استوار مثل کوهجاری مثل رود

خبر خوب برای کاربران ایرانی اپل، سایدلود برنامه‌های آیفون

در نسخه جدید ios توانایی سایدلود به گوشی‌های اپل اضافه شد که با استفاده از آن کاربران در اتحادیه اروپا می توانند از بازار های دیجیتال غیر از اپ استور، اپلیکیشن دانلود کنند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۰۷
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
خبر خوب برای کاربران ایرانی اپل، سایدلود برنامه‌های آیفون

پس از مدت‌ها، اپل از مرز چندین ساله خود عقب نشینی کرد و با انتشار نسخه‌ی بتای ios ۱۷.۴، سایدلود را برای گوشی‌های خود به صورت مجدود قابل انجام کرد. با این اتفاق کاربران آیفون و سایر دیوایس‌های شرکت اپل که در ناحیه اتحادیه اروپا قرار دارند می‌توانند به صورت جانبی اپلیکیشن‌ها را دانلود کنند.

ios 17 beta

این اتفاق مزیتی برای ایرانی‌ها دارد؟

در سالیان اخیر، اکثر اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ استور حذف شدند و دسترسی به آن‌ها سخت شد. در این حالت کاربران مجبور شدند برای استفاده از این برنامه‌ها، به فروشگاه‌های آنلاین روی آورند و یا تحت وب از آن استفاده کنند.

این تغییر سبب می‌شود تا بتوان از سایر بازار‌های دیجیتال این برنامه را دانلود کرد. این بازار‌های دیجیتال فعلا تعداد محدودی دارند که همگی از طرف اپل تعیین شده‌اند. در هر صورت، با این اتفاق انحصار گرایی شرکت اپل برای دانلود اپلیکیشن‌ها به پایان می‌رسد اما ساید لود در شرایط خاصی امکان‌پذیر است.

اپ استور، تنها را دانلود اپلیکیشن برای ایرانی ها

ساید لود بر اساس کشوری که کاربر در آن قرار دارد فعال می‌شود و اکنون این امکان فقط برای کشور‌های عضو اتحادیه اروپا قابل انجام است. به عبارت دیگر، کاربران ایرانی هنوز قابلیت سایدلود را نخواهند داشت و تنها از راه‌های که اسم بردیم می‌توانند از آپ‌های ایرانی استفاده کنند.

جمع بندی

این تغییر در سیاست‌های اپل، با اینکه کوچک دیده می‌شود ولی نشان از عوض شدن رویه شرکت و باز شدن درب‌های انحصار آن است. از این رو، می توان در انتظار داشت در آینده نزدیک تغییرات بیشتری ایجاد شود که کاربران ایرانی نیز محدودیت‌های کمتری برای استفاده از محصولات اپل داشته باشند.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید