استوار مثل کوهجاری مثل رود

اپل از امنیت سایدلود مطمئن نیست!

آقای شیلر مدیر اپ استور در مورد قابلیت سایدلود که برای آیفون فعال شده است صحبت کرده و به خطراتی که این قابلیت دارد اشاره می‌کند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۱۶
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
اپل از امنیت سایدلود مطمئن نیست!

زمان زیادی از آپدیت جدید iOS نمی‌گذرد که در نسخه iOS 17.4 آن خبر از اضافه شدن سایدلود به میان آمد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد از بازارهای دیجیتالی غیر از اپ استور اپلیکیشن‌های مختلف را دانلود کنند. این قابلیت برای کاربران آیفون که در ناحیه اتحادیه اروپا اقامت دارند فعال شد.

در همین بابت آقای شیلر، مدیر اپ استور مصاحبه‌ای را انجام داد. 

iOS 17.4
آقای شیلر در این مصاحبه در مورد ساید لود نگرانی‌هایی را اعلام کرد که ممکن است امنیت کاربران را به خطر بندازد.

آقای شیلر گفت:

هر چند در اروپا قواعد سفت و سختی در مورد بازار‌های دیجیتال وجود دارد اما مشکلات در آن‌ها همیشه به چشم می‌خورد. با استفاده از بازارهای دیجیتالی اروپایی این خطر وجود دارد که کاربران برنامه‌های مخرب و بدون امنیت را دانلود کنند که این امکان در اپ استور وجود ندارد.

وی به این نکته نیز اشاره داشت که در بازارهای دیجیتالی اروپایی نیز نظارت اپل وجود دارد اما باز امکان دانلو بد افزار‌ها برای کابران وجود خواهد داشت.

نگرانی دیگری که آقای شیلر در مورد آن صحبت کرد، بحث امنیت اطلاعات بود.

ایشان اشاره کرد که نرم افزار‌های بازارهای دیجیتال مختلف توسط افراد ناشناس تنظیم شده‌اند و این امکان به آن‌ها داده می‌شود تا از قوانین حفظ حریم شخصی پیروی نکنند. از سوی دیگر امکان توسعه اپلیکیشن‌ها با محتوی معترضانه و یا مضر نیز وجود دارد که امکان این اتفاق در اپ استور وجود ندارد.

در آخر نیز ایشان به این نکته اشاره کرد که اپل تمام تلاش خود را می‌کند تا این اتفاق‌ها به حداقل خود برسند اما باز خطر آن از بین نمی‌رود. 


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید