استوار مثل کوهجاری مثل رود

چطور مشکل عدم ارسال متون طولانی از طریق SMS را برطرف کنیم؟

ناتوانی در ارسال متون طولانی از طریق SMS یکی از مشکلات این روزهای دنیای دیجیتال است. این نوشته را تا پایان بخوانید تا دیگر با این مشکل درگیر نباشید.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۲-۰۳
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
چطور مشکل عدم ارسال متون طولانی از طریق SMS را برطرف کنیم؟

مشکل عدم ارسال متون طولانی از طریق SMS یکی از مشکلات متداول در میان کاربران گوشی‌های هوشمند است و اگر شما هنوز با آن دست به گریبان نشده‌اید باز هم این نوشته را تا پایان مطالعه کنید که در صورت بروز این مشکل به راه‌ حل‌های ممکن اشراف کامل داشته باشید.

علت عدم ارسال متون طولانی از طریق SMS

برای ارسال پیامک‌های متنی محدودیت کاراکتر وجود دارد و زمانی که شما این محدودیت‌ها را زیر پا بگذارید پیام شما از SMS به MMS تغییر حالت می‌دهد و با استفاده از سیم کارت نمی‌توانید MMS ارسال کنید و به برنامه‌های دیگر برای تکمیل این عملکرد نیاز دارید.

محدودیت‌های پیامک‌های متنی در زبان فارسی 70 کاراکتر و در زبان انگلیسی 140 کاراکتر است. حروف، اعداد و فاصله‌ای که برای تشخیص کلمات میان آنها قرار می‌گیرد در محدودیت‌های کاراکتر شمارش می‌شوند. حال در ادامه متوجه می‌شویم چطور می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم و متون طولانی را در همان قالب SMS ارسال کنیم.

چطور متن طولانی را از طریق SMS ارسال کنیم؟

برای برطرف کردن این مشکل دو راه حل کلی وجود دارد؛ شما می‌توانید تنظیمات پیامرسان خود را تغییر دهید یا ار برنامه‌های دیگر برای ارسال MMS استفاده کنید. برنامه‌هایی که امکان ارسال MMS را برای شما فراهم می‌کنند امنیت بالایی ندارند و چندان مورد استفاده‌ی کاربران قرار نمی‌گیرند. البته که در ادامه با یک برنامه‌ی کاربردی برای ارسال متون طولانی از طریق SMS آشنا خواهیم شد.

ارسال متن طولانی از طریق SMS 

نرم‌افزار Big SMS

اگر شما هم از کسانی هستید با ارسال پیام‌های طولانی در گوشی خود مشکل دارید می‌توانید از نرم‌افزار Big SMS استفاده کنید. اولین مزیت این برنامه منطبق شدن با لیست مخاطبین ذخیره شده در گوشی شما می‌باشد. شما می‌توانید برای 75040 کاراکتر در SMS از این برنامه استفاده کنید. تعداد کاراکترهای مذکور معادل 469 صفحه پیام است.

ایجاد تغییرات در تنظیمات گوشی‌های سامسونگ

در برخی گوشی‌های سامسونگ شما می‌توانید با ایجاد تغییراتی در تنظیمات گوشی متون طولانی‌تری را از طریق SMS ارسال کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در تنظیمات گوشی در قسمت جستجو کلمه‌ی Message را وارد کنید.
  • در میان گزینه‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد؛ بخش Message Centre را انتخاب کنید.
  • گزینه‌ی Input mode را انتخاب کنید.
  • در منوی کشویی که برای شما باز می‌شود گزینه‌ی GSM alphabet را انتخاب کنید تا بتوانید متون طولانی‌تر را از طریق SMS ارسال کنید.

اگر این نوشته برای شما مفید بود؛ مشکلات دیگر خود را با ما در میان بگذارید تا بتوانیم یک مجموعه‌ی کامل برای مشکلات کاربران گوشی هوشمند در وبسایت پلوار برای شما همراهان فراهم کنیم.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید