استوار مثل کوهجاری مثل رود

اختصاصی پلوار؛ مقایسه عملکرد دوربین گلکسی S23 FE و گلکسی A54

گوشی های گلگسی S23 FE و گلکسی A54 در بخش دوربین تقریبا مشخصات یکسانی دارند. برای مشاهده مقایسه کامل بین دوربین این دو گوشی با ما همراه باشید.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۹-۲۱
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
اختصاصی پلوار؛ مقایسه عملکرد دوربین گلکسی S23 FE و گلکسی A54

دوربین گوشی S23 FE از یک لنز تله فوتو با زوم ۳ برابری اپتیکال بهرمند است که گلکسی A54 از آن بی‌بهره است. در مقابل، گلکسی A۵۴ از یک لنز ماکرو بهرمند است که گلکسی S۲۳ FE از آن استفاده نخواهد کرد.

مقایسه دوربین؛ تصاویر ثبت شده با گلکسی S23 FE واقعی‌تر اما گلکسی A54 شاداب‌تر است

برای اینکه این مقایسه واقعی باشد، ما سعی کرده‌ایم که در شرایطی برابر با دو گوشی عکس بگیریم. به ترتیب می‌توانید عکس‌های گرفته شده با دوربین اصلی در روز، اولتراواید در روز، زوم ۳برابری، دوربین اصلی در شب و اولتراواید در شب را مشاهده نمایید.

راهنمای تصاویر:

  • گلکسی A54 = تصویر سمت راست
  • گلکسی S23 FE = تصویر سمت چپ

مقایسه عکس‌ها با دوربین اصلی:

مقایسه دوربین‌های واید A54  و S23 FE

 

مقایسه عکس‌ها با دوربین اولتراواید:

مقایسه دوربین‌های اولتراواید A54  و S23 FE

 

مقایسه عکس‌ها با زوم 3 برابری:

مقایسه زوم سه برابری A54  و S23 FE

 

مقایسه عکس‌ها با دوربین اصلی در شب:

مقایسه دوربین‌های واید A54  و S23 FE

 

مقایسه عکس‌ها با دوربین اولتراواید در شب:

مقایسه دوربین‌های اولتراواید A54  و S23 FE

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، عکس‌هایی که با گوشی گلکسی A۵۴ به ثبت رسیده است، رنگ شاداب‌تری دارد اما کمی غیرطبیعی است. همچنین در این عکس‌ها کمی روشنایی بیشتری دیده می‌شود. این روشنایی در عکسی که با دوربین اصلی در شب گرفته شده، کاملاً مشهود است.

با توجه به اینکه لنز اولتراواید گلکسی A۵۴ نتوانسته عملکردی مشابه لنز اصلی در روشنایی داشته باشد، می‌توان به این موضوع پی برد که روشنایی عکس‌های واید با کمک پردازنده به دست نیامده. چرا که اگر اینگونه بود، عکس گرفته شده با لنز اولتراواید نیز دارای روشنایی خوبی بود.

با توجه به این موضوع می‌توان به این نکته پی برد که لنز اصلی گلکسی A۵۴ که ساخت شرکت سونی است، نسبت به لنز اصلی گلکسی S۲۳  FE که ساخت شرکت سامسونگ است، در نورگیری عملکرد به مراتب بهتری را به ثبت رسانده است.

دوربین گلکسی A54 بهتر است یا گلکسی S23 FE؟

گلکسی S۲۳ FE از سه دوربین با پیکربندی لنز اصلی ۵۰مگاپیکسی (Samsung GN۵)، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی (Samsung S۵K۳L۶) و تله فوتو ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

گلکسی A۵۴ نیز با ترکیب لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (Sony IMX۷۶۶)، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی (Samsung S۵K۳L۶) و ماکرو ۵ مگاپیکسلی پا به میدان می‌گذارد.

همانطور که مشاهده می‌کنید، لنز اولتراواید در هر دو گوشی یکسان است و با هم تفاوتی ندارند. اما لنز اصلی گلکسی A۵۴ ساخت شرکت سونی است ولی لنز اصلی گلکسی S۲۳ FE ساخت خود شرکت سامسونگ است.

لنز اصلی به کار رفته در گوشی گلکسی A۵۴ طبق شواهد باید عکس‌های نسبت به گلکسی S۲۳ FE بگیرد. اما این موضوع فقط به لنز‌ها مربوط نمی‌شود و پردازنده نیز درگیر این پروسه خواهد شد.

گلکسی A۵۴ از تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده می‌کند و گلکسی S۲۳ FE به تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز شده است. در اینجا گلکسی S۲۳ FE توانسته با تراشه قدرتمندتر نسبت به گلکسی A۵۴، ضعف لنز اصلی را پوشش دهد.

گلکسی S۲۳ FE به دلیل بهرمندی از پردازنده قوی‌تر، با توجه به یکسان بودن لنز اولتراواید، قادر به گرفتن عکس‌های باکیفیت‌تری است. 

نتیجه گیری

هر دو گوشی عکس‌هایی با جزئیات بالا و قابل قبولی را به ثبت رسانده‌اند. با توجه به تصاویر بالا، به نظر شما زوم ۳ برابری اپتیکال در گلکسی S۲۳ FE عملکردی بهتر از زوم ۳ برابری دیجیتالی در گلکسی A۵۴ دارد یا با یکدیگر تفاوتی ندارند؟ عکس‌های به ثبت رسیده توسط کدام گوشی‌ها بهتر است؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید