استوار مثل کوهجاری مثل رود

کاهش دوباره آمار فروش گوشی‌های اپل در چین؛ ارزش این شرکت در رده سوم!

طبق آماری که از میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازار بزرگ چین در سه ماهه ابتدایی 2024 به دست آمده، شرکت اپل سنگین‌ترین شکست را متحمل شده و در رده سوم برند‌های پرفروش قرار گرفته است.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۲-۰۴
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
کاهش دوباره آمار فروش گوشی‌های اپل در چین؛ ارزش این شرکت در رده سوم!

در یک سال اخیر، در بازه زمانی‌های متفاوت شاهد کاهش فروش گوشی‌های اپل در بازار کشور چین بوده‌ایم. حالا باز هم برای چندمین بار این اتفاق افتاد و فروش گوشی‌های اپل در سه ماهه ابتدایی ۲۰۲۴ در بازار این کشور، با کاهش ۱۹ درصدی نسبت به گذشته مواجه شده است. به نظر می‌رسد که دوران سلطنت کمپانی اپل در خاک چین به پایان رسیده است.

کاهش ۱۹ درصدی فروش محصولات اپل در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ در بازار چین!

کشور چین مدتی است که استفاده از گوشی‌های اپل را برای کارمندان دولت ممنوع کرده است. بسیاری از مردم نیز از اواخر سال ۲۰۲۳ تا کنون ترجیح داده‌اند که از محصولات داخلی استفاده کنند. همین امر باعث شده که میزان فروش گوشی‌های اپل در بزرگترین بازار مصرفی جهان، روز به روز رو به کاهش باشد.

در جدیدترین آماری که از میزان فروش گوشی‌ها در بازار چین در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ به دست آمده، محصولات اپل باز هم سیر نزولی در پیش داشته‌اند و با ۱۹ درصد کاهش نسبت به قبل، دچار افت فروش شدیدی شده‌اند. کمپانی اپل در مدت اخیر سعی کرد تا با تخفیفات شگفت‌انگیز، کاربران را به خرید محصولات این کمپانی ترغیب کند اما باز هم این برنامه از سوی کمپانی آمریکایی نتیجه‌ای را در بر نداشت.

در حال حاضر شرکت‌های چینی ویوو و آنر به ترتیب با ۱۷.۴ درصد و ۱۶.۱ درصد توانسته‌اند رتبه اول و دوم برند‌های پرفروش بازار چین در این بازه زمانی را به خود اختصاص دهند. کمپانی اپل در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ حدود ۱۹.۷ درصد از میزان فروش بازار چین را در دست داشت و به جایگاه نخست تکیه‌زده بود. اما در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ این شرکت ۱۹.۱ درصد کاهش را نسبت به سال گذشته تجربه کرده و فقط ۱۵.۷ درصد از میزان فروش گوشی‌های کشور چین، در جایگاه سوم قرار گرفته است.

کاهش دوباره آمار فروش گوشی‌های اپل در چین

در آمار به دست آمده، برند‌های هواوی، آنر و شیائومی حال و روز خیلی خوبی نسبت در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ دارند. هرکدام از این برند‌ها با ۶۹.۷ درصد، ۱۱.۵ درصد و ۸.۶ درصد فروش بیشتر نسبت به سال گذشته، توانسته‌اند حدود ۴۵ درصد از حجم فروش کلی گوشی‌های هوشمند در بازار چین را به نام خود بزنند.

کاهش فروش محصولات اپل در حالی است که میزان خرید مشتریان در سه ماهه ابتدایی ۲۰۲۴ حدود ۱.۵ درصد بیشتر از سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ بوده است. حالا به نظر شما باید کم کم جایگاه اپل در بازار چین را حذف شده بدانیم یا این شرکت با ارائه محصولات جدیدش دوباره نبض بازار را در دست می‌گیرد؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید