استوار مثل کوهجاری مثل رود

قابلیت سایدلود در چه کشور‌های فعال است؟

اپل بالاخره پس از فشار‌های فراوانی که متحمل شد، بر اضافه شدن قابلیت سایدلود برای گوشی‌های منطقه اروپا رضایت داد. اما این رضایت منوط به تعهدات زیادی است.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۲-۱۶
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
قابلیت سایدلود در چه کشور‌های فعال است؟

پس از اعمال فشار‌های فروان از سوی اتحادیه اروپا بر روی شرکت اپل، این کمپانی راضی شد که سایدلود را به گوشی‌های خود بیاورد. اما یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که ذهن طرفداران و کاربران گوشی‌های آیفون را به خود جلب کرده، چگونگی کار این سایدلود و فعال بودن آن در چه مناطقی است؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی این سؤالات بپردازیم.

قابلیت سایدلود گوشی‌های اپل فقط و فقط برای منطقه اروپا فعال شده است!

پس از کش و قوس‌های فراوان و جریمه ۲ میلیارد دلاری شرکت اپل، بالاخره این کمپانی آمریکایی تسلیم اتحادیه اروپا شد. اما سایر نقاط جهان زورشان به آن نرسید و دانلود برنامه‌ها هنوز هم در انحصار برنامه اپ استور (App Store) قرار دارد.

اپل با انتشار آپدیت iOS 17.4 این قابیلت را به گوشی‌های خود آورد. اما این قابلیت، ویژگی‌ها و محدودیت‌های جالب و قابل تاملی دارد.

قابلیت سایدلود فقط برای منطقه اروپا است که البته آن هم شرایط خاصی دارد. حتماً باید منطقه اپل آیدی (Apple ID) گوشیتان روی یکی از کشور‌های "اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد" قرار دهید. علاوه بر این، گوشی باید به طور فیزیکی در همان منطقه انتخاب شده قرار داشته باشد تا اپل آن را تأیید کند.

iOS 17.4

اگر از منطقه اروپا خارج شوید، قابلیت سایدلود برای شما غیرفعال می‌گردد و به محض بازگشت به مبدا، دوباره می‌توانید از این قابلیت بهره‌مند شوید. البته گفته می‌شود که زمان محدودی برای این کار در نظر گرفته شده است و اگر اقامتتان بیشتر از آن زمان شد، گوشی شما دچار چنین اتفاقی خواهد شد. هنوز اطلاعات دقیقی از میزان زمانی که می‌توان دور از مبدا بود و از قابلیت سایدلود استفاده کرد، در دسترس نیست. به نظر شما پروژه سایدلود در منطقه اروپا ماندگار خواهد بود؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید