استوار مثل کوهجاری مثل رود

نسخه iOS 17.2 چه ویژگی‌هایی دارد؟

کمپانی اپل آپدیت iOS ۱۷.۲ را با تغییراتی جذاب و گسترده برای کاربران منتشر کرده است. برای مشاهده جزئیات کامل این آپدیت، در ادامه با ما همراه باشید.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۹-۲۲
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
نسخه iOS 17.2 چه ویژگی‌هایی دارد؟

کمپانی اپل آپدیت iOS ۱۷.۲ را برای کاربرانش منتشر کرد. این آپدیت تنها پس از دو ماه گذشت از آپدیت iOS ۱۷.۱ و آپدیت iOS ۱۷.۱.۱ منتشر شد.

در این آپدیت تغییرات خوبی صورت گرفته است و از ضبط ویدیو سه بعدی و تغییرات عملکرد دکمه اکشن گرفته تا اضافه کردن نرم‌افزار Journal که به کمک این برنامه می‌توانید خاطرات خود را یادداشت نمایید. در ادامه به بررسی تک تک این تغییرات می‌پردازیم.

1. برنامه Journal؛ اضافه کردن برنامه‌ای جدید برای جمع‌آوری خاطرات

شما در اپلیکیشن Journal می‌توانید خاطره‌نویسی کنید و رویداد‌های روزانتان را به ثبت برسانید. این برنامه با ثبت تصاویر و موقعیت‌های شما این امکان را می‌دهد که خاطراتتان را با جزئیات بیشتری بنویسید و همچنین با ارسال پیام روزانه به اعلانهایتان، شما را به نوشتن خاطراتتان تشویق می‌کند.

برنامه Journal در iOS 17.2

در این برنامه می‌توانید به صورت متنی، تصویری، موزیک و یا ویس این کار را انجام دهید. شما این امکان را دارید که برنامه Journal را با Touch ID یا Face ID قفل‌گذاری کنید. همچنین این برنامه این قابلیت را دارد که محتوا‌های شما را در فضای ابری (iCloud) ذخیره کند تا بتوانید در سایر دستگاه‌ها نیز به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

2. دکمه اکشن (Action Button)؛ دسترسی به ترجمه سریع

دکمه اکشن

کمپانی اپل دکمه اکشن را برای اولین بار با آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس معرفی کرد. یکی از اساس‌ترین تغییرات در طراحی گوشی‌های اپل، تغییر اسلایدر میوت به دکمه اکشن بود که قابلیت‌های بیشتری دارد. با فشردن این دکمه، پنجره ترجمه در داینامیک آیلند باز می‌شود و برای ترجمه متون دیگر نیازی نیست که شما برنامه‌ای را باز کنید.

3. فیلمبرداری فضایی (Spatial)؛ ضبط ویدیو‌های سه بعدی برای هدست ویژن پرو

این قابلیت فقط به گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس اضافه شده است. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت، با دوربین اصلی و دوربین اولتراواید به طور همزمان ویدیو سه بعدی بگیرید. البته شما حالا نمی‌توانید این ویدیو‌ها را تماشا کنید و برا‌ی این کار حتماً باید هدست واقعیت مجازی ویژن پرو را خریداری نمایید.

انتظار می‌رود این محصول در ابتدای سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود که البته قیمت بالایی هم خواهد داشت (قیمتی نزدیک به ۳۴۹۹ دلار).

یکی دیگر از تغییرات دوربین در این آپدیت، بهبود دوربین تله فوتو در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس است. برای عکاسی از سوژه‌های کوچک که در فاصله دور قرار دارند، عملکرد بهتری را نسبت به قبل به ثبت می‌رساند.

4. بروزرسانی iMessage؛ دسترسی راحت به اولین پیام خوانده نشده

اپلیکیشن Messages دستخوش تغییرات جذابی شده است. پیکانی در گوشه بالا سمت راست اضافه شده است که به شما این امکان را می‌دهد تا به اولین پیام خوانده نشده بروید. در بخش Add sticker نیز می‌توانید به طور مستقیم به حباب گفت و گو استیکر اضافه کنید.

تغییرات Memoji

در بخش Memoji شاهد تغییراتی هستیم و شما می‌توانید شکل بدن می‌موجی‌ها را تغییر بدهید. یکی دیگر از تغییرات این بخش، اضافه شدن Contact Key Verification است که با این قابلیت برای تبادل پیام باید کد تأیید طرف مقابل را وارد کنید که مطمئن شوید با همان شخص در ارتباط هستید.

5. اپلیکیشن آب و هوا (Weather)؛ پیشبینی آب و هوای ۱۰ روز آینده

در این بخش تغییرات جذابی رخ داده است. شما می‌توانید وضعیت آب و هوای ۱۰ روز آینده را مشاهده کنید. آگاهی از زمان طلوع و غروب خورشید، عکس لحظه‌ای از زمان باد و پیشبینی باد در ساعات آینده، کیفیت هوا، مشاهده وضعیت حالت ماه تا یک ماه آینده، سرعت باد و همچنین آگاهی از آب و هوای ساعات آینده از امکانات دیگر اضافه شده به این برنامه است.

6. Air Drop؛ اشتراک‌گذاری کارت‌های پرواز، بلیط سینما و...

شرکت اپل با هر آپدیتی که می‌دهد، دستی بر سر و وضع Air Drop نیز می‌کشد. در این آپدیت شما با استفاده از Air Drop می‌توانید کارت‌های پرواز، بلیط‌های سینما و سایر کارت‌های واجد شرایط را با قرار دادن دو گوشی کنار هم، به وسیله Air Drop به اشتراک بگذارید.

آپدیت iOS17.2
قبلاً هم از آپدیت iOS ۱۷.۲ به عنوان یک آپدیت انقلابی و شگفت‌انگیز یاد می‌شد. یکی از سوالات مهم این است که آیا نصب اپلیکیشن خارج از اپ استور در آپدیت 17.2 امکان پذیر خواهد شد؟ شایعات حاکی از آن است که اپل قصد دارد با ارائه هوش مصنوعی در iOS 18 همه را شگفت زده کند.

حالا با توجه به منتشر شدن این آپدیت مشاهده می‌کنیم که امکانات خوبی به گوشی‌های اپل اضافه شده است که البته اغلب این تغییرات مخصوص آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس است.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید