استوار مثل کوهجاری مثل رود

تفاوت گواهی IP67 و IP68 در گوشی‌های موبایل چیست؟

در این مقاله قصد داریم به تفاوت بین گواهی‌های IP۶۷ و IP۶۸ بپردازیم. این گواهی‌ها میزان مقاومت در برابر گرد و غبار و همچنین نفوذ آب را بیان می‌کنند. برای آگاهی از جزئیات این دو گواهی‌ با ما همراه باشید.

بانک اطلاعاتی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۹-۱۹
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
تفاوت گواهی IP67 و IP68 در گوشی‌های موبایل چیست؟

امروزه هنگامی که برای خرید گوشی مورد نظرتان به مشخصات فنی این گوشی مراجعه می‌نمایید، حتما با استاندار‌های مقاومت در برابر آب و گرد و غبار این گوشی رو به رو خواهید شد. این عبارت را با گواهی IP نشان می‌دهند که مخفف کلمه International Protection است و بیانگر میزان محافظت از گوشی در برابر عناصر بیرونی است. تفاوت اصلی گواهی IP۶۷ و IP۶۸ در میزان مقاوت در اعماق آب است.

تفاوت گواهی IP67 و IP68 در مقاومت تا اعماق 1 و 1.5 متری آب است

اغلب گوشی‌های هوشمند برای اینکه مقاومت بالایی داشته باشند، یا از IP۶۷ پشتیبانی می‌کنند یا از IP۶۸. حالا شاید برایتان سؤال باشد که این دو گواهینامه چه تفاوت‌هایی باهم دارند؟ به طور کلی، گوشی‌های دارای گواهی IP۶۷ تا عمق ۱ متری آب در مدت زمان ۳۰ دقیقه دوام می‌آورند اما گوشی‌های دارای گواهی IP۶۸ تا عمق ۱.۵ متری آب و در مدت زمان ۳۰ دقیقه مقاومت می‌کنند.

تفاوت گواهی IP67 و IP68 چیست؟

 

این گواهی معمولا به صورت IPXX (منظور از XX همان عدد دورقمی است) نشان داده می‌شود. عدد اول بیانگر محافظت در برابر جسم سخت خارجی است و این عدد بین ۰ تا ۶ است که معمولاً در گوشی‌های هوشمند از ۵ یا ۶ استفاده می‌گردد. عدد بعدی بیانگر محافظت در برابر نفوذ آب است و این عدد نیز بین ۰ تا ۸ است که در گوشی‌های مختلف، متفاوت است. در این مقاله فقط به عدد ۷ و ۸ می‌پردازیم. هرچه این اعداد بیشتر باشند، میزان مقاومت گوشی نیز بیشتر خواهد بود.

رقم اول اگر ۵ بود، یعنی محفاظت شده در برابر نفوذ گرد و غبار و اگر ۶ بود، یعنی محافظت کامل در برابر گرد و غبار. رقم دوم اگر ۷ بود، یعنی محفاظت در برابر غوطه‌وری در آب تا عمق ۱ متر به مدت ۳۰ دقیقه و اگر ۸ بود، یعنی محفاظت در برابر غوطه‌وری در آب تا عمق ۱. ۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه.

تفاوت گواهی IP67 و IP68 چیست؟
گوشی‌های دارای گوهی‌های IP۶۷ یا IP۶۸ همانطور که توضیح دادیم هر دو به طور کامل در برابر نفوذ گرد و غبار مقاوم هستند و تنها در میزان مقاومت در برابر آب کمی تفاوت دارند. قبلاً فقط گوشی‌های پرچمدار از این گواهی‌ها استفاده می‌کردند اما حالا در اکثر گوشی‌های میان رده نیز این گواهی به چشم می‌خورد. گوشی شما چیست و از چه گواهی IPXX استفاده می‌کند؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید