استوار مثل کوهجاری مثل رود

اپل روی بدنه آیفون 16 دکمه جدیدی به نام Capture قرار می‌دهد

شرکت اپل قصد دارد علاوه بر دکمه اکشن، دکمه Capture (کپچر) را نیز به همه مدل‌های آیفون 16 اضافه کند. برای مشاهده جزئیات این دکمه با ما همراه باشید.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۹-۲۷
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
اپل روی بدنه آیفون 16 دکمه جدیدی به نام Capture قرار می‌دهد

مدتی پیش بود که کمپانی اپل تصمیم گرفت تا اسلایدر میوت را در گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس به دکمه اکشن تغییر دهد. دکمه اکشن قابلیت‌های بیشتری نسبت به اسلایدر میوت دارد و با ارائه آپدیت iOS17.2 به امکانات بیشتری دسترسی پیدا کرد. حالا باز هم کمپانی اپل قصد دارد تغییری جدید در گوشی‌های سری آیفون 16 ایجاد کند و دکمه Capture را به این گوشی‌ها اضافه کند.

عملکرد دکمه Capture (کپچر) چگونه است؟

با توجه به استقبال نسبتا خوبی که از تغییر اسلایدر میوت به دکمه اکشن در گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس شد، حالا باز هم اپل دست به تغییری زده است تا بتواند همچنان مشتریان را به خود جذب کند. طبق شایعاتی که به گوش می‌رسد، کمپانی اپل قصد دارد دکمه Capture را به بدنه گوشی‌های سری آیفون 16 اضافه کند.

این دکمه مکانیکی نخواهد بود و از نوع خازنی است. شما با لمس کردن آن می‌توانید از قابلیت‌های آن بهرمند شوید. طبق تصاویری که از طراحی گوشی‌های سری آیفون 16 به بیرون درز کرده است، این دکمه در لبه سمت راستی گوشی و زیر کلید پاور قرار خواهد گرفت. درست در جایی که آنتن موج میلی‌متری 5G در مدل‌های قبلی قرار گرفته بود. قرار است آنتن موج میلی‌متری 5G به سمت دیگر گوشی منتقل شود و زیر کلید‌های کم و زیاد کردن صدا قرار بگیرد.

دکمه کپچر در آیفون 16

 

بیشتر بخوانید: دکمه اکشن در خانواده آیفون 16 غیر متحرک خواهد شد!

همانطور که از اسمش پیدا است، دکمه کپچر باید عملیات ضبط را برعهده بگیرد. اپل با ارائه ضبط ویدیو‌های سه بعدی در آپدیت iOS 17.2 در گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرومکس، تمرکز ویژه‌ای بر عملکرد دوربین و ضبط فیلم‌ها دارد. به همین منظور قصد دارد این دکمه را به گونه‌ای طراحی کند که کاربران کار راحت‌تری برای فیلمبرداری با گوشی‌های سری آیفون 16 داشته باشند.

حالا کمپانی اپل نگاه ویژه‌ای به فریم دور گوشی‌ها دارد و می‌خواد از فضایی که در اختیار دارد نهایت بهره را ببرد. همچنین علاوه بر دکمه Capture انتظار می‌رود که تمامی گوشی‌های سری آیفون 16 از دکمه اکشن بهرمند شوند. به نظر شما به دکمه Capture چه قابلیت‌های دیگری اضافه خواهد شد؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید