استوار مثل کوهجاری مثل رود

فست بوت (Fastboot) شیائومی را چگونه فعال کنیم؟

اگر شما هم قصد دارید وارد منوی فست بوت (Fastboot) شوید اما اطلاعاتتان در این باره کامل نیست، لازم است که این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۹-۰۹
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
فست بوت (Fastboot) شیائومی را چگونه فعال کنیم؟

گوشی‌های شیائومی مدل‌های بوت گوناگونی دارند. محبوبترین این بوت‌ها، فست بوت (Fastboot) است که امکانات زیادی از جمله فلش کردن گوشی، فلش کردن رام نصب شده روی گوشی و... را در اختیار شما قرار می‌دهد.

فست بوت (Fastboot) گوشی‌های شیائومی چیست؟ 

شاید اصلا برای شما سوال باشد که فست بوت(Fastboot) چیست و چه امکاناتی را به ما ارائه می‌دهد؟ برای پاسخ به این سؤال به صورت کلی باید عرض کنیم که این قابلیت بیشتر برای عیب‌یابی و رفع آن به صورت خودکار عمل می‌کند. کار با فست بوت (Fastboot) برای کاربران حرفه‌ای‌تر گوشی بسیار  لذت بخش است.

این قابلیت سطح عملکرد بالاتری از گوشی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما با استفاده این قابلیت می‌توانید از امکاناتی چون: فلش کردن گوشی، تغییر دادن رام نصب شده روی گوشی، حذف برنامه‌های پیش فرض، نصب دستی نسخه‌های برورزسانی موجود و برخی عملکرد دیگر، بهرمند شوید.

فست بوت(Fastboot) شیائومی را چگونه فعال کنیم

فست بوت(Fastboot) گوشی‌های شیائومی چگونه فعال می‌شود؟

به منظور فعال کردن قابلیت فست بوت (Fastboot) به صورت دستی در گوشی‌های شیائومی، باید مراحل زیر را به طور دقیق انجام دهید:

  1. ابتدا وارد تنظیمات (Settings) شوید.
  2. به بخش اطلاعات گوشی (About phone) بروید.

    فست بوت(Fastboot) شیائومی را چگونه فعال کنیم

  3. هفت مرتبه روی گزینه MIUI Version ضربه بزنید تا بخش حالت توسعه دهنده (developer mode) برای شما فعال گردد.

    فست بوت(Fastboot) شیائومی را چگونه فعال کنیم

  4. حالا گوشی خود را خاموش کنید.
  5. دکمه‌های سخت‌افزاری پاور + کاهش صدا (Power + Volume Down) را همزمان فشار دهید تا علامت Fastboot روی صفحه نمایش داده شود.

    فعالسازی فست بوت در شیائومی

حالا شما وارد بخش فست بوت (Fastboot) شده‌اید و می‌توانید کار‌های مورد نیازتان را انجام دهید. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که استفاده نامناسب از منوی فست بوت (Fastboot) می‌تواند به گوشی شما آسیب‌های جدی وارد کند. پس برای این کار اگر مهارت کافی ندارید، بهتر است که از یک متخصص کمک بگیرید.

در منوی فست بوت(Fastboot) هر گزینه چه عملکردی دارد؟

هنگامی که شما وارد منوی فست بوت (Fastboot) شدید، با سه گزینه رو به رو خواهید شد که هرکدام از آن‌ها عملکرد متفاوتی دارند:

  • Reboot: ریبوت نیز مانند ری‌استارت کردن گوشی است و معمولآ زمانی که برای دستگاه شما مشکل نرم‌افزاری به وجود می‌آید، می‌تواند کمک‌کننده باشد و کار فست بوت را انجام دهد.
  • Wipe Data: با زدن این گزینه تمامی اطلاعات گوشی شما حذف می‌شود و به تنظیمات کارخانه برمی‌گردد.
  • Mi assistan: این گزینه معمولاً برای فلش کردن دستگاه کاربرد دارد و نیاز به یک کامپیوتر برای استفاده از آن دارید. البته برای فلش کردن گوشی می‌توانید از نرم‌افزار utility xiaomi ADB نیز کمک بگیرید و رام دلخواه خود را به دستگاهتان اضافه کنید.

منوی فست بوت

چگونه از منوی فست بوت (Fastboot) خارج شویم؟

برای خارج شدن از منوی فست بوت (Fastboot) کافی است که دکمه‌های سخت‌افزاری پاور + کاهش صدا (Power + Volume Down) را به مدت ۱۵ ثانیه همزمان فشار دهید تا گوشی شما از منوی فست بوت (Fastboot) خارج شود و به حالت عادی باز گردد.

فست بوت(Fastboot) شیائومی را چگونه فعال کنیم
شما برای انجام این عملیات‌ها می‌توانید از برنامه‌های ثالث نیز استفاده کنید. حتماً به این نکته توجه نمایید که برنامه‌های ثالث را حتماً از مرجع معتبر و امن دانلود و نصب کنید که به گوشی شما آسیبی وارد نشود. ‌امیدواریم که این آموزش برای شما مفید بوده باشد.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید