استوار مثل کوهجاری مثل رود

قابلیت سایدلود برای آیپد فعال نمی‌شود

در هفته گذشته قابلیت سایدلود برای دیوایس های اپل فعال در ناحیه اروپا آزاد شده بود اما این موضوع دیده شد که این قابلیت برای آیپد ها فعال نشده است.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۰۹
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
قابلیت سایدلود برای آیپد فعال نمی‌شود

شرکت اپل هفته گذشته نسخه بتا سیستم عامل iOS 17.4 را منتشر کرد. این نسخه از سیستم عامل برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) تغییرات قابل توجهی را دریافت کرده است.

یکی از این تغییرات، امکان سایدلود اپلیکیشن‌ها برای کاربران اتحادیه اروپا است. سایدلود به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌ها را از منابعی غیر از اپ استور رسمی اپل دانلود و روی گوشی‌های آیفون خود نصب کنند.

این ویژگی فعلاً فقط برای گوشی‌های آیفون در دسترس است و برای تبلت‌های آیپد فعال نشده است.

اپل با رونمایی از سیستم عامل جدید از مرز‌های همیشگی خود عقب نشینی کرده بود. در این نسخه، برای دانلود اپلیکیشن‌ها، می‌توان از بازار‌های دیجیتال غیر از اپ استور استفاده کرد. این قابلیت فقط برای کاربرانی که در ناحیه اتحادیه اروپا اقامت دارند فعال شد اما با این موضوع تنها محدودیت سایدلود نیست.

iPad

سایدلود فقط برای آیفون!

دیگر محدودیتی که برای سایدلود در نظر گرفته شده، انحصاری بودن آن فقط برای گوشی‌های آیفون است. در واقع، برای سیستم عامل iOS در آیفون‌ها و آیپد‌ها، فقط از اپ استور برای ارائه و نصب اپلیکیشن‌ها استفاده می‌شد اما پس از این تغییر این محدودیت برای آیپدها تغییری نکرد.

آیپد بدون سایدلود

در صورتی که در دلیل این اتفاق عمیق شویم، متوجه این موضوع خواهیم شد که در ناحیه اتحادیه اروپا، سیستم عامل آیپد‌های شرکت اپل که با نام iPadOS شناخته می‌شوند، با iOS یکی در نظر گرفته نمی‌شوند. در نتیجه قابلیت سایدلود فقط برای سیستم عامل iOS فعال شده و این موضوع شامل آیپدها نمی‌شود.  


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید