استوار مثل کوهجاری مثل رود

بهترین درصد شارژ گوشی موبایل چقدر است؟

نگهداری مناسب به منظور بازدهی بیشتر از باتری گوشی‌های هوشمند، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران است. طبق آزمایشات و تحقیقات صورت گرفته، بهترین درصد شارژ گوشی‌های همراه، بین 20 تا 80 درصد است.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۲-۰۲
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
بهترین درصد شارژ گوشی موبایل چقدر است؟

سلامت باتری و افزایش طول عمر باتری گوشی به یکی از دغده‌های اصلی کاربران تبدیل شده است. فرق نمی‌کند که شما از گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید یا از گوشی آیفون و در هر صورت، نحوه نگهداری از باتری در هر دو مورد یکسان است.

طبق آزمایشات مختلفی که بر روی باتری‌های گوناگون صورت گرفته، بهترین درصد شارژ گوشی‌های هوشمند بین ۲۰ تا ۸۰ درصد است.

شارژ باتری بین 20 تا 80 درصد

میزان شارژ باتری گوشی خود را بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید!

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث بهبود عملکرد شارژدهی گوشی می‌شود، استفاده بهینه از آن است. حالا برای استفاده بهینه از باتری گوشی سعی کنید که همیشه در طول روز، به میزان درصد شارژ باتری گوشی خود توجه کنید.

برخی بر این باورند که باتری گوشی باید به طور کامل تخلیه شود و آن را به شارژ بزنند تا به ۱۰۰ درصد برسد. این عقیده برای باتری‌های لیتیوم یونی صدق نمی‌کند و به مرور باعث فرسایش طول عمر باتری می‌گردد. بنابراین امروزه نباید باتری گوشی موبایل را 100 درصد شارژ کرد.

برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های هوشمند، راهکار‌های متفاوت و گوناگونی وجود دارد. یکی از این راه کار‌ها این است که هرگز اجازه ندهید درصد شارژ باتری گوشیتان به کمتر از ۲۰ درصد برسد و همچنین وقتی که گوشی خود را به شارژ متصل می‌کنید، حواستان باشد که وقتی درصد شارژ باتری به حدود ۸۰ درصد رسید، آن را از شارژر جدا نمایید.

متصل کردن گوشی به شارژر قبل از 20 درصد

استفاده از گوشی در زمانی که شارژ آن کمتر از ۲۰ درصد است، باعث کاهش عمر باتری می‌گردد. باتری‌های لیتیوم یونی علاوه بر مزایایی که دارند، از شرایط نگهداری سخت‌تری نیز برخوردار هستند. به همین منظور، سعی کنید گوشی خود را هنگامی که درصد شارژ آن کمتر به کمتر از ۵۰ می‌رسد، به شارژ متصل کنید. برای آگاهی از سلامت باتری گوشی خود می‌توانید کد دستوری *#*#۶۴۸۵#*#* را شماره‌گیری نمایید. در این زمینه چه تجربیاتی داشته‌اید؟ تجربیاتتان را با ما به اشتراک بگذارید.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید