استوار مثل کوهجاری مثل رود

چگونه آنتن گوشی را قوی کنیم؟ 5 روش ساده برای بهبود آنتن ضعیف

در این مقاله قصد داریم راهکار‌هایی را جهت افزایش میزان آنتن دهی گوشی‌های هوشمند را بیان کنیم. اگر گوشی شما نیز با مشکل آنتن دهی دست و پنجه نرم می‌کند، این مقاله می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۲۳
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
چگونه آنتن گوشی را قوی کنیم؟ 5 روش ساده برای بهبود آنتن ضعیف

شاید تا به حال برای شما نیز پیش آمده باشد که در مواقع اضطراری و حساس که نیاز به آنتن دهی گوشی برای برقراری تماس و یا اتصال به اینترنت پر سرعت دارید، اتصال شما مختل شود. در مواقعی مثل انجام دادن ثبت نام‌های اینترنتی، شما نیاز دارید که آنتن دهی فوق‌العاده‌ای داشته باشید تا بتوانید به سرعت کار‌هایتان را پیش ببرید. در این مواقع باید چه کاری انجام داد که آنتن دهی بهتری داشته باشیم؟

روش‌های افزایش آنتن دهی تلفن‌های همراه

ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که اپلیکیشن‌هایی که ادعا می‌کنند باعث افزایش آنتن دهی گوشی می‌شوند، همگی جعلی هستند. این مشکل معمولاً مربوط به نرم‌افزار گوشی نیست که بتوان با استفاده از برنامه‌های مختلف آن را بهبود بخشید و برای این کار هزینه بیهوده انجام ندهید. اگر هم ضعف آنتن دهی مربوط به نرم‌افزار باشد، کمپانی سازنده گوشی با ارائه آپدیت‌های سریع و به موقع، نسیبت به این موضوع اقدام می‌کند و جای نگرانی نخواهد بود.

تقویت آنتن دهی

ابتدا قبل از انجام هر اقدامی از وضعیت آنتن دهی اپراتور‌های تلفن همراه در آن منطقه آگاه شوید. اگر مشکل عدم آنتن دهی از سوی اپراتور مورد نظر باشد، هر اقدامی نیز انجام دهید باز هم با همین مشکل رو به رو هستید. در این صورت تنها راهی که پیش پایتان است، این است که با پشتیبانی اپراتور مربوطه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) ارتباط برقرار کنید و موضوع را با آن‌ها در میان بگذارید تا نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایند.

حالا اگر مطمئن شدید که مشکل از اپراتور و آن منطقه نیست، راه‌هایی که در ادامه بیان می‌کنیم را دنبال کنید تا آنتن دهی گوشیتان تقویت گردد.

۱. گوشی خود را بروز نگه دارید

همواره سعی کنید گوشی هوشمندتان را بروز نگه دارید و در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به دانلود و نصب آپدیت ارائه شده، اقدام نمایید. با این کار اگر مشکل در بخش نرم‌افزاری گوشی باشد، با انجام این بروزرسانی مشکل آنتن دهی گوشی شما رفع خواهد شد. البته این مشکل به ندرت در گوشی‌ها مشاهده خواهد شد. برای دریافت بروزرسانی گوشی باید ابتدا وارد منوی تنظیمات شوید. سپس وارد بخش Software updates یا About Device شوید و بر روی Software updates ضربه بزنید.

۲. از محیط‌های شلوغ دوری کنید و به محیط‌های باز بروید

برای مثال، کنسرت‌ها و ورزشگاه‌ها به دلیل ازدحام زیاد جمعیت و همچنین استفاده زیاد از شبکه‌های تلفن همراه، آنتن دهی در این مکان‌ها دچار اختلال می‌شود. اگر در این مکان‌ها خواستید که از گوشی خود برای مکالمه، پیام دادن و یا دسترسی به اینترنت استفاده کنید، بهتر است که محیط را ترک کرده و به جای خلوت‌تر بروید. در محیط‌های باز، به دلیل این که مانعی بین دکل مخابراتی و گوشی وجود ندارد، آنتن دهی بهتری صورت می‌گیرد. اگر در خانه هستید، برای اینکه آنتن دهی بهتری داشته باشید، سعی کنید نزدیک پنجره شوید.

دکل مخابراتی

۳. اینترنت همراه را قطع کنید (در صورت مکالمه)

اگر با گوشی خود در حال مکالمه بودید و هی صدا قطع می‌شد، یکی از راه‌هایی که می‌توان آنتن دهی را تقویت نمود، خاموش کردن داده‌های تلفن همراه است. هنگامی که شما در حال مکالمه هستید و همزمان از اینترنت نیز استفاده می‌کنید، سیگنال‌های دریافتی بیشتر برای اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۴. جلوی دریافت سیگنال آنتن دهی را نگیرید

در برخی مواقع دست خود را جوری قرار می‌دهید که مانع از دریافت سیگنال‌های مخابراتی می‌گردد. سیم آنتن گوشی معمولاً روی لبه کناری گوشی قرار دارد و در زمان استفاده از گوشی، سعی کنید گوشی را به گونه‌ای در دست بگیرید که مانع رد و بدل شدن سیگنال نشود. همچنین می‌توانید برای تقویت آنتن دهی، گوشی را از قابش در بیاورید.

۵. گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید و یا گوشی را خاموش و روشن کنید

در برخی مواقع مشکل از دریافت سیگنال‌های مخابراتی است. در این صورت شما با قرار دادن گوشی در حالت هواپیما و خارج کردن آن، می‌توانید دسترسی گوشی را به سیگنال‌های مخابراتی برای لحظاتی قطع کنید تا آنتن دهی گوشیتان تقویت شود. همچنین برنامه‌هایی که در پس زمینه فعالیت دارند نیز می‌توانند باعث اختلال در آنتن دهی شوند. برای بستن این برنامه‌ها بهتر است که گوشی خود را خاموش و روشن کنید.

حالت هواپیما

در مواردی که گفته شد سعی کردیم به طور جامع ولی خلاصه تمام مواردی که باعث کاهش آنتن دهی می‌شوند و راه‌های تقویت آن را خدمت شما بازگو کنیم. ‌امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد. اگر شما روش دیگری را می‌دانید، حتماً با ما در میان بگذارید.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید