. همچنین شما می‌توانید تمام مدت بر برنامه‌هایی که به موقعیت مکانی و اطلاعات شخصی شما دسترسی دارند نظارت داشته باشید و یا دسترسی‌ آنها را محدود کنید.

می‌توانید برنامه‌‌ها را متناسب با استفاده روزانه‌ خود به عنوان میانبر‌های صفحه‌ی قفل تنظیم کنید. همچنین گوگل در هر نسخه‌ی اندروید دسترسی‌های جدیدی تعریف می‌کند و در این نسخه‌ی اندروید هم یکسری دسترسی‌های سریع‌تر و فونت‌های بزرگ‌تر در دسترس کاربران قرار گرفته است.  

گوشی‌های سازگار با اندروید 14

در حال حاضر گوگل امکان دسترسی به نسخه‌ی جدید اندروید را تنها در اختیار کاربران گوشی‌های سری پیکسل و تبلت‌های تولید خود شرکت قرار داده است. البته که به زودی این نسخه‌ی جدید اندروید در دسترس کاربران دیگر شرکت‌ها مانند سامسونگ، شیائومی، اوپو، سونی و ... هم قرار می‌گیرد. اما تمام محصولات شرکت گوگل همین امروز می‌توانند از نسخه‌ جدید اندروید استفاده کنند.  


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید