از ۲۶ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در کنگره موبایل همراه ما باشید
جستجوهای محبوب
  • A55
  • Redmi 13
  • POCO
  • آمایا
  • 13T
  • A15
  • A35
  • پوکو F5

6 روش مختلف برای اسکرین شات گرفتن در گوشی‌ اندرویدی (عکس گرفتن از صفحه)

اسکرین شات یکی از راهکارهای ما برای حفظ اطلاعات از صفحه نمایش گوشی برای استفاده در زمان آفلاین است. برای آشنایی با روش‌های مختلف اسکرین شات این نوشته را تا پایان مطالعه کنید.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۶-۰۶
پیشنهادهایی برای شما

سامسونگ گلکسی A15 با رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایت A155F/DS

11,700,000

ساعت هوشمند آمایا (Amaya) مدل X9+ Ultra2

2,500,000

پایه نگهدارنده آمایا (Amaya) مدل APH-03

460,000

پاوربانک 30000 آمایا (Amaya) مدل APW-03

2,200,000
6 روش مختلف برای اسکرین شات گرفتن در گوشی‌ اندرویدی (عکس گرفتن از صفحه)

در گوشی‌های اندرویدی چندین روش مختلف برای عکس گرفتن از صفحه یا همان اسکرین شات خودمان وجود دارد؛ بنابراین اگر روش همیشگی شما جواب نمی‌دهد، می‌توانید از روش‌هایی که در ادامه گفته می‌شود استفاده کنید.

1. استفاده از دکمه‌ها (معمولا پاور + کاهش صدا)

تقریبا در تمام گوشی‌های اندروید یک راهکار ثابت میان بر برای اسکرین شات گرفتن از صفحه وجود دارد که آن هم نگه داشتن همزمان دکمه‌ی پاور و دکمه‌ی کاهش صدا است. با نگه داشتن همزمان این دو، در ثانیه‌ای حالت عکاسی از صفحه را به شما نشان می‌دهد و پس از آن با اعلانی که در بالای صفحه به شما نشان می‌دهد تائیدیه‌ی ثبت اسکرین شات را به شما نشان می‌دهد.

البته توجه کنید که حتما به صورت همزمان هر دو دکمه را نگه دارید زیرا در غیر این صورت یا صفحه‌ی گوشی قفل می‌شود یا صدای اعلان یا رسانه‌های شما را کم می‌کند.

اسکرین شات با استفاده از دکمه‌ی پاور

2. از میان‌برهای تعریف شده در گوشی خود استفاده کنید

مثلا در گوشی‌های سامسونگ قدیمی به جای دکمه‌ی کاهش صدا باید از دکمه‌ی Home استفاده می‌کردید تا بتوانید اسکرینن شات بگیرید. در گوشی‌های سونی با نگه داشتن دکمه‌ی پاور، شما به یک منوی ابزار دسترسی خواهید داشت که می‌توانید از میان آنها اسکرین شات را انتخاب کنید تا از صفحه‌ای که در ان قرار دارید عکس بگیرد. گوشی‌های گوگل و موتورلا هم از همان روش قبلی پشتیبانی می‌کنند.

3. کشیدن دست روی صفحه (یا سایر حرکات)

بسیاری از گوشی‌های اندرویدی یکسری حرکات خاص را برای کاربران خود مشخص می‌کنند تا به جای نگه داشتن همزمان چند دکمه راحت‌تر اسکرین شات بگیرید.

به عنوان مثال در گوشی‌های سامسونگ اگر دست خود را با زاویه‌ی 90 درجه از یک سمت صفحه به سمت دیگر بکشید؛ می‌توانید اسکرین شات بگیرید. اگر نتوانستید با این روش در گوشی سامسونگ خود اسکرین شات بگیرید باید به پنل تنظیمات بروید، در قسمت ویژگی‌های پیشرفته این قابلیت را فعال کنید.

اسکرین شات با استفاده از حرکت دست در سامسونگ

موتورلا هم قابلیتی شبیه به این برای کاربران خود فراهم کرده است؛ با این تفاوت که شما برای اسکرین شات گرفتن باید سه انگشت خود را به صورت همزمان بر روس صفحه قرار دهید تا از صفحه‌ی مورد نظر شما اسکرین شات گرفته شود. برای دسترسی به این قابلیت‌های بهتر است با رابط کاربری مدل گوشی خود بهتر آشنا شوید تا با روش‌های آسان‌تری اسکرین شات بگیرید.

4. استفاده از پنل تنظیمات بالا

تعدادی از کارخانه‌های تولید کننده قابلیت اسکرین شات را در پنل تنظیمات بالای صفحه برای کاربران قرار داده‌اند و شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت در پنل تنظیمات بالای صفحه از صفحه‌ی مورد نظر خود عکس بگیرید. در پنل تنظیمات این قابلیت را می‌توانید تحت عنوان Screen Shot و Screen Capture پیدا کنید.

البته این قابلیت در گوشی‌های سامسونگ تعریف نشده است اما در گوشی‌های شیائومی و آنر به صورت قطعی وجود دارند. البته که ممکن است در گوشی‌های شیائومی در نگاه اول این قابلیت را پیدا نکنید اما با انتخاب گزینه‌ی ویرایشی که در پایین وجود دارد می‌توانید اسکرین شات را به منوی خود اضافه کنید.

اسکرین شات با استفاده از پنل تنظیمات

5. از دستیار گوگل کمک بخواهید 

شما می‌توانید با استفاده از دستیار گوگل از صفحه‌ی مورد نظر خود اسکرین شات بگیرید. فقط کافی است با گفتن Hey Google این دستیار را بیدار کنید و پس از آن بگویید Take a Screenshot تا از صفحه‌ی مورد نظر شما اسکرین گرفته شود.

اگر گوشی سامسونگ دارید احتمالا بیکسبی را به دستیار گوگل ترجیح بدهید زیرا تعدادی شکایت وجود دارد که دستیار گوگل عکس‌ها را در گالری ثبت نمی‌کند اما با بیکسبی چنین مشکلاتی وجود ندارد.

6. از یک برنامه‌ی خارجی برای اسکرین شات گرفتن استفاده کنید

برای پیدا کردن برنامه‌هایی از این سبک می‌توانید از پلی استور استفاده کنید. کافی است اسکرین شات را جستجو کنید تا برنامه‌های مرتبط را برای شما بلا بیاورد و از میانشان آنهایی که امتیاز بالایی دارند را انتخاب کنید.

در این نوشته به صورت اختصاری با چند راهکار مختلف برای اسکرین شات گرفتن از صفحات مورد نظر خود آشنا شدیم. اگر شما هم روش دیگری می‌شناسید با ما به اشتراک بگذارید.   

نظرات
محمد مختاری

جالب بود

ارسال شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۶

جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید