استوار مثل کوهجاری مثل رود

شایعات؛ هوش مصنوعی اپل نیازی به اینترنت ندارد!

به نقل یکی از خبرگزاری‌های معتبر آمریکایی، هوش مصنوعی اپل در ابتدا با آپدیت iOS 18 وارد گوشی‌ها خواهد شد و برای پردازش نیازی به اینترنت نخواهد داشت. اما در ادامه، برای بهره‌مندی از قابلیت‌های بیشتر، باید گوشی خود را به اینترنت متصل نمایید.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۱-۲۶
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
شایعات؛ هوش مصنوعی اپل نیازی به اینترنت ندارد!

پس از افت‌ فروش آیفون‌ در سراسر دنیا، مدیران این شرکت تصمیم به استفاده گسترده از هوش مصنوعی در دیوایس‌های خود گرفتند. این خبر قطعی است که اپل با هوش مصنوعی به WWDC 2024 وارد خواهد شد.

همانطور که قبلاً هم گفته شده بود، اپل قصد دارد با ارائه آپدیت iOS ۱۸ گوشی‌های خود را به قابلیت هوش مصنوعی مجهز کند تا از رقبا عقب نماند. حالا شایعاتی به گوش می‌رسد که برتری این هوش مصنوعی را نسبت به هوش مصنوعی به کار گرفته شده در گوشی‌های سامسونگ (Galaxy AI) نشان می‌دهد. جایی که اغلب کار‌های هوش مصنوعی سامسونگ به کمک اینترنت پردازش می‌گردد اما هوش مصنوعی اپل، بدون نیاز به اینترنت نیز قادر به پردازش خواهد بود.

برتری نسبی اپل نسبت به سامسونگ؛ عدم نیاز به اینترنت

حالا که تقریباً دو ماه تا رونمایی از هوش مصنوعی اپل زمان داریم، شایعات فراوانی در این رابطه به گوش می‌رسد. در جدیدترین اظهارات منتشر شده از سوی یکی از خبرگزاری‌های معتبر و خوش سابقه از شرکت اپل، مشخص شده است که در ابتدا هوش مصنوعی اپل پردازش ابری نخواهد داشت و تمامی این امکانات به صورت محلی (بدون نیاز به اینترنت) اجرا خواهند شد.

این خبرگزاری معروف و معتبر در این باره می‌گوید:

در همین حین که دنیا منتظر رونمایی هوش مصنوعی اپل در ۱۰ ژوئن (۲۱ خرداد) است، به نظر می‌رسد که موج اولیه قابلیت‌ها به‌طور کامل روی دستگاه اجرا خواهند شد. این یعنی مدل زبانی بزرگ اپل هیچ بخشی برای پردازش ابری ندارد.

با توجه به شایعات منتظر شده، کمپانی اپل قصد دارد برای گوشی‌های منطقه چین به طور اختصاصی با شرکت‌های چینی فعال در زمینه هوش مصنوعی از جمله شرکت بایدو قرارداد ببندد. همچنین این شرکت قصد دارد با برخی دیگر از شرکت‌های فعال در زمینه هوش مصنوعی قراردادی امضا کند تا کامل‌ترین و جامع‌ترین هوش مصنوعی موجود در گوشی‌های هوشمند را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

هوش مصنوعی اپل

در شایعاتی که در اطراف این موضوع به چشم می‌خورد، حدس و گمان‌های زیادی‌ زده شده است. به نظر می‌رسد، هوش مصنوعی در iOS 18 در قسمت‌هایی هم چون Spotlight، سیری و سافاری به کار می‌رود. کاربرد‌های دیگر نیز می‌تواند در اپل موزیک و یا اپلیکیشن‌هایی هم چون Health باشد.

بیشتر بخوانید: 4 قابلیت احتمالی آیفون پس از ظهور هوش مصنوعی در iOS 18

در حال حاضر هیچگونه قراردادی با شرکت‌های نامبرده به امضا نرسیده است. اما انتظار می‌رود که با شروع همکاری با این شرکت‌ها، برخی از کار‌های هوش مصنوعی اپل وارد فضای ابری گردد و برای پردازش امور، باید به اینترنت دسترسی داشته باشد. به نظر شما هوش مصنوعی اپل چه برتری‌های دیگری نسبت به هوش مصنوعی سامسونگ خواهد داشت؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید