استوار مثل کوهجاری مثل رود
جستجوهای محبوب
  • A55
  • Redmi 13
  • POCO
  • آمایا
  • 13T
  • A15
  • A35
  • پوکو F5

چگونه گوشی و خط خود را از دسترس خارج کنیم

امروزه روش‌های زیادی برای از دسترس خارج کردن گوشی‌ها بیان می‌شود؛ اما فقط برخی از آن‌ها کاربردی هستند و ما سعی کردیم که در این مقاله مهم‌ترین روش‌های از دسترس خارج کردن گوشی را بیان کنیم.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۲-۲۶
پیشنهادهایی برای شما

سامسونگ گلکسی A35 رم 8 گیگابایت و ظرفیت 256 گیگابایت (پک ویتنام)

16,412,500

سامسونگ گلکسی A05 با رم 4 حافظه داخلی 128 گیگابایت

5,353,000

سامسونگ گلکسی A15 با رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایت A155F/DS

10,807,000

سامسونگ گلکسی A15 با رم 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایت A155F/DS

8,968,800
چگونه گوشی و خط خود را از دسترس خارج کنیم

در برخی از مواقع و موقعیت‌ها، شما نیاز دارید که گوشی خود را از دسترس خارج کنید تا کسی به شما تماس نگیرد. برای این کار روش‌های مختلفی وجود دارد که در برخی از آن‌ها شما به اینترنت همراه دسترسی خواهید داشت و در برخی از موارد نیز دسترسی شما به اینترنت قطع خواهد شد. در ادامه تمامی این روش‌ها را برای شما بازگو خواهیم کرد.

3 روش برای از دسترس خارج کردن گوشی در مواقع مورد نیاز

شما برای این که بتوانید گوشی خود را از دسترس خارج کنید تا کسی با شما تماس نگیرد، راه‌های زیادی را پیش رو دارید. اما تمامی این روش‌ها کاربردی نیستند و شاید موجب آسیب شوند. در‌ایم مقاله سعی کردیم تا برخی از مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین ترفند‌هایی که به شما این امکان را می‌دهد تا گوشی خود را از دسترس خارج کنید را برای شما عنوان کنیم.

روش 1: Airplane mode یا حالت هواپیما؛ آسان‌ترین روش اما بدون دسترسی به اینترنت!

یکی از آسان‌ترین و در دسترس‌ترین روش‌هایی که می‌شود به کمک آن گوشی و خط خود را از دسترس خارج کنید، قرار دادن گوشی در Flight Mode یا Airplane Mode یا همان حالت هواپیما (حالت پرواز) است.

شما برای فعال کردن این گزینه کافی است که انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا منوی دسترسی سریع به شما نمایش داده شود. سپس گزینه Airplane Mode را بیابید و روی آن ضربه برنید تا فعال شود. وقتی که حالت پرواز فعال شد، در بالای صفحه به جای آیکون آنتن دهی، علامت یک هواپیما نمایان می‌گردد.

در این حالت دسترسی شما به اینترنت همراه قطع خواهد بودو فقط از طریق وایفای می‌توانید به اینترنت متصل شوید. همچنین شما دیگر قادر به برقراری تماس با کسی نخواهید بود. برای خارج شدن از این حالت، فقط کافیست که دوباره وارد منوی دسترسی سریع شوید و این گزینه را خاموش نمایید.

Airplane mode یا حالت هواپیما

روش 2: خارج کردن سیم‌کارت از گوشی؛ قدیمی اما کاربردی

یکی دیگر از روش‌های پیش پا افتاده‌ای که می‌توانید از آن استفاده کنید، خارج کردن سیم‌کارت مورد نظر از گوشی است. در این حالت هم مثل حالت قبلی، شما هیچگونه دسترسی به اینترنت همراه نخواهید داشت و فقط با وایفای امکان اتصال به اینترنت خواهد بود. برای انجام این کار کافی است که خشاب سیم‌کارت را خارج نموده و سیمکارت را از روی آن بردارید.

خارج کردن سیم‌کارت از گوشی

روش 3: شماره‌گیری کد دستوری #۰۹۴*۲۱*؛ بهترین روشی که در حال حاضر پیشنهاد می‌شود!

فرقی نمی‌کند که سیم‌کارت شما از کدام اپراتور (همراه اول، ایرانسل یا رایتل) است. در این روش، شما با شماره‌گیری کد دستوری #۰۹۴*۲۱* می‌توانید گوشی خود را فقط به صورت یک طرفه از دسترس خارج کنید. یعنی در این روش شما هم می‌توانید به اینترنت همراه دسترسی داشته باشید و هم می‌توانید با دیگران تماس برقرار کنید. اما دیگران به هیچ وجه نمی‌توانند به گوشی شما زنگ بزنند.

برای خارج شدن از این حالت، فقط کافیست که کد دستوری #۲۱# را شماره‌گیری کنید. در صورتی که این کد کار نکرد، از کد #۰۲۱*۲۱* استفاده نمایید.

شماره‌گیری کد دستوری #۰۹۴*۲۱*

روش‌هایی که در بالا مطرح شد، جزء بهترین و کاربردی‌ترین روش‌هایی هستند که شما می‌توانید با آن‌ها گوشی خود را در مواقع مورد نیاز از دسترس خارج کنید تا کسی مزاحمتان نشود. ‌امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد. به نظر شما از دسترس خارج کردن گوشی در چه مواقعی نیاز می‌شود؟

نظرات

جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید