از ۲۶ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در کنگره موبایل همراه ما باشید
جستجوهای محبوب
  • A55
  • Redmi 13
  • POCO
  • آمایا
  • 13T
  • A15
  • A35
  • پوکو F5

7 نکته کاربردی برای عکاسی از غروب آفتاب با گوشی موبایل + نمونه تصاویر

عکاسی از آسمان و خورشید و ماه، با وجود تمام دشواری‌هایی که دارد همچنان از سرگرمی‌های مورد علاقه‌ی ما به شمار می‌رود. در این نوشته با چند راهکار آشنا می‌شویم تا بتوانیم با وجود تمام دشواری‌ها عکس‌های زیباتری از غروب خورشید را به تصویر بکشیم.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۴-۱۳
پیشنهادهایی برای شما

پاوربانک 30000 آمایا (Amaya) مدل APW-03

2,200,000

پاوربانک 50000 آمایا (Amaya) مدل APW-05

4,100,000

پاوربانک 20000 آمایا (Amaya) مدل APB-FD16

1,750,000

پاوربانک 40000 آمایا (Amaya) مدل APW-04

3,200,000
7 نکته کاربردی برای عکاسی از غروب آفتاب با گوشی موبایل + نمونه تصاویر

تقریبا همه‌ی ما به محض اینکه یک غروب زیبا می‌بینیم دست به گوشی می‌بریم تا این صحنه‌ی زیبا با طیف رنگی بالا را ثبت کنیم. البته که عکس گرفتن از غروب کار ساده‌ای نیست و به تصویر کشیدن این طیف رنگی گسترده تلاش بسیاری می‌طلبد.

عکاسی غروب آفتاب با گوشی موبایل

در ادامه با چند نکته آشنا می‌شوید که بتوانید زیباترین تصاویر را از غروب‌های خوش رنگ در مناطق مختلف ثبت کنید. پس اگر شما هم از علاقه‌مندان به عکاسی به خصوص غروب‌های خوش رنگ هستید؛ تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

غروب زیبای خورشید

1. فلش لایت را خاموش کنید

یکی از راهکارهای همیشگی برای عکاسی بهتر با استفاده از گوشی‌ موبایل، خاموش کردن فلش لایت است. عموما گوشی شما به صورت پیش فرض برای عکاسی در نور کم، فلش لایت را روشن می‌کند اما این روشن شدن شدن فلش لایت به هیچ عنوان به شما در ثبت عکس‌های بهتر کمک نخواهد کرد.

شما می‌توانید فلش لایت گوشی خود را در زمان عکاسی با استفاده از آیکون فلشی که در صفحه قرار دارد خاموش کنید. البته که بهتر است تنظیمات گوشی خود را چک کنید که در صورت امکان این قابلیت به صورت کامل غیرفعال کنید.

خاموش کردن فلش لایت یک راهکار موثر برای ارتقای کیفیت عکس‌های سلفی و عکاسی از مناظر مختلف است.

2. تغییر دادن فیلتر مورد استفاده

شما می‌توانید با استفاده از فیلترهای مختلف حالت‌های متنوع و متفاوتی به عکس‌های خود ببخشید و بسیاری از فیلترها می‌توانند در به تصویر کشیدن طیف رنگی گسترده‌ی غروب خورشید به شما کمک کنند.

به شخصه پیشنهاد می‌کنم برای ارتقای عکس‌هایی که از غروب خورشید ثبت می‌کنید از فیلترهایی با تناژ گرم بیشتر استفاده کنید تا بتوانید زیبایی‌های آتش رو به افول را بهتر و دقیق‌تر به مخاطب خود انتقال دهید.

استفاده از فیلتر برای عکاسی از غروب

3. در زمان عکاسی گوشی خود را در حالت افقی نگه دارید

بسیاری از ما به صورت پیش فرض در حالت عمودی از گوشی‌های خود استفاده می‌کنیم و در همان حالت هم عکاسی‌های خود را انجام می‌دهیم. البته که یکی از دلایل اصلی عکاسی به این حالت؛ این است که بتوانیم عکس‌های خود را به راحتی در اینستاگرام منتشر کنیم.

در زمان عکاسی گوشی خود را در حالت افقی نگه دارید

عکاسی در جهت افقی و در حالت عکاسی از منظره به شما کمک می‌کند تا به مراتب عکس‌های بهتری از غروب‌های رنگارنگ بگیرید.

عکاسی‌های خود را به صورت افقی انجام دهید و بعد از قاب بندی مربع استفاده کنید تا بتوانید عکس خود را در اینستاگرام منتشر کنید.

4. از مردم به عنوان یکی از سوژه‌های عکاسی خود استفاده کنید

استفاده از مردم به عنوان سوژه‌ی عکاسی، ابعاد دیگری از عکاسی را برای مخاطب شما به تصویر می‌کشد. درست است که عکاسی چهره، عکاسی خیابانی و ... با پشت زمینه‌ی یک غروب رنگارنگ زیباتر می‌شوند اما حتی عکاسی طبیعت با استفاده از سایه‌های مردم به عنوان سوژه می‌تواند یکی از زیباترین عکس‌ها را برای شما بسازد. به صورت کلی نگاه جدید و زاویه دید متنوع در عکاسی به عکس‌های شما ارزش بیشتری می‌بخشد.

استفاده از مردم به عنوان سوژه‌ی عکاسی

5. از عناصر موجود در محیط استفاده کنید

درست است که غروب خورشید خود به تنهایی زیبایی‌های زیادی برای به تصویر کشیدن دارد اما به تصویر کشیدن یک غروب زیبا به تنهایی نمی‌تواند یک عکس ماندگار و زیبا در اختیار شما قرار بدهد. بنابراین بهتر است در هر محیطی که هستید از عناصر آن محیط استفاده کنید تا عکس کامل‌تری را ثبت کنید.

عکاسی از غروب آفتاب

به عنوان مثال اگر در شهر هستید از خیابان‌ها، شیشه‌هایی که نور را منعکس می‌کنند یا حتی سیم برقی که چند پرنده بر روی آن نشسته و سایه‌ای زیبا ایجاد کرده‌اند استفاده کنید. اما اگر در طبیعت هستید؛ درخت، تپه، کوه و هر عنصر طبیعی دیگری را در قاب خود قرار دهید.

در طبیعت یکی از بهترین عناصری که می‌توانید استفاده کنید؛ دریاچه‌ها، رودخانه و دریا است که رنگ‌های متنوع غروب را به صورت طبیعی در تصویر شما منعکس کند.

6. به تصویر کشیدن سایه‌ها

غروب از آن مناظر طبیعی است که رنگ‌ها و نورهای زیادی دارد و یکی از راهکارها برای هرچه زیباتر به تصویر کشیدن این نورها و رنگ‌ها استفاده از سایه‌ها و تاریکی‌ها و استفاده از تضاد میان این دو است.

دخیل کردن سایه‌ها در قاب بندی عکاسی غروب؛ تنوع رنگی غروب را به صورت واضح‌تری به تصویر می‌کشد و عکس ماندگارتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

استفاده از عناصر مختلف شهر و سایه‌های در عکاسی از غروب

7. استفاده از لنر شعله‌ور

درست است که استفاده از لنز شعله‌ور در گوشی‌های هوشمند به مراتب سخت‌تر از دوربین‌های عکاسی است اما نتیجه‌ای که از این لنز می‌توان گرفت با وجود تمام دشواری‌هایش ارزش زیادی دارد. البته که قطعا خیلی از شماها با لنز شعله ور آشنا نیستین و بهتر است اول با این لنز آشنا شویم و بعد نکته‌های استفاده از این لنز را با یکدیگر مرور کنیم.

لنز شعله ور چیست؟

لنز فلر (لنز شعله‌‌ور) در واقع اصطلاحی است که به عکسبرداری از یک منبع نور مستقیم گفته می‌شود و نور به صورت مستقیم وارد لنز شما می‌شود. در هر عکسی که گرفته می‌شود؛ سوژه‌ها متناسب با نوری که به آنها می‌تابد و فاصله‌ای که با لنز دارند دیده می‌شوند. زمانی که یک منبع نور مستقیما وارد لنز می‌شود تصویر ثبت شده‌ی نهایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع در این موقعیت نور مسیر همیشگی خود را تغییر می‌دهد و با برخورد مستقیم با لنز چند منبع نور در قسمت‌های جدید کادر شما ایجاد می‌کند. به این حالتی که در عکس نهایی ایجاد می‌شود لنز فلر یا شعله‌ور گفته می‌شود.

استفاده از لنز فلر در عکاسی از غروب

برای عکاسی بهتر از غروب‌های رنگارنگ می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید تا عکس زیباتر و ماندگارتری برای خود ثبت کنید. 

نمونه تصاویر عکاسی غروب آفتاب با گوشی موبایل

تصویر تهران برج آزادی غروب آفتاب

نمونه تصویر عکاسی غروب آفتاب

تصویر غروب آفتاب پسرانه

عکاسی غروب آفتاب برای دختران

عکاسی طبیعت غروب آفتاب

عکاسی دسته جمعی غروب آفتاب

غروب آفتاب

عکاسی غروب آفتاب با گوشی

 

فراموش نکنید بار دیگری که یک غروب خوش رنگ در آشما دیدید؛ حداقل یکی از تکنیک‌های این نوشته را امتحان کنید تا عکس زیبایی بگیرید و عظمت غروب را به تصویر بکشید. 

نظرات

جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید