استوار مثل کوهجاری مثل رود

کدام بهتر است iphone 15 Pro Max یا S23 Ultra؟

در این نوشته با هم دو محصول جدید پرچمدار این دو برند، iphone 15 Pro Max و S23 Ultra، را مقایسه می‌کنیم. اگه شما هم طرفدار مقایسه‌های این چنینی هستید؛ در این نوشته همراه من باشید.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۱۳
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
کدام بهتر است iphone 15 Pro Max یا S23 Ultra؟

در این نوشته با هم دو محصول جدید پرچمدار این دو برند، iphone 15 Pro Max و S23 Ultra، را مقایسه می‌کنیم.

تنوع و قیمت

در نقطه‌ی شروع هر دو گوشی با یک حافظه‌ی داخلی یکسان، 256 گیگا بایت، وارد بازار شده‌اند. البته که هر دو گوشی با حافظه‌ی داخلی 512 گیگا بابت و 1 ترا بایت هم در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند. افزایش قیمت هر دو گوشی در حافظه‌های مختلف به نسبت یکسان است و تفاوت چندانی در این زمینه با یکدیگر ندارند.

s23 Ultra or iphone 15 Pro Max

Iphone 15 Pro Max در چهار رنگ مشکی تیتانیوم، سفید تیتانیوم، آبی تیتانیوم و تیتانیوم طبیعی وارد بازار شده است اما S23 Ultra در چهار رنگ مشکی سایه دار، سبز، کرمی و یاسی وارد بازار شده است. البته که از طریق Samsung.com می‌توان این گوشی را در رنگ‌های انحصاری لیمویی، خاکستری، آبی آسمانی و قرمز خریداری کرد.

طراحی و صفحه نمایش

از لحاظ طراحی و ظاهر، این دو گوشی کم‌ترین شباهت را با یکدیگر دارند. اپل همچنان در طراحی خط تولید جدید، از طراحی هموار و گوشه‌دار استفاده کرده است در صورتی که سامسونگ در خط تولید خود از طراحی‌های انحناء دار استفاده‌ی بیشتری می‌کند. البته که اپل در طراحی خط تولید جدید، برای انحناء دادن به اطراف و گوشه‌ها تلاش خود را کرده است. در مورد ابعاد هم باید گفت که iphone 15 Pro Max کوتاه‌تر، باریک‌تر و با توجه به تیتانیوم استفاده شده در بدنه‌ی گوشی از S23 Ultra با بدنه‌ی آلومینیومی سبک‌تر است.

iphone 15 Pro Max

صفحه نمایش iphone 15 Pro Max با محافظ سرامیکی و صفحه نمایش S23 Ultra با Gorilla Glass victus 2 پوشیده شده است. نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش هر دو گوشی 120 هرتز است و با وجود اینکه iphone 15 Pro Max حداکثر روشنایی 2000 نیت دارد و حداکثر روشنایی S23 Ultra به 1750 می‌رسد اما طبق گزارش کاربران در نور طبیعی روز صفحه نمایش S23 وضوح و شفافیت بیشتری دارد.

s23 ultra

دوربین و تصویربرداری

 Iphone 15 Pro Max پیشرفته‌ترین دوربین استفاده شده‌ی خط تولید اپل تا به امروز را به خود اختصاص داده است. در واقع این گوشی سه لنز دوربین با کیفیت‌های 48 مگا پیکسلی، 12 مگا پیکسلی اولترا واید (ultra wide) و 12 مگا پیکسلی تله فوتو (telephoto) با قابلیت زوم 5 برابر را دارد. در مقایسه با S23 Ultra دوربین این گوشی در زمینه‌ی زوم کردن و تصویربرداری از سوژه‌ی دور در سطح بالاتری قرار می‌گیرد.

iphone 15 Pro Max

درست است که محصول جدید اپل در پرونده‌ی زوم با کیفیت و تصویربرداری از شوژه‌های دور امتیاز بالایی می‌گیرد اما در یکسری قابلیت‌های کلیدی پرچمدار سامسونگ به خوبی قدرت خود را به رخ می‌کشد. پرچمدار اخیر سامسونگ با چهار لنز دوربین با کیفیت‌های 200 مگا پیکسلی، 12 مگا پیکسلی اولترا واید، 10 مگا پیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم سه برابر و 10 مگا پیکسلی (periscope telephoto) با قابلیت زوم 10 برابر قدرت خود را به نمایش می‌گذارد.

البته که سخت‌افزار و قدرت لنز‌های دوربین تنها بخشی از ماجرای تصویربرداری‌های با کیفیت است و مابقی به قدرت نرم‌افزاری و توانمندی‌های گوشی بستگی دارد. در دوربین جلو و برای تصویربرداری‌های سلفی هم هر دو گوشی از لنزهای 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

s23 Ultra

باطری

Iphone 15 Pro Max  از باطری 4422 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند در حالی که S23 Ultra به باطری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز است. البته باید گفت با توجه با تفاوت عملکرد سیستم عامل ios و اندروید؛ هر دو گوشی می‌توانند تنها با یک بار شارژ یک روز کامل در دسترس و استفاده‌ی شما باشند.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید