استوار مثل کوهجاری مثل رود

بایدها و نبایدهای مشاهده نوتیفیکیشن وجود رطوبت در گوشی‌های اندرویدی

نوتیفیکیشن‌هایی که با عنوان وجود رطوبت (moisture...detected) در گوشی‌های اندرویدی وجود دارند معمولا با نمایش یک قطره آب در نوار بالایی تلفن همراه اخطار وجود رطوبت را اعلام می‌کنند.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۲۲
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
بایدها و نبایدهای مشاهده نوتیفیکیشن وجود رطوبت در گوشی‌های اندرویدی

نمونه خطای بروز رطوبت در گوشی هوشمند:

خطای بروز رطوبت

2 راه حل ساده برای خشک کردن درگاه:

راه حل اول؛ هوای آزاد

زمانی که این اتفاق می‌افتد؛ اکثرا بر این باور هستند که باید با استفاده از وسایلی مانند هیتر، سشوار و ... برای خشک کردن رطوبت داخل درگاه استفاده کنند. در صورتی که اینطور نیست استفاده از این روش‌ها تازه دردسرهای بیشتری برای شما به بار می‌آورد. با استفاده از این روش‌ها ممکن است قطعه‌ای از دستگاه را آب کنید یا مشکلات دیگری را بر اثر دمای بالا در دستگاه ایجاد کنید که دیگر به این راحتی قابل حل نیستند.یند  ‌

به جای استفاده از وسایل گرمایشی برای خشک کردن فضای داخلی درگاه؛ بهتر است آن را برای چند ساعت در مقابل پنکه یا پنجره‌ باز قرار دهید. البته که به آب و هوا توجه کنید تا با یک باران غیر منتظره غافلگیر نشوید. اگر امکان قرار دادن در محیط‌های گفته شده را ندارید؛ سعی کنید گوشی را در یک محیط باز با هوایی گرم و خشک برای چند ساعت قرار دهید اما مراقب باشید که در تماس مستقیم با نور خورشید نباشد زیرا ممکن است که همان مشکلات گفته شده‌ قبلی را به وجود بیاورد.

راه حل دوم؛ برنج!

یک راه حل دیگر برای خشک کردن گوشی این است که آن را برای چند ساعت، ترجیحا یک شب تا صبح، در برنج قرار دهید. برنج به واسطه‌ رطوبت پذیری که دارد می‌تواند رطوبت و آب موجود در دستگاه را به خود جذب کند. البته که این روش، خطرها و ریسک‌های خود را هم دارد. ممکن است با این کار دانه‌های برنج در درگاه ورودی یا درگاه AUX گیر بکند. اگر برنجی که از آن استفاده می‌کنید گرد و خاک یا سبوس داشته باشد؛ این گرد و خاک و سبوس وارد دستگاه شما می‌شود و می‌تواند مشکلات سخت افزاری به وجود بیاورد.

 غالبا از روش اول می‌توان برای خشک کردن درگاه USB استفاده کرد اما اگر استفاده از این روش برای شما تاثیرگذار نبود و مشکل برطرف نشد می‌توانید از روش دوم استفاده کنید اما بهتر است که به ریسک‌های آن آگاه باشید. 

خشک کردن موبایل با برنج  

4 کاری که در این مواقع نباید انجام دهید

  • اول از همه، زمانی که تلفن همراه شما آلارم وجود رطوبت و آب در درگاه USB را می‌دهد؛ نباید آن را نادیده بگیرید و به آن بی‌توجهی کنید. در برندهای مختلف گوشی، این آلارم و اعلان به اشکال مختلفی بر روی صفحه‌ی گوشی ظاهر می‌شود؛ در هر صورت نادیده گرفتن این اعلان اشتباه است و می‌تواند مشکلاتی برای شما درست کند.
  • خطرناک‌ترین کار در زمان اعلان رطوبت، استفاده از شارژر و شارژ مجدد گوشی است و در تمام اعلان‌های وجود رطوبت در درگاه، این اخطار هم به شما داده می‌شود. تا زمانی که موفق به برطرف کردن آلارم وجود رطوبت نشده‌اید؛ به هیچ عنوان از شارژر خود به دلیل‌هایی که در ادامه گفته می‌شود استفاده نکنید.

متصل کردن تلفن همراهی که رطوبت در درگاه ارتباطی آن وجود دارد به یک منبع برق، به شدت خطرناک است. همچنین در حالت خوشبینانه، اگر اتفاق شدیدی برای دستگاه نیافتد برخورد شارژر با آب و رطوبت برای سلامت شارژر ضرر دارد و شارژر را از بین می‌برد.

جدا کردن از برق هنگام اعلان رطوبت

  • اکثر ما زمانی که با اعلان وجود رطوبت در درگاه USB مواجه می‌شویم؛ فوت کردن در درگاه اولین کاری است که انجام می‌دهیم. اما، باید بدانید که انجام این حرکت نه تنها کمکی به خشک شدن دستگاه نمی‌کند بلکه فشار فوت شما ممکن است رطوبت و آب را به شکلی عمقی‌تر وارد دستگاه کند و مشکل شدیدتری به وجود بیاورد. پیشنهاد می‌کنم به جای استفاده از دم مسیحایی خود از روش‌های گفته شده در بالا استفاده کنید.
  • راه حل دوم اکثر ما هم استفاده از تکان‌های شدید برای خروج آب از دستگاه است اما این حرکت نه تنها تاثیری ندارد بلکه ممکن است شما با وحشت زدگی‌ خود و تکان‌های شدیدی که به دستگاه می‌دهید باعث آسیب فیزیکی به دستگاه شوید.

در این نوشته با کارهایی که باید در زمان وجود رطوبت در دستگاه تلفن همراه انجام دهید، آشنا شدید. درست است که در وهله‌ی اول، مراقبت از تلفن همراه و جلوگیری از چنین اتفاقی باید مورد توجه قرار بگیرد. اما، اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید؛ وحشت نکنید، آرامش خود را حفظ کنید و به جای استفاده از راهکارهای ابداعی از راه‌ حل‌های گفته شده استفاده کنید تا بدون بروز مشکلی دیگر مشکل به وجود آمده را برطرف کنید.   


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید