استوار مثل کوهجاری مثل رود

عملکرد تراشه دایمنسیتی 9400 بهتر است یا تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4؟

کمپانی‌های کوالکوم و مدیاتک قصد دارند تراشه‌های پرچمدار خود را روانه بازار کنند. با ما همراه باشید تا با مشخصات اجمالی تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 و دایمنسیتی 9400 بیشتر آشنا شوید.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۹-۲۷
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
عملکرد تراشه دایمنسیتی 9400 بهتر است یا تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4؟

از گذشته تا کنون همیشه تراشه‌های ساخت شرکت‌های مدیاتک و کوالکوم رقابت تنگاتنگ و هیجان انگیزی با هم داشته‌اند. گوشی‌های اندرویدی به لطف مجهز شدن به این تراشه‌ها توانسته‌اند عملکرد مناسبی را از خود به جای بگذارند و به پای گوشی‌های اپل برسند. حالا در گزارشی که رسانه‌های معتبر خارجی ارائه کرده‌اند، تراشه دایمنسیتی 9400 عملکرد بهتری نسبت به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 دارد.

دایمنسیتی 9400 احتمالا جایگاهی بالاتر از اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

همیشه این نام شرکت کوالکوم بوده که در بخش تراشه‌های اندرویدی میدرخشیده اما این بار قضیه برعکس است. طبق شایعات تراشه دایمنسیتی 9400 علاوه بر قدرت بیشتری که نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 دارد، از قیمت کمتری نیز برخوردار خواهد بود. این امر باعث شده تا در رتبه بالاتری نسبت به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 قرار بگیرد.

دایمنسیتی 9400

هر دو این تراشه‌ها پرچمدار هستند و انتظار می‌رود که در گوشی‌های پرچمدار مورد استفاده قرار بگیرند. این دو تراشه اولین تراشه‌های 3 نانومتری در بازار گوشی‌های اندرویدی خواهند بود که عملکرد مناسبی خواهند داشت.

هنوز فرآیند ساخت این تراشه‌ها به پایان نرسیده و در حال ساخت هستند. اما با توجه به شایعات، هیچکدام از این تراشه‌ها از هسته‌های کم مصرف استفاده نخواهند کرد که این مورد شاید کمی باعث مصرف زیاد باتری شود. در تراشه دایمنسیتی با توجه به فناوری لیتوگرافی 3 نانومتری انتظار می‌رود که عملکرد بهتر و سریع‌تری داشته باشد.

اسنپدراگون 8 نسل 4

بیشتر بخوانید: مشخصات احتمالی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4

با توجه به این که هیچکدام از این تراشه‌ها هنوز روی هیچ گوشی هوشمندی به کار گرفته نشده‌اند، به طور قطعی نمی‌توان درباره عملکردشان با قاطعیت حرف زد. اما انتظار می‌رود که تراشه دایمنسیتی 9400 عملکرد پایدارتری نسبت به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 داشته باشد. به نظر شما بازار تراشه‌های پرچمدار باز هم در دستان کوالکوم خواهد بود یا بالاخره تسلیم تراشه مدیاتک می‌شود؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید