استوار مثل کوهجاری مثل رود

اپل ویژن پرو؛ وسیله‌ای برای کمک در عمل جراحی

پزشکی در کشور برزیل موفق شد که به کمک گجت ویژن پرو اپل، بیماری که نیاز به عمل جراحی آرتروسکوپی‌شانه داشت را عمل کند. این پزشک معتقد است که این هدست واقعیت ترکیبی کیفیت و تفکیک نور بسیار بالایی دارد.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۲-۰۲
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
اپل ویژن پرو؛ وسیله‌ای برای کمک در عمل جراحی

در کشور برزیل، پزشکی از گجت هوشمند ویژن پرو اپل برای عمل جراحی آرتروسکوپی‌شانه کمک گرفت. در این عمل به صورت معمولی، پزشکان باید دوربینی را در مفصل‌شانه جایگذاری می‌کردند تا بتوانند به محل مورد نظر دید داشته باشند. این پزشک برزیلی این کار را به کمک هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو انجام داد و آن نقطه مورد نظر را با ابعادی بزرگتر و واضح‌تر مشاهده کرد.

آنقدر‌ها هم که می‌گویند، ویژن پرو اپل به درد نخور نیست!

تا پیش از این اتفاق، اکثر کاربران این گجت به طور گسترده‌ای نسبت به مسائل مختلف اعتراض داشتند. اما یک پزشک برزیلی طور دیگری از این هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو استفاده کرده و نظر همگان را به سوی خود جلب کرده است.

در کشور برزیل بیماری به مشکل پارگی روتاتور کاف (rotator cuff)‌ شانه مبتلا شده بود که نیاز به عمل جراحی داشت. به طور معمول برای چنین عملی، در نقطه مورد نظر دوربین کوچکی قرار می‌دهند تا از جزئیات آن ناحیه آگاه شوند. این پزشک ارتوپد برزیلی (دکتر برونو گوباتو)، به جای این که به آن تصویر در نمایشگر نگاه کند، تصمیم گرفت تصاویر را به هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو منتقل کند و با کمک از این دستگاه عمل جراحی را انجام دهد.

دکتر برونو گوباتو درباره این عمل جراحی موفقیت‌آمیز این گونه می‌گوید:

در جراحی آرتروسکوپی‌شانه از دوربینی در داخل مفصل استفاده می‌شود و جراحان آن را با نگاه مستقیم به صفحه‌نمایش انجام می‌دهند. من با این دستگاه می‌توانستم تصویر را در اندازه‌ی یک صفحه فیلم با وضوح بالا ببینم و همچنین معاینات و مدل‌های سه بعدی بیمار در همان لحظه را تماشا کنم.

اپل ویژن پرو برای کمک در عمل جراحی

همچنین وی معتقد است که این گجت به طور دقیق نور‌ها را از هم تفکیک می‌کند و حتی در شرایط نوری خاص نیز هیچگونه حالت سایه روشن دیده نمی‌شود. حالا می‌شود از زاویه دیگری به این محصول شرکت اپل نگاه کرد. به نظر شما گجت. ویژن پرو اپل در طول زمان می‌تواند عملکرد بتری را به ثبت برساند؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید