استوار مثل کوهجاری مثل رود

آیا اپل از برنامه‌ خود درباره هوش مصنوعی رونمایی می‌کند؟

سهام داران اپل از مدیران این شرکت درخواست دارند تا جزییات برنامه خود را برای جا دادن هوش مصنوعی در آیفون‌ها را افشا کنند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۲-۰۸
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
آیا اپل از برنامه‌ خود درباره هوش مصنوعی رونمایی می‌کند؟

هر سال در روز 28 فوریه جلسه‌ای متشکل از سهام داران عمده شرکت اپل برگذار می‌شود و صاحبان اصلی شرکت درباره شرکت اپل صحبت می‌کنند. در این جلسه معمولا سهامداران پیشنهادات خود را عرضه کرده و در قبال آن از مدیران شرکت انتظار پاسخگویی دارند. 

CEO of apple

انتظار می‌رود درخواست امسال سهامداران چه باشد؟

از خبر‌های منتشر شده از طرف سهامداران اپل این موضوع واضح شده که اکثر سهامداران درخواست توضیح واضح مدیران برای استفاده از هوش مصنوعی در محصولات بعدی است.

موضوع iOS 18 و استفاده گسترده از هوش مصنوعی در ساخت آن، خبر تازه‌ای نیست و کاملا آشکار بوده که برای جا نماندن از بازار اپل چنین استراژی را در پیش گیرد. 

چرا سهامداران درباره استفاده از هوش مصنوعی نگران هستند؟

استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌های اپل وجود دارد و این موضوع قابل کتمان نیست. از این رو، سرمایه داران از طرفی درباره ریسک این حرکت نگران هستند و نمی‌توان فقط انتظارات مثبت را از آن داشت.

از سوی دیگر، دستورالعمل‌های اخلاقی وجود دارد که استفاده از هوش مصنوعی را محدود می‌کند. به همین علت سرمایه داران برای اطمینان از رعایت مرز‌های اخلاقی نیاز به دانستن جزییات هستند. 

واکنش مدیران اپل

در پی شروع این شایعات، مدیران اپل از سرمایه داران خواست که این نوع را قطعنامه را به صورت کامل رد کنند. در صورتی که این قطعنامه اجرا شود تمامی برنامه‌ها و استراتژِی‌های شرکت برای رقابت افشا می‌شود. از این رو، امکان آسیب به شرکت وجود دارد. 


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید