استوار مثل کوهجاری مثل رود

چطور می‌توان سلامت باتری آیفون را چک کرد؟

اگر شما نگران سلامت باتری آیفون خود هستید و نمی‌خواهید به صورت ناگهانی با خرابی شدید آن مواجه شوید بهتر است تا پایان این بلاگ همراه من باشید.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۸-۲۷
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
چطور می‌توان سلامت باتری آیفون را چک کرد؟

بعد از ارائه‌ی سیستم عامل iOS 13، شرکت اپل چند روش را برای کنترل سلامت باتری گوشی‌های آیفون در اختیار کاربران خود قرار داده است تا بتوانند از مشکلات باتری خود در آینده جلوگیری کنند. در این نوشته با دو مورد از این روش‌ها آشنا می‌شویم.

روش اول

در این روش ابتدا باید وارد پنل تنظیمات گوشی شوید و قسمت باتری (Battery) را انتخاب کنید و پس از آن وارد قسمت سلامت باتری (Battery Health) شوید. در این قسمت دو پارامتر مختلف وجود دارد که در این روش یکی از آنها مورد استفاده‌ی ما قرار می‌گیرد.

پارامتر مورد نظر ما در این روش Maximum Capacity یا "حداکثر ظرفیت" است که عملکرد باتری گوشی را به کاربر نشان می‌دهد. در این قسمت عملکرد باتری گوشی با یک عدد در بازه‌ی 100-0 به شما نشان داده می‌شود.

عملکرد باتری گوشی آیفون زمانی آیده‌آل است که عدد ذکر شده در این قسمت بالای 80% باشد. در صورتی که عددی کمتر از 80% نشان داده شود باتری گوشی عملکرد خوبی نخواهد داشت و در نهایت بر عملکرد کلی گوشی تاثیر خواهد گذاشت.

روش دوم

همان مراحل قبلی را تا قسمت سلامت باتری پیش ببرید اما این بار به پارامتر دوم برای تشخیص سلامت باتری خود توجه کنید. پارامتر دوم Peak Performance Capability یا توان اجرای حداکثری است که در یک جمله نحوه‌ی عملکرد باتری را برای شما شرح می‌دهد. شما ممکن است در این قسمت با این جمله مواجه شوید:

Battery is currently supporting normal peak performance

که نشان دهنده‌ی سلامت باتری و عملکرد بالای آن است.

اما اگر بخت با شما یار نباشد پیام زیر را خواهید دید که نشان‌ دهنده‌ی عملکرد پایین باتری گوشی شماست و شما باید یا باتری را عوض کنید یا از طریق راهکارهای دیگری عملکرد آن را بالا ببرید.

This iPhone has experienced an unexpected shutdown because the battery was unable to deliver the necessary peak power.

battery healthدر گوشی‌های آیفون

راهکاری برای خارج نشدن از حالت ایده‌آل

 در همان قسمت سلامت باتری در پنل تنظیمات می‌توانید گزینه‌ای تحت عنوان Optimized Battery Charging وجود دارد. با فعال کردن این گزینه شما به گوشی اجازه می‌دهید که شارژ باتری را با توجه به برنامه‌ی روزانه‌ی شما تنظیم کند. البته که باید در جریان باشید با فعال کردن این گزینه، دیگر شارژ باتری از 80% بالاتر نمی‌رود تا از خراب شدن باتری در طولانی مدت جلوگیری کند. با فعال کردن این گزینه شما عملکرد باتری خود را در سطح ایده‌آلی نگه می‌دارید و در دو پارامتری که گفته شد اعداد پایین یا جملات منفی نخواهید دید.  


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید