mobile-menu-polvar-mountain
mobile-menu-polvar-mountain
mobile-menu-polvar-mountain
mobile-menu-polvar-mountain
mobile-menu-polvar-mountain
menu-polvar-icon
محصولات
مقایسه پیشرفته
خدمات
پیشنهادات
پلوار مگ
راهنمای مشتریان
راهنمای خرید
ارتباط با ما

ورود

شما با ورود یا ثبت نام در پلوار قوانین و شرایط استفاده از سایت پلوار،
همچنین قوانین حریم خصوصی را می‌پذیرید

جستجو

جستجوی هوشمند شما را سریع تر و دقیق تر به مقصد می رساند

جستجوی هوشمند

ما هر روزه و به صورت مداوم از تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنیم؛ بنابراین تعجبی ندارد که  صفحه نمایش گوشی، دوربین‌ها و درگاه‌های ورودی به مرور زمان دچار آلودگی شوند. این آلودگی نه تنها ظاهر گوشی را تغییر می‌دهد بلکه ممکن است در عملکرد اجزای مختلف اختلال ایجاد کند. در این نوشته با هم مرور می‌کنیم که چطور می‌توانیم با استفاده از مواد غیر مضر یک ظاهر تازه به گوشی خود ببخشیم و عملکرد بخش‌های مختلف گوشی را ارتقا ببخشیم.

نبایدها

  • مواد وروش‌هایی هستند که نباید در زمان تمیز کردن گوشی خود از آن استفاده کنید؛ یکی از مهم‌ترین‌ها عدم استفاده از آب است در حالی که شما می‌توانید از یک دستمال مرطوب برای تمیز کردن گوشی خود استفاده کنید. همانطور که می‌دانیم امکان ترکیب آب و قطعات الکترونیک وجود ندارد و به همین جهت عدم استفاده‌ی بیش از حد از آب یکی از واجبات در ارتباط با تلفن همراه است.
  • در تلفن همراه شما از قطعات شکننده به خصوص در قسمت‌های صفحه نمایش و دوربین‌ها استفاده شده است؛ بنابراین نباید از ابزار خشن و ساینده و مواد شیمیایی قوی در تمیز کردن تلفن همراه استفاده کنید. برای تمیز کردن گوشی خود شما باید از ابزار لطیف و مواد شیمیایی سبک و ایمن برای تلفن همراه استفاده کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید از اتیل الکل با درصد پایین، مقدار کمی آب و دستمال‌های کلروفیل مرطوب استفاده کنید.

چند نکته برای تمیز کردن صفحه نمایش گوشی

  • برای تمیز کردن صفحه نمایش بهترین انتخاب پارچه‌های میکرو فایبر هستند به این علت که هرکدام از انتخاب‌ها دیگر مانند دستمال کاغذی، دستمال‌های حوله‌ای و حتی پارچه‌های ظریف آشپزخانه به هر حال از خود ردی به جا می‌گذارند که به مرور زمان صفحه نمایش را می‌تواند از بین ببرد. در صورتی که پارچه‌های میکرو فایبر علاوه بر اینکه هیچ ردی به جا نمی‌گذارند تمام گرد و خاک موجود در سطح صفحه نمایش را از بین می‌برند.
  • در کنار دستمال‌های میکرو فایبر شما می‌توانید از مقدار کمی آب یا اتیل الکل درصد پایین استفاده کنید. قسمت کوچکی از دستمال خود را با مقدار کمی آب یا اتیل مرطوب کنید و به صورت دورانی در ابعاد کوچک با فشار دست کم شروع به پاک کردن صفحه نمایش کنید.
  • شما باید چندین بار این حرکت را انجام تا تمام آلودگی صفحه نمایش را از بین ببرید. البته مراقب باشید که از این دستمال مرطوب برای تمیز کردن اسپیکرهای جلویی و حاشیه‌ها استفاده نکنید. قطعا شما نمی‌خواهید که ذره‌ای از مواد استفاده شده در قطعات گوشی شما قرار بگیرد.
  • پس از چندین بار اجرای این مرحله؛ شما باید همین کار را با یک دستمال میکرو فایبر خشک انجام دهید تا ذرات به جا مانده را پاک کنید.
  • همین مراحل را می‌توانید برای تمیز کردن پشت گوشی خود و لنز‌های دوربین استفاده کنید اما دقت داشته باشید که در زمان پاک کردن لنزهای دوربین فشار دست خود را به حداقل برسانید تا آسیبی به لنزهای دوربین وارد نشود.

چطور صفحه نمایش گوشی هوشمند را تمیز کنیم؟

چند نکته برای تمیز کردن درگاه‌های ورودی گوشی

  • زمانی که درگاه‌های ورودی را تمیز می‌کنید باید خیلی مراقب باشید زیرا با کوچک‌ترین اشتباهی ممکن است آسیب شدیدی به درگاه‌های ورودی وارد کنید یا مقداری از مواد ضدعفونی کننده در درگاه باقی بماند.

برای تمیز کردن درگاه‌های ورودی (شارژ و هندزفیری) روش‌های معدودی وجود دارد که در ادامه با تعدادی از آنها آشنا می‌شوید.

  • قوطی‌های فشار هوا اولین راهی است که می‌توان برای تمیز کردن درگاه‌های ورودی استفاده کرد. لبته باید مراقب باشید که قوطی فشار هوا را به درگاه ورودی فشار ندهید که باعث آسیب شدید نشود بلکه قوطی را با مقدار کمی فاصله از درگاه ورودی نگه دارید و هوای فشرده را به درگاه وارد کنید.
  • راه حل بعدی استفاده از یک خلال دندان با سری پیچیده شده در پنبه است که البته ریسک بالاتری دارد و دقت بیشتری می‌طلبد. بنابراین اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید؛ مطمئن شوید که سری پنبه‌ای کاملا خشک باشد تا حالت چسبندگی نداشته باشد و فشار دست خود را در کمترین حالت ممکن نگه دارید.
  • اگر هم آلودگی‌ای در ابتدای مسیر وجود دارد که قابل مشاهده است می‌توانید با استفاده از گوش پاک کن آن را برطرف کنید اما در انجام این امر از فشار دست خود مطمئن باشید که آلودگی مد نظر را بیشتر به سمت داخل فشار ندهید.

تمیز کردن درگاه‌های ورودی گوشی

چند نکته برای تمیز کردن دوربین گوشی

  • کثیف شدن و گرد و خاک گرفتن لنز‌های دوربین و فلش گوشی می‌تواند تاثیر زیادی بر کیفیت عکس‌ها و ویدیوهایی داشته باشد که شما از طریق دوربین گوشی خود ثبت می‌کنید. اما تمیز کردن لنزهای دوربین باید با توجه و دقت کافی انجام شود. اکثر ما لحظاتی قبل از عکاسی یا فیلمبرداری با نرم‌ترین پارچه‌ای که در دسترسمان باشد لنز‌های دوربین را پاک می‌کنیم؛ درست است که این کار در کیفیت تصاویر همان لحظه تاثیرگذار است اما در طولانی مدت به لنز دوربین آسیب می‌رساند.
  • گوش پاک کن‌های نخی بهترین انتخاب برای تمیز کردن لنز‌های دوربین و فلش است. از دو جهت؛ هم دسترسی راحت‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد و هم رد و آسیبی از خود به جا نمی‌گذارد.
  • گوش پاک کن را می‌توانید به دو شکل خشک و مرطوب استفاده کنید. البته که بهتر است برای مرطوب کردن از یک الکل ضعیف در حجم پایینی استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن دوربین، گوش پاک کن را با یک فشار دست ملایم و به صورت دورانی روی هر کدام از لنزها حرکت دهید.
  • اگر لکه‌ای بر روی لنزها وجود دارد که به سادگی پاک نمی‌شود؛ فشار دست خود را بیشتر نکنید بلکه گوش پاک کن را خیلی کم با الکل مرطوب کنید و برای 10 تا 20 ثانیه بر روی لکه‌ی مد نظر نگه دارید.
  • برای تمیز کردن لنز‌های دوربین از قوطی فشار هوا هم می‌توانید استفاده کنید البته مراقب باشید قوطی را به لنز‌ها زیاد نزدیک نکنید که آسیبی به لنز وارد نشود.

چطور دوربین گوشی هوشمند را تمیز کنیم؟

 چطور اسپیکرها (درگاه‌های خروجی) گوشی را تمیز کنیم؟

  • شما می‌توانید از همان مسیر پیشنهادی برای تمیز کردن درگاه‌های ورودی یعنی قوطی فشار هوا استفاده کنید تا آلودگی و گرد و خاک‌های موجود در درگاه‌های خروجی را از بین ببرید.
  • مجددا تاکید می‌کنم در استفاده از قوطی فشار هوا دقت کنید و مراقب باشید؛ زیرا کوچکترین اشتباهی می‌تواند آسیب شدیدی به دستگاه شما وارد کند.
  • استفاده از هرگونه مایعات در تمیز کردن گوشی‌های هوشمند  به خصوص در قسمت‌های ورودی و خروجی تصمیم اشتباهی است اما شما می‌توانید از خلال دندان برای برداشتن آلودگی‌ها و کثیفی‌های موجود در خروجی اسپیکر استفاده کنید.
  • به آرامی خلال دندان را داخل خروجی‌های اسپیکر بچرخانید تا آلودگی داخل آن از بین برود اما مراقبت کنید که فشار دست شما زیاد نباشید تا آسیبی به اسپیکر وارد نشود.
  • البته مراقبت کنید که خلال دندان را زیاد به داخل فشار ندهید که خروجی‌های اسپیکر تحت فشار قرار نگیرند.

تمیز کردن اسپیکر گوشی هوشمند

چطور می‌توان برچسب را بدون اینکه ردی به جا بگذارد از صفحه‌ی پشتی گوشی پاک کرد؟

  • ممکن است شما هم برای تزئین گوشی خود از برچسب استفاده کنید و بعد از مدت تصمیم بگیرید که این برچسب را بکنید و ظاهر قبلی گوشی را برگردانید. برچسب‌هایی که در این زمینه استفاده می‌شوند قدرت چسبندگی بالایی دارند و به همین جهت ممکن است پاک کردن آنها پس از مدتی ردی از خود به جا بگذارد و ظاهر گوشی را از بین ببرد. 
  • برای اینکه برچسب‌های راحت‌تر پاک شوند و ردی از خود به جا نگذارند یک پارچه را با آب گرم مرطوب کنید و برای مدتی روی برچسب قرار دهید که راحت‌تر کنده شوی و ردی از خود به جا نگذارد و پس از آن به آرامی به نوک انگشت برچسب را از گوشی جدا کنید که رد آن نماند. 
  • اگر با روش قبلی برچسب ول نکرد بهتر است دستمال را با مقداری الکل یا استون مرطوب کنید و برای مدتی روی برچسب قرار دهید تا شاید با این روش بتوانید راحت‌تر برچسب را از گوشی جدا کنید. 

چطور برچسب را بدون رد از گوشی هوشمند جدا کنیم

 در این نوشته سعی شد تا چندین راه حل برای تمیز کردن قسمت‌های مختلف گوشی به شما ارائه شود. اگر همچنان برای تمیز کردن قسمتی از گوشی دچار مشکل هستید و برای آن راه حلی به ذهنتان نمی‌رسد در قسمت نظرات مشکل خود را مطرح کنید تا راه حل پیشنهادی خود را به شما ارائه دهیم. 


نویسنده: رویا وکیلی
اشتراک‌گذاری
هنوز نظری برای این مطلب درج نشده است

وارد شوید

برای ارسال نظر ، باید به پلوار وارد شوید.
کارکتر 9

پربازدیدترین‌ها

اگر گوشی آیفون دارید، آن را از شب تا صبح به شارژ متصل نکنید!
چطور دقت و سرعت حسگر اثر انگشت را بالا ببریم؟
بازگشت به بالا

خدمات منحصربه فرد پلوار!

روند بازگشت آسان
ارسال کالا زیر 48 ساعت
خرید امن
تحویل و مرجوعی درب تا درب
پشتیبانی بی حد و مرز

فروشگاه اینترنتی پُلوار (polvar.com) در زمینه فروش موبایل و لوازم جانبی فعالیت می کند. این فروشگاه اینترنتی محصولات برندهای معتبری همچون شیائومی، سامسونگ، اپل، نوکیا و ... را ارائه می دهد. برای خرید این محصولات باید اطلاعات خود در حساب کاربری وارد کرده و شماره موبایل خود را تایید کنید.

استفاده کلیه ی مطالب فروشگاه اینترنتی

پلوار

فقط با ذکر منبع، بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت

ابتکار ارتباط پارسیان

می‌باشد

0 مورد در لیست مقایسه

اعمال مقایسه