استوار مثل کوهجاری مثل رود

نسخه iOS ۱۷.۲؛ نصب اپلیکیشن خارج از اپ استور امکان پذیر می‌شود!

برخی منابع از تغییرات اساسی آپدیت جدید iOS ۱۷.۲ یا قابلیت نصب برنامه خارج از App Store اپل خبر می‌دهند. اپل قصد دارد با این آپدیت، از خجالت مشتریان در بیاید و آن‌ها را شگفت‌زده کند.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۸-۲۴
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
نسخه iOS ۱۷.۲؛ نصب اپلیکیشن خارج از اپ استور امکان پذیر می‌شود!

کمپانی اپل اخیرا تمامی آپدیت‌های خود را صرفا برای رفع باگ‌ها ارائه می‌کرد. اما این بار تصمیم گرفته است که قابلیت‌های جدید و جذابی را ارائه دهد تا سعی کند ذهن مشتریان را از اتفاقات ناخوشایند قبل، دور سازد.

سایدلود؛ نصب اپلیکیشن خارج از اپ استور!

فعالان حوزه تکنولوژی با بررسی نسخه بتا iOS ۱۷.۲ به این نکته پی بردند که کمپانی اپل تصمیم گرفته است از قوانین اروپا تبعیت کند. شرکت اپل موظف است طبق قانون DMA یا همان قانون بازار‌های دیجیتال، سایدلود را به گوشی‌های خود اضافه کند.

کاربران پیش از این فقط می‌توانستند که از اپ استور (App store) برنامه‌های مورد نیازشان را دانلود کنند. حالا با اضافه شدن این قابلیت، آن‌ها می‌توانند از برنامه‌های جانبی نیز اقدام به دانلود برنامه‌های مورد نیازشان کنند. بر اساس قوانین اروپا، کمپانی اپل فقط تا ماه مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) وقت دارد که سایدلود را به گوشی‌های خود اضافه کند.

سایدلود اپل

قابلیت جذاب بعدی؛ فیلمبرداری سه بعدی (۳D)

کاربرانی که گوشی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرومکس دارند، از قابلیت فیلمبرداری سه بعدی بهرمند خواهند شد. برای این کار لازم است که گوشی خود را به iOS ۱۷.۲ ارتقا دهید. به منظور استفاده از این قابلیت، باید به تنظیمات دوربین رفته و در بخش انتخاب فرمت‌ها، گزینه ضبط ویدیو سه بعدی برای اپل پرو ویژن (Spatial Video for Apple Vision Pro‌) را انتخاب نمایید.

فیلمبرداری سه بعدی با آیفون
البته به این نکته نیز توجه کنید که این فیلم‌ها فقط با هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو (Apple vision pro) قابل تماشا است که هنوز این هدست در بازار عرضه نشده است. این ویدیو‌ها در گوشی به صورت معمولی نمایش داده می‌شوند.

هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو

نسخه نهایی iOS ۱۷.۲ احتمالا هفته آینده منتشر خواهد شد و باید ببینیم که آیا کمپانی اپل راضی می‌شود ساید لود را به گوشه‌ها اضافه کند یا خیر. البته این احتمال نیز وجود دارد که سایدلود را فقط برای منطقه اروپا فعال کند. طبق اطلاعات به دست آمده، هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو نیز اوایل سال ۲۰۲۴ با قیمت پایه ۳۴۹۹ دلار، به بازار عرضه خواهد شد.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید