استوار مثل کوهجاری مثل رود

دکمه اکشن در خانواده آیفون 16 غیر متحرک خواهد شد!

کلید اکشن در گوشی‌های پرچمدار آیفون ۱۵ دچار تغییراتی شد و از اسلایدر میوت به دکمه اکشن تغییر یافت. حالا قرار است دکمه اکشن در تمامی مدل‌های خانواده آیفون ۱۶ مورد استفاده قرار بگیرد.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۹-۱۴
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
دکمه اکشن در خانواده آیفون 16 غیر متحرک خواهد شد!

سال‌های سال است که کمپانی اپل در لبه سمت چپ گوشی‌های خود از اسلایدر میوت استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد که گوشی‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس آخرین مدل‌هایی بودند که از این قابلیت بهرمند می‌شدند و کم کم به تاریخ انقضا اسلایدر میوت نزدیک می‌شویم. حالا کمپانی اپل قصد دارد دکمه اکشن را از مکانیکی به خازنی تبدیل کند و با مکانیسمی جدید وارد گوشی‌های خانواده آیفون ۱۶ کند.

دکمه اکشن در آیفون 16 لمسی می‌شود و با تغییر میزان فشردن این دکمه، کارهای متفاوتی انجام می‌دهد!

شرکت اپل اسلایدر میوت را در مدل‌های پرچمدار خانواده آیفون ۱۵ کنار گذاشت و دکمه اکشن(Action Button) را اضافه کرد. اسلایدر میوت فقط توانایی این را داشت که گوشی را سایلنت کند و یا از سایلنت خارج کند. دکمه اکشن که جایگزین آن شده است، قابلیت‌های جذابی دارد و می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید که با فشردن دفعات مختلف، چه کاری انجام دهد؛ مثلاً با یک بار فشردن این دکمه، گوشی سایلنت شود و با دوبار فشردن این دکمه، فلش گوشی روشن شود و خیلی کار‌های قابل شخصی‌سازی دیگر. کار‌هایی که می‌توانید با دکمه اکشن انجام دهید به شرح زیر است:

  • حالت بی‌صدا: حالت بی‌صدا را تغییر دهید که زنگ را میوت/لغو می‌کند و مانند سوئیچ زنگ در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون هشدار می‌دهد.
  • چراغ قوه: عملکرد چراغ قوه آیفون را روشن یا خاموش کنید.
  • دوربین: برنامه دوربین را به انتخاب خود روی حالت عکس، سلفی، ویدیو، پرتره یا سلفی پرتره تنظیم کنید.
  • میانبر‌ها: یک میانبر از برنامه Shortcuts باز کنید، که امکان ارائه طیف وسیعی از عملکرد‌های قدرتمند را فراهم می‌کند.
  • یادداشت صوتی: شروع یا توقف ضبط یادداشت صوتی.
  • فوکوس: یک حالت فوکوس خاص را فعال یا غیرفعال کنید.
  • ویژگی‌های دسترس‌پذیری: هر یک از انواع ویژگی‌ها و تنظیمات دسترس‌پذیری را برای کاربرانی که بینایی یا شنوایی ضعیف دارند، فعال یا غیرفعال کنید.
  • ذره‌بین: از دوربین آیفون خود به‌عنوان یک ذره‌بین از طریق برنامه Magnfier استفاده کنید.
  • ترجمه (در iOS ۱۷.۲): به سرعت گفتار را بین دو زبان ترجمه کنید.

دکمه اکشن و اسلایدر میوت

حالا خبر‌هایی به دست رسانه‌ها رسیده است که کمپانی اپل قصد دارد دکمه اکشن را از حالت مکانیکی خارج کند و این دکمه را لمسی کند. به گونه‌ای که زیر این دکمه یک حسگر فشاری قرار دهد و به میزان فشاری که اعمال می‌کنید، کاری را انجام دهد. در این صورت، این دکمه ساکن می‌شود و دیگر هیچگونه حرکتی نخواهد داشت.

اپل در حال تست و بررسی این دکمه است و حتی امکان دارد سایز این دکمه نیز نسبت به اسلایدر میوت و دکمه اکشن دستخوش تغییراتی بشود. هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات این طرح جدید اپل در دسترس نیست و باید منتظر رونمایی از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۶ باشیم. این گوشی‌ها احتمالاً در اواخر تابستان ۱۴۰۳ رونمایی می‌شوند.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید