استوار مثل کوهجاری مثل رود

4 قابلیت احتمالی آیفون پس از ترکیب iOS و هوش مصنوعی در iOS 18

خبر های منتشر شده از طرف شرکت اپل حاکی بر این موضوع است که در iOS 18 به صورت وسیعی از هوش مصنوعی برای ارتقا قابلیت های آیفون استفاده خواهد شد.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۲۸
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
4 قابلیت احتمالی آیفون پس از ترکیب iOS و هوش مصنوعی در iOS 18

همان طور که انتظار می‌رود، قرار است در آپدیت جدید سیستم عامل آیفون، از هوش مصنوعی به صورت گسترده استفاده شود.

با خبر‌هایی که در مدت اخیر در مورد آپدیت‌های جدید iOS 17 به گوش رسیده، اپل از مرز‌های قدیمی خود عقب نشینی کرده و قابلیت‌هایی مانند سایدلود را به آیفون‌ها اضافه کرده است.

انتظار ورود AI به سیستم عامل آیفون در مورد iOS 17 نیز وجود داشت که تا حدودی انجام شد اما گستردگی آن زیاد نبود. این طور بنظر می‌رسد که استفاده بیشتر از هوش مصنوعی در آپدیت بعدی به نتیجه خواهد رسید. 

چرا اپل به دنبال هوش مصنوعی در iOS 18 است؟

از آنجایی گلکسی S24 به کمک هوش مصنوعی سامسونگ، انقلابی در ساخت تلفن همراه و قابلیت‌های آن به وجود آورده است، بدون استفاده از AI، اپل در رقابت با سامسونگ عقب می‌ماند و باید روی به استفاده گسترده از این تکنولوژی بیاورد.

iOS18 & AI

1. قابلیت‌های جدید Siri & Spotlight

در نسخه بعدی iOS، تغییرات بزرگ در کارکرد Siri و Spotlight را خواهیم دید. این دو ابزار با استفاده از هوش مصنوعی بسیار مفیدتر می‌شوند. استفاده از هوش مصنوعی سبب خواهد شد تا توانایی آن‌ها بهبود یابد و به صورت دقیق‌تر به درخواست کاربر پاسخ دهند.

برای مثال می‌توان انتظار داشت تا Spotlight به ماهیت برنامه‌ها ارتباط بیشتری بگیرد و جست و جو را به صورت خاص‌تری در هر برنامه انجام دهد. 

Siri & AI
2. بهبود Apple Music

دیگر استفاده از هوش مصنوعی در پلیرموزیک آیفون خواهد بود. با استفاده از این قابلیت، ویژگی‌های متنی به کمک هوش مصنوعی دسته بندی می‌شوند. برای مثال در این حالت ساخت پلی لیست‌ها دقیق‌تر و با کیفیت‌تر خواهد بود. 

3. اپلیکیشن‌های مخصوص iOS

هر یک از اپلیکیشن‌های مخصوص iOS با قابلیت‌های جدیدی عرضه می‌شوند که ارتباط بین آن‌ها و کاربر بیشتر شود. به عبارت دیگر، این برنامه‌ها، داده‌های گرفته شده از کاربر را آنالیز کرده و سعی در استفاده آن برای کاربر هستند.


4. استفاده از موتور عصبی ارتقایافته

شایعه‌های اطراف اپل این خبر را بازتاب می‌کند که در ساخت iPhone 16 از موتور عصبی ارتقا یافته‌ای استفاده می‌شود که قابلیت‌های این تلفن همراه را بی‌نظیر خواهد کرد. 

در آپدیت جدید انتظار چه چیز‌هایی را باید داشت؟

در گزارش‌هایی که از خبرگزاری معتبر انتشار پیدا می‌کند، پیشبینی می‌شود در آپدیت جدید iOS که نسخه 18 آن می‌شود باید منتظر انقلابی بود. به بیان دیگر، باید انتظار داشت تا در نسخه جدید سیستم عامل iOS بیشترین تغییر را از ابتدای پیدایش این سیستم عامل داشت.

به نظر می‌رسد در آپدیت جدید روی دستیار صوتی تغییراتی ایجاد کند و به صورت دقیق‌تر و با هوش بیشتری به کاربر کمک کند. از سوی دیگر، تغییرات زیادی در قسمت‌هایی مانند موزیک و دیگر نرم افزار‌های کاربردی نیز ایجاد می‌شود.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید