استوار مثل کوهجاری مثل رود

چگونه در گوشی‌های شیائومی اسکرین شات بگیریم؟

عکس گرفتن از صفحه (Screenshot) یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای ذخیره مطالب است. در این مقاله قصد داریم اسکرین شات گرفتن در گوشی‌های شیائومی را آموزش دهیم.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۱۹
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
چگونه در گوشی‌های شیائومی اسکرین شات بگیریم؟

یکی از قابلیت‌های رایج و کاربردی در گوشی‌های هوشمند، قابلیت اسکرین شات (عکس از صفحه) گرفتن است. شما اگر بخواهید مطلبی را بخواهید که روی صفحه نمایش گوشیتان را راحت ذخیره کنید، کافی است که از آن اسکرین شات بگیرید. اسکرین شات گرفتن یکی از راحت‌ترین و آسان‌ترین قابلیت‌های گوشی است که از چند طریق قابل انجام خواهد بود که در ادامه این روش‌ها انجام می‌شود.

سه روش آسان برای اسکرین شات گرفتن در گوشی های شیائومی

برای اسکرین شات گرفتن در گوشی‌های شیائومی که از رابط کاربری MIUI پشتیبانی می‌کند، روش‌های بسیار آسانی وجود دارد که در ادامه به تمامی آن‌ها می‌پردازند:

۱. اسکرین شات گرفتن با استفاده از کلیدهای پاور و کم کردن صدا

یکی از روش‌های رایج و آسان برای اسکرین شات گرفتن از صفحه در گوشی‌های شیائومی، فشردن همزمان با دکمه کم کردن صدا و کلید پاور است که بر روی فریم دور گوشی قرار می‌گیرد. با فشردن این دو کلید، به شما نشان می دهد که اسکرین شات ثبت شده است.

اسکرین شات با فشردن کلیدهای ساختار

۲. عکس گرفتن از صفحه با کمک از منوی دسترسی سریع

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید از نمایشگر گوشی شیائومی عکس استفاده کنید، از دسترسی سریع به آن استفاده کنید. به این منظور باید انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا منوی دسترسی سریع برای نمایش داده شود. سپس گزینه Screenshot (عکس از صفحه) را انتخاب کنید. در این حالت، با استفاده از این گزینه، به سرعت پنل دسترسی سریع می‌شود و از صفحه نمایش شما عکس خواهد گرفت. در واقع که قصد دارید تند تند و پشت سر هم اسکرین را بگیرید، از این روش استفاده کنید.

اسکرین شات گرفتن در منوی دسترسی سریع

۳. اسکرین شات گرفتن با کشیدن سه انگشت بر روی صفحه

یکی دیگر از روش‌هایی که به شما امکان می‌دهد تا به سرعت از صفحه نمایش خود در گوشی شیائومی عکس بگیرید، سه انگشت را به طور همزمان و از بالا به پایین روی نمایشگر است. این روش یکی از سریع‌ترین و جدیدترین روش‌هایی است که می‌توانید از صفحه گوشی عکس بگیرید.

اسکرین شات با سه انگشت

چگونه در گوشی شیائومی اسکرین شات بلند بگیریم؟

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که می خواهید از یک متن طولانی و یا از صفحه چت اسکرین شات تهیه کنید. برای این کار، در گوشی‌های شیائومی قابلیتی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد تا این متن‌ها و چت‌ها را در قالب یک عکس در اختیار داشته باشید.

برای این کار، پیام ابتدایی یا متن را با یکی از روش‌های بالا، اسکرین شات را انتخاب کنید. به محض اسکرین شات گرفتن، پنجره شناوری بالای گوشی باز می‌شود. شما با کلیک بر روی گزینه Scroll می‌توانید از این قابلیت بهرمند شوید و در پایان با زدن بر روی گزینه Done، به این عملیات پایان دهید.

اسکرین شات طولانی در شیائومی

چگونه در گوشی شیائومی، فقط از بخشی از صفحه اسکرین شات بگیریم؟

این قابلیت، در آپدیت های جدید این شرکت به گوشی های شیائومی اضافه شده است. شما برای عکس گرفتن از بخشی از نمایشگر، کافی است که سه انگشت خود را به طور ثابت بر روی نمایشگر نگهداری کنید و سپس از کادر دلخواهتان عکس بگیرید.

اسکرین شات از بخشی از صفحه در شیائومی

در این مقاله سعی شد همه مواردی که به اسکرین شات گرفتن در گوشی‌های شیائومی مربوط می‌شود را بازگو کنیم. ‌امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده است.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید