از ۲۶ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در کنگره موبایل همراه ما باشید
جستجوهای محبوب
  • A55
  • Redmi 13
  • POCO
  • آمایا
  • 13T
  • A15
  • A35
  • پوکو F5

چند راهکار برای پیدا کردن گوشی اندروید گم شده

اگر شما هم از دسته آدم‌هایی هستید که به صورت مرتب گوشی خود را فراموش می‌کنید یا جا می‌گذارید؛ حتما تا پایان این نوشته با من همراه باشید تا سری بعدی با پیدا نکردن گوشی خود استرس چندانی نگیرید.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۳-۲۹
پیشنهادهایی برای شما

پاوربانک 30000 آمایا (Amaya) مدل APW-03

2,200,000

پاوربانک 50000 آمایا (Amaya) مدل APW-05

4,100,000

پاوربانک 20000 آمایا (Amaya) مدل APB-FD16

1,750,000

پاوربانک 40000 آمایا (Amaya) مدل APW-04

3,200,000
چند راهکار برای پیدا کردن گوشی اندروید گم شده

یکی از پر استرس‌ترین موقعیت‌ها برای ما زمانی است که گوشی‌مان گم می‌شود یا به سرقت می‎‌‌رود و زمانی این استرس شدت می‌گیرد که هیچ کاری از دست ما بر نمی‌آید. در این نوشته با چند راهکار برای این زمان آشنا می‌شویم تا هم بتوانیم موقعیت را بهتر مدیریت کنیم و هم از آن دلهره‌ی شدید دوری کنیم. اگر شما هم چنین موقعیتی را تجربه کرده‌اید یا از تجربه‌ی چنین موقعیتی هراس دارید تا پایان این نوشته با من همراه باشید.

برخلاف باور عموم؛ باید بگویم که گوشی شما به راحتی قابل پیگیری است حتی شما می‌توانید از راه دور گوشی خود را قفل کنید تا دیگران به اطلاعات شما دسترسی نداشته باشند. حتی در بدترین حالت شما می‌توانید از تنظیم به حالت کارخانه استفاده کنید تا اطلاعاتی که بر روی گوشی دارید به دست کسی نرسد.

چطور با استفاده از ویندوز گوشی گمشده‌ی خود را ردیابی کنیم؟

استفاده از نسخه‌ی تحت وب سرویس Find My Device گوگل شما می‌توانید با استفاده از سیستم (کامپیوتر/لپتاب)، گوشی خود را ردیابی کنید. در ادامه با مراحل این کار آشنا می‌شویم.

  • سایت Find My Device با یکی از مرورگرهایی که بر روی سیستم خود دارید باز کنید و با حساب کاربری گوگلی که به گوشی شما متصل باشد به وبسایت وارد شوید.
  • گوشی‌ خود را از فهرستی که در قسمت سمت چپ در اختیار شما قرار می‌گیرد انتخاب کنید تا به صورت پیش فرض، سرویس آخرین موقعیتی که گوشی استفاده شده است را در اختیارتان قرار دهد.
  • این سرویس گوگل وضعیت فعلی گوشی شما در موارد مانند شارژ باتری و آخرین بازدید آنلاین را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین نقشه‌ی این سرویس به صورت مداوم به روز رسانی می‌شود تا موقعیت جغرافیایی دستگاه شما را در اختیارتان قرار دهد.
  • در مواقعی که شما گوشی خود را در یک محیط مشخص گم کرده‌اید؛ می‌توانید گزینه‌ی Play Sound را انتخاب کنید تا گوشی شما بدون توجه به اینکه در چه حالتی (سایلنت/ویبره) قرار دارد؛ زنگ بخورد و شما بتوانید آن را پیدا کنید.
  • اگر گوشی شما در موقعیتی قرار دارد؛ که دسترسی به آن امکان پذیر نیست؛ شما می‌توانید از قابلیت Secure Device استفاده کنید. این قابلیت گوشی شما را قفل کند و دسترسی به حساب کاربری گوگل را از طریق گوشی قطع می‌کند تا در صورت دزدیده شدن سارق به اطلاعات شما دسترسی نداشته باشد. پس از فعال کردن این قابلیت همچنان می‌توانید گوشی خود را بر روی نقسه ردیابی کنید.
  • اگر احتمال دسترسی شما به گوشی مفقودی بسیار پایین است یا اطلاعاتی در گوشی وجود دارد که نباید دست هیچکس به آن برسد؛ به جای گزینه‌ی قبلی از گزینه‌ی Erase Device استفاده کنید. برای اجرایی شدن این دستور به رمز حساب کاربری خودتان در گوگل نیاز دارید. البته که این دستور از طرف سرویس صادر می‌شود و به محض اینکه گوشی شما به اینترنت وصل شود، دستور اجرا می‌شود. در صورتی که گوشی به اینترنت دسترسی نداشته باشد این دستور اجرایی نخواهد شد.

علاوه بر گوشی‌های اندروید، سرویس Find My Device برای ساعت‌های هوشمند OS، تبلت‌های اندروید، ایربادهای پیکسل گوگل و چند هندزفیری دیگر قابل استفاده است.

سرویس Find My Device

چطور با استفاده از یک گوشی اندروید دیگر، گوشی خود را پیدا کنیم؟

تمام گوشی‌ها و تبلت‌های اندروید به صورت پیش فرض با قابلیت Find My Device به بازار عرضه می‌شوند که در صورت گم یا دزدیده شدن گوشی، امکان ردیابی آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای استفاده از این قابلیت نیاز نیست کار خاصی در گوشی شما انجام شده باشد؛ همینکه یک بار به حساب کاربری خود در گوگل وارد شده باشید برای استفاده از این قابلیت کفایت می‌کند.

در یک گوشی اندرویدی دیگر می‌توانید از نرم‌افزار مخصوص این سرویس استفاده کنید و همان مراحلی که در قسمت قبلی گفته شد را دنبال کنید تا گوشی خود را پیگیری کنید یا دسترسی به اطلاعات موجود در آن را مسدود کنید.

البته در نظر داشته باشید که تنها در صورتی امکان ردیابی موقعیت فعلی گوشی شما وجود دارد که قابلیت موقعیت یابی (location) در گوشی گمشده روشن باشد و به اینترنت دسترسی داشته باشد.

در حالی که در گوشی‌های آیفون شما می‌توانید در هر صورت گوشی خود را ردیابی کنید. البته که برای ردیابی گوش‌های اندروید هم چند راهکار وجود دارد که در پایان این نوشته با این راهکارها آشنا می‌شویم.

نرم‌افزار Find My Device

چطور می‌توان گوشی سامسونگ گمشده‌ی خود را پیدا کرد؟

گوشی‌های سامسونگ، خود یک قابلیت پیش فرض برای ردیابی گوشی‌های گمشده و جلوگیری از سرقت اطلاعات دارند که شبیه به قابلیت Find My Device عمل می‌کند با این تفاوت که مزایای بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته که برای استفاده از این قابلیت پیش فرض باید گوشی شما پیش از این به حساب کاربری سامسونگ وارد شده باشد تا شما بتوانید از Smart Things Find استفاده کنید. برای استفاده از Smart Things Find مراحل زیر را انجام دهید.

  • با استفاده از وبسایت یا یک گوشی دیگر وارد وبسایت Smart things Find شوید.
  • با همان حساب کاربری سامسونگ که گوشی به آن متصل است؛ وارد سایت شوید.
  • نواری که در سمت چپ سایت قرار دارد؛ تمام دستگاه‌هایی که به این حساب کاربری متصل هستند را به شما نشان می‌دهند. در میان دستگاه‌های موجود در این نوار کناری، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید تا نقشه به صورت خودکار به روز رسانی شود و موقعیت فعلی گوشی شما را نشان بدهد.
  • اگر گوشی شما در حال حرکت است؛ می‌توانید از گزینه‌ی ردیابی موقعیت استفاده کنید تا هر 15 دقیقه یکبار موقعیت گوشی را به شما اعلام کند. در Smart Things Find به قابلیت‌های زنگ خوردن، قفل گوشی و پاک کردن اطلاعات گوشی هم دسترسی دارید.
  • قابلیت افزایش قدرت باتری هم در Smart Things Find وجود دارد تا شما برای زمان طولانی‌تر بتوانید در نقشه، گوشی خود را دنبال کنید.

Smart Things Find بسیار پیشرفته‌تر از Find My Device گوگل است و حتی اگر گوشی شما به اینترنت متصل نباشد؛ می‌تواند با استفاده از بلوتوث گلکسی‌های دیگر گوشی شما را ردیابی کند.  

Smart Things Find 

آیا می‌شود با استفاده از شماره تماس گوشی را ردیابی کرد؟

در جواب این سوال باید گفت که شما به عنوان یک کاربر عادی توانایی ردیابی گوشی از طریق شماره تماس را ندارید و تنها ضابطان قضایی و آگاهی‌های می‌توانند گوشی شما را از طریق شماره تلفن ردیابی کنند. بنابراین اگر از پیدا کردن گوشی خود به روش‌های گفته شده ناامید شدید واجب است که از طریق قانونی این مشکل را پیگیری کنید تا از طریق گوشی و سیم کارت شما مشکلات بزرگتری ایجاد نشود.

با استفاده از راهکارهای گفته شده شما می‌توانید گوشی گمشده‌ی خود را ردیابی کنید البته که از چند برنامه‌ی دیگر مانند Google Maps و Snap Chat هم در صورتی که تنظیمات موقعیت یابی آنها فعال باشد برای ردیابی گوشی خود می‌توانید استفاده کنید.

نظرات

جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید