از ۲۶ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در کنگره موبایل همراه ما باشید
جستجوهای محبوب
  • A55
  • Redmi 13
  • POCO
  • آمایا
  • 13T
  • A15
  • A35
  • پوکو F5

از کجا بفهمیم گوشی NFC دارد؟

NFC یکی از قابلیت‌هایی است که برای ارتباط با دستگاه‌هایی که در نزدیکی ما (محدوده 4 سانتی‌متری) هستند، می‌توان از آن استفاده نمود. اکثر گوشی‌های هوشمند جدید نیر از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۲-۰۲
پیشنهادهایی برای شما

سامسونگ گلکسی A15 با رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایت A155F/DS

11,700,000

ساعت هوشمند آمایا (Amaya) مدل X9+ Ultra2

2,500,000

پایه نگهدارنده آمایا (Amaya) مدل APH-03

460,000

پاوربانک 30000 آمایا (Amaya) مدل APW-03

2,200,000
از کجا بفهمیم گوشی NFC دارد؟

یکی از قابلیت‌هایی که گوشی‌های هوشمند دارند، قابلیت NFC است. شما به کمک NFC می‌توانید پرداخت‌های خود را از قبیل بلیط اتوبوس، بلیط مترو، پرداخت هزینه با کارتخوان و... به راحتی انجام دهید.

حالا چگونه بفهمیم که گوشی ما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ در این مقاله قصد داریم آموزش دهیم که چگونه به قابلیت NFC گوشی خود دسترسی پیدا کنید.

قابلیت NFC چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟

عبارت NFC که در گوشی‌ها می‌بینیم، مخفف کلمه Near Field Communication و به معنای ارتباط حوزه نزدیک است. از NFC می‌توان برای رد و بدل کردن داده‌ها در فاصله حدود ۴ سانتی‌متر استفاده کرد.

در کشور‌های پیشرفته، این قابلیت جای کارت‌های عابر بانک را گرفته و مردم برای کار هاب پرداختی خود، به جای استفاده از کارت‌های عابر بانک از گوشی خود استفاده می‌کنند. قابلیت NFC چون فقط در فاصله کم کارایی دارد، از امنیت بالایی نیز برخوردار است.

قابلیت NFC

نحوه فعالسازی NFC در گوشی‌های شیائومی و سامسونگ

حالا به سراغ اصل مطلب برویم و از کجا بفهمیم که گوشی ما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که می‌توان فهمید گوشی از قابلیت NFC پشتیبانی می‌کند یا خیر، این است که به سایت رسمی برند گوشی مراجعه کنیم و در صفحه‌ای که به گوشی ما مربوط می‌شود، ببینیم که این گوشی قابلیت NFC را دارد یا خیر. کمپانی سازنده گوشی‌های همراه، معمولاً چنین مشخصاتی را درون سایت خود قرار داده‌اند.

یکی دیگر از روش‌هایی که شما می‌توانید بفهمید که گوشیتان از قابلیت NFC پشتیبانی می‌کند یا نه، این است که وارد تنظیمات گوشی شوید و در بخش جستجو، عبارت "NFC" یا "Near Field Communication" را بنویسید. اگر عبارتی با این مضمون نمایان شد، یعنی گوشی شما از قابلیت NFC پشتیبانی می‌کند و در غیر این صورت، گوشی شما فاقد قابلیت NFC است.

جستجو قابلیت NFC

نحوه فعالسازی NFC در گوشی‌های اپل

همچنین می‌توانید قابلیت NFC را از منوی دسترسی سریع، فعال و یا غیرفعال کنید. اگر در منوی دسترسی سریع گوشی‌های آیفون گزینه NFC وجود نداشت، باید به تنظیمات مراجعه و کنید و سپس وارد بخش Control Center و گزینه NFC Tag Reader را لمس کنید.

فعالسازی NFC در آیفون

NFC در منوی دسترسی سریع گوشی‌های آیفون:

NFC در منوی دسترسی سریع گوشی‌های آیفون

NFC در منوی دسترسی سریع گوشی‌های اندروید:

NFC در منوی دسترسی سریع گوشی‌های اندروید

اکثر گوشی‌های اپل، سامسونگ و شیائومی از قابلیت NFC پشتیبانی می‌کنند. اما به دلیل اینکه در کشور ما زیرساخت‌های این قابلیت فراهم نیست، نبودن آن هیچ ضرری به ما نمی‌زند. شما تا به حال از قابلیت NFC استفاده کرده‌اید؟

نظرات

جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید