استوار مثل کوهجاری مثل رود

تعمیر گوشی‌های اپل با قطعات دست دوم نیز امکان‌پذیر خواهد بود

شرکت اپل قصد دارد برای اولین بار در تاریخ، تعمیر گوشی‌های جدیدش را با استفاده از قطعات اصلی دست دوم میسر سازد. اپل تدابیر امنیتی شدیدی را برای این کار اتخاذ کرده است.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۱-۲۶
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
تعمیر گوشی‌های اپل با قطعات دست دوم نیز امکان‌پذیر خواهد بود

شرکت اپل طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که از پایان سال ۲۰۲۴ کاربران و تعمیرکاران می‌توانند قطعات گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ و بالاتر را به منظور کاهش هزینه‌های تعمیر، با قطعات اصلی دست دوم تعویض کنند.

البته اپل قول داده است که امنیت این کار را تأمین کند و در صورت تعویض قطعه، این موضوع در بخش Parts and Service History قابل مشاهده باشد. همچنین اپل راهکار‌هایی را ارائه داده است که از فروش قطعات آیفون‌های دزدیده شده جلوگیری کند.

امکان استفاده از قطعات دست دوم در گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ و بالاتر میسر شد

یکی از برتری‌هایی که گوشی‌های اندرویدی نسبت به گوشی‌های اپل داشت، همین موضوع استفاده از قطعات دست دوم در گوشی‌های خراب بود. این موضوع باعث می‌شد که هزینه‌های تعمیر گوشی معیوب، بسیار کمتر شود. حالا اپل نیز قصد دارد در گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ و بالاتر چنین اقدامی را در دسترس قرار دهد. کمپانی اپل طی انتشار بیانیه‌ای در یکی از خبرگزاری‌های معتبر آمریکایی، به طور رسمی درباره این موضوع اطلاع‌رسانی کرد.

به نظر می‌رسد که اپل برای تمامی جنبه‌های امنیتی این کار برنامه‌ریزی کرده است و جای هیچگونه نگرانی بابت این موضوع نخواهد بود. کمپانی اپل اعلام کرد که در حال حاضر برنامه‌ریزی این شرکت برای تعویض قطعاتی همچون صفحه نمایش، باتری و دوربین است که در آینده تعویض قطعات حسگر‌های تاچ آیدی (Touch ID) و فیس آیدی (Face ID) نیز به این برنامه اضافه خواهد شد.

اپل در این بیانیه تأکید کرد که این کار فقط با قطعات اصلی اپل قابل انجام است و قطعات غیر اصلی که در بازار وجود دارند، موجب خرابی و مسدود شدن دستگاه می‌گردند. اپل برای اینکه به کاربر نشان دهد که قطعه تعویض شده اصلی است یا دست دوم، در بخش Parts and Service History که در منو About قرار دارد، بخشی را اضافه می‌کند.

تعمیر آیفون

در حال حاضر ویژگی Activation Lock فقط برای جلوگیری از فعالسازی آیفون‌های سرقتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این شرکت قصد دارد تا قطعات گوشی‌ها را نیز به این ویژگی اضافه کند. این اقدام از سوی اپل موجب می‌شود در صورتی که گوشی سرقتی باشد، از فروش قطعات آن گوشی نیز جلوگیری کند. همچنین اپل  اعلام کرد که برای سفارش قطعات دست دوم، دیگر نیازی به ارائه شماره سریال دستگاه تعمیری نیست.

حالا به نظر شما این اقدام از سوی اپل با چه چالش‌هایی مواجه خواهد شد؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید