استوار مثل کوهجاری مثل رود

6 مشکل سخت‌افزاری متداول در گوشی‌های اندرویدی و راه حل‌های آنها

مشکلات گوشی‌های اندرویدی تنها به هنگ کردن‌های ناگهانی و داغ کردن محدود نمی‌شود و مشکلات بیشتری هم در گوشی‌های اندرویدی دیده می‌شود. در این نوشته با این مشکلات آشنا می‌شویم.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۱۴
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
6 مشکل سخت‌افزاری متداول در گوشی‌های اندرویدی و راه حل‌های آنها

از داغ کردن‌های زیاد تا فریز شدن صفحه نمایش مشکلاتی است که گوشی‌های اندرویدی در زمان‌های مختلف خواهند داشت. کاربران معمولی گوشی‌ موبایل بیشتر از دریافت ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید به عدم مواجهه با مشکلات اهمیت می‌دهند. تقریبا شکایت کاربران از برندهای مختلف هم یکسان و مشابه است. در ادامه با 6 مورد از این مشکلات و راه حل‌های آنها آشنا می‌شویم.

1. داغ کردن بیش از حد

داغ کردن یکی از مشکلات متداول در میان گوشی‌های هوشمند است و مسائل زیادی مانند گرمی هوا، اشتباهات ساختاری، استفاده از شارژرهای غیر اورجینال و آسیب‌های داخلی می‌تواند منجر به این مشکل شود. احتمالا در جریان هستید که داغ کردن گوشی عمر و ظرفیت‌های باتری را کاهش می‌دهد و در نهایت می‌تواند منجر به خاموش شدن‌های ناگهانی می‌شوند.

با رعایت نکاتی که در ادامه گفته می‌شود می‌توانید از داغ کردن گوشی خود جلوگیری کنید.

  • در زمان شارژ از گوشی خود استفاده نکنید.
  • در آب و هوای خیلی گرم از گوشی خود استفاده نکنید.
  • از شارژرها و کابل‌هایی استفاده کنید که توسط کارخانه برای گوشی شما طراحی شده است.
  • از گوشی خود برای بازی‌های گرافیک بالا که گوشی توان اجرای آن را ندارد، استفاده نکنید.

داغ کردن بیش از حد در گوشی‌های هوشمند

2. مشکل برقرای ارتباط به هر نحوی

تفاوتی ندارد که گوشی شما اقتصادی، میان رده یا پرچمدار باشد به هرحال شما با مشکلات برقراری ارتباط از قبیل تماس، ارسال پیامک، استفاده از اینترنت و اتصال به ساعت‌ها و ایربادها از طریق بلوتوث رو به رو خواهید شد. در ادامه با هرکدام از این مشکلات و راه حل آن به صورت جداگانه آشنا می‌شویم.

  • اگر نمی‌توانید تماس برقرار کنید یا پیامک ارسال کنید به احتمال زیاد گوشی شما از سرویس خارج شده است. برای برطرف کردن این مشکل؛ برای یک دقیقه حالت هواپیما را روشن و مجددا خاموش کنید. اگر این راهکار موثر نبود؛ وارد پنل تنظیمات شوید؛ در آنجا Connections و بعد SIM Card Manager را انتخاب کنید. در این قسمت برقراری تماس و ارسال پیامک را غیرفعال و فعال کنید.
  • اگر وایفای شما وصل نمی‌شود وارد پنل تنظیمات شوید؛ و از آنجا وارد قسمت Connections و Wifi شوید و آیکون تنظیمات در کنار وایفایی که به آن متصل هستید را انتخاب کنید و گزینه‌ی Forget را انتخاب کنید. مجددا وایفای مدنظر خود را انتخاب کنید؛ رمز را بزنید و وصل شوید. اگر مشکل همچنان پابرجا بود بهتر است دستگاه وایفای خود را بررسی کنید.
  • اگر برای اتصال به ایربادها، ساعت هوشمند و دیگر لوازم جانبی بلوتوثی مشکل دارید؛ وارد پنل تنظیمات شوید به قسمت Connections و بعد Bluetooth بروید و آیکون تنظیماتی که کنار نام دستگاه مد نظر شما قرار دارد بزنید و گزینه‌ی unpair را انتخاب کنید. حال مجددا به دستگاه مدنظر خود وصل شوید.

مشکل برقراری ارتباط در گوشی‌های هوشمند

3. خالی شدن سریع باتری

همانطور که پیش از این اشاره کردیم داغ کردن می‌تواند علت اصلی خالی شدن باتری باشد اما تنها دلیل نیست. این اتفاق همچنین زمانی می‌افتد که شما نور صفحه نمایش را در حداکثرترین مقدار خود قرار دهید، از اینترنت 5G استفاده کنید و قابلیت‌های پرمصرف گوشی مانند مکان یابی و بلوتوث را به صورت مرتب در اکثر مواقع استفاده کنید.

همچنین اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا به خصوص اگر گوشی شما این توان اجرایی را نداشته باشد؛ می‌تواند چنین مشکلی ایجاد کند. برخی اوقات هم مشکلات نرم‌افزاری می‌تواند چنین مشکلی ایجاد کند؛ بنابراین بهتر است نرم‌افزار گوشی خود را آپدیت کنید شاید کارخانه‌ی سازنده مشکل را برطرف کرده باشد.

خالی شدن سریع باتری در گوشی‌های هوشمند

4. فریز شدن صفحه نمایش یا پرش صحه نمایش

در اکثر مواقع مشکلات صفحه نمایش با راه اندازی مجدد گوشی برطرف می‌شود. نگران پاک شدن اطلاعات خود هم نباشید زیرا در حالت راه اندازی مجدد این اتفاق نمی‌افتد و تنها در زمان بازگردانی به حالت کارخانه باید نگران از بین رفتن اطلاعات بود. راه اندازی مجدد عموما 20 تا 30 ثانیه زمان می‌برد. بنابراین اگر در ثانیه‌های اول راه اندازی مجدد انجام نشد نگران نشوید و زمان بدهید. اگر هم می‌خواهید راه اندازی مجدد با سرعت بیشتری داشته باشد باید از دکمه پاور و کاهش صدا به صورت هم زمان استفاده کنید.

فریز شدن صفحه نمایش در گوشی‌های هوشمند

5. متوقف شدن اجرای گوشی و عدم اجرای درست برنامه‌ها

دلایل زیادی می‌توان برای بروز این مشکل در گوشی‌های هوشمند پیدا کرد اما اگر گوشی شما قدیمی است و دچار این مشکل می‌شود؛ واضح است که این مشکل ناشی از مشکلات سخت‌افزاری است و باید گوشی خود را عوض کنید. البته که اجرای برنامه‌ها در گوشی شما ممکن است به دلیل مجوزهای داده نشده از طرف شما دچار مشکل شود؛ به عنوان مثال برنامه‌ای که مسیر راه را به شما نشان می‌دهد باید به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد. همچنین اگر گوشی شما با کمبود حافظه و فضای داخلی مواجه باشد ممکن است در اجرای برنامه‌ها و در خواست‌های مختلف شما دچار مشکل شود بنابراین باید فضای خالی کافی را فراهم کنید.

کار نکردن برنامه‌ها

6. شارژ نشدن

شارز نشدن گوشی شما می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که اصلی‌ترین آنها عبارت است از: کثیف بودن درگاه ورودی، آسیب دیدن آداپتور و قطعی کابل شارژ یا عدم استفاده از کابل اورجینال گوشی. بنابراین در قدم اول درگاه ورودی گوشی خود را تمیز کنید، از یک کابل و آداپتور دیگر استفاده کنید.

اگر شارژ سریع گوشی شما فعال نمی‌شود ممکن است به علت استفاده از پاور بانک یا آداپتوری باشد که چند خروجی دارد. علت ساده‌ی دیگر هم می‌تواند این باشد که آداپتور و کابلی که استفاده می‌کنید از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند.

شارژ نشدن

شما با چه مشکلات دیگری در گوشی‌های اندرویدی تا به حال مواجه شده‌اید؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید