استوار مثل کوهجاری مثل رود

میانگین قیمت فروش محصولات اپل در مسیری نزولی است!

کمپانی اپل بازگشت رو به عقبی را تجربه می‌کند و در میانگین قیمت فروش محصولاتش به مانند سال ۲۰۲۱ عمل کرده است. برای مشاهده جزئیات این اتفاق با ما همراه باشید.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۹-۱۲
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
میانگین قیمت فروش محصولات اپل در مسیری نزولی است!

کمپانی اپل طی گزارشی که در ماه سپتامبر(شهریور و مهر) از وضعیت مالی و فروش محصولات خود منتشر کرد، خبر از رکورد شکنی گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ داد. اما گزارشاتی که توسط رسانه‌ها جمع‌آوری شده است، این گونه بیان می‌کند که فروش محصولات اپل در مسیری نزولی قرار گرفته‌اند.

کاهش میانگن قیمت فروش محصولات اپل در سه ماهه دوم و سوم سال ۲۰۲۳

با توجه به این که اپل عنوان کرده است گوشی‌های آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس توانسته‌اند در فروش نسبت به گوشی‌های سری قبلی رکورد شکنی کنند. اما اینطور که آمار نشان می‌دهند، میانگین قیمت فروش محصولات اپل در ایالات متحده آمریکا با کاهش چشمگیری مواجه شده‌اند.

اپل بازگشت رو به عقبی را تجربه می‌کند و باید ببینیم برای رفع این مشکل چه تدابیری را اتخاذ می‌کند. سال ۲۰۲۲، سال بسیار خوبی برای شرکت اپل از لحاظ فروش محصولاتش بود؛ اما در سال ۲۰۲۳ به مانند سال ۲۰۲۱ عمل کرد و نتوانست نبض بازار را در دست بگیرد. میانگین قیمت فروش محصولات اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ برای خورده فروشی‌ها چیزی نزدیک به ۹۹۰ دلار بود. این آمار در سه ماهه دوم با ۴۰ دلار کاهش و در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ با ۳۰ دلار کاهش فروش رو به رو بود.


کاهش میانگن فروش محصولات اپل
یکی از علت‌های کاهش میانگین قیمت را می‌توان به باگ‌های زیادی که گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ در ابتدا داشتند، اشاره کرد. یکی دیگر از این عوامل نیز وجود مدل‌های قدیمی‌تر در بازار بود که این اتفاق را رقم زد.

اپل احتمالاً برنامه ویژه‌ای برای فروش محصولاتش در کریسمس(ابتدای سال نو میلادی) دارد و دنبال جبران این ضرر است. انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده کمپانی اپل بتواند به روند رو به رشد خود باز گردد. هرچند که با این روند نزولی نیز باز هم فروش بهتری نسبت به گوشی‌های اندرویدی در جهان دارد.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید