از ۲۶ تا ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ در کنگره موبایل همراه ما باشید
جستجوهای محبوب
  • A55
  • Redmi 13
  • POCO
  • آمایا
  • 13T
  • A15
  • A35
  • پوکو F5

چطور می‌توانیم با گوشی خود عکس‌های بهتری بگیریم؟

همه‌ی ما به دنبال گوشی‌هایی با لنز بهتر هستیم اما اگر برای عکاسی به چند نکته‌ی ساده توجه کنیم حتی با لنز‌های متوسط هم می‌توانیم عکس‌های بسیار خوبی بگیریم. اگر شما هم می‌خواهید عکس‌های بهترین با گوشی خود ثبت کنید تا پایان این نوشته با من همراه باشید.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۳-۰۳-۲۰
پیشنهادهایی برای شما

پاوربانک 30000 آمایا (Amaya) مدل APW-03

2,200,000

پاوربانک 50000 آمایا (Amaya) مدل APW-05

4,100,000

پاوربانک 20000 آمایا (Amaya) مدل APB-FD16

1,750,000

پاوربانک 40000 آمایا (Amaya) مدل APW-04

3,200,000
چطور می‌توانیم با گوشی خود عکس‌های بهتری بگیریم؟

از زمانی که تلفن‌های همراه به لنزهای دوربین مجهز شده‌اند دیگر کمتر دست کسی دوربین‌های سنگین برای عکسبرداری و فیلمبرداری دیده می‌شود. البته که عکسبرداری با هر وسیله‌ای که باشد نیازمند دقت و رعایت جزئیات خاصی است تا به یک عکس خوب تبدیل شود.

در این نوشته با چند راهکار برای عکاسی بهتر از طریق گوشی‌ آشنا می‌شویم.

1. نور تصویر را به صورت دستی تنظیم کنید

نور خوب در مقابل نور کماگرچه دوربین‌های تلفن همراه برای تنظیم نور محدویت دارند اما تا جایی که میسر است باید تنظیم نور را به صورت دستی انجام دهید. برای انجام این کار، پس از باز کردن برنامه‌ی دوربین در گوشی خود دستتان بر روی صفحه نمایش نگه دارید؛ تا یک نوار تنظیم نور بر روی صفحه ایجاد شود و با استفاده از آن نور عکس مورد نظرتان را به صورت دستی تنظیم کنید.

تنظیم نور حین عکس برداری

تنظیم نور عکس به صورت دستی برای عکسبرداری در نور کم یا زیاد و عکسبرداری از سوژه‌هایی که جزئیات زیادی دارند اهمیت زیادی دارد. البته که بعد از گرفتن عکس می‌توانید نور عکس را با استفاده از برنامه‌های ادیت عکس استفاده کنید. البته که اگر عکاسی را به عنوان یک سرگرمی انجام می‌دهید؛ نیاز به انجام چنین کاری نیست.

2. از زوایه دید جدید به سوژه نگاه کنید

زاویه دید جدید برای عکاسی

یکی از مهم‌ترین مزایای گوشی‌های هوشمند این است که شما همیشه یک دوربین همراه خود دارید و می‌توانید از هر سوژه‌ای که توجهتان را جلب می‌کند عکسبرداری کنید.

تغییر زاویه دوربین

البته که اگر می‌خواهید عکس‌های منحصر به فردی داشته باشید نمی‌توانید تنها با یک کلیک عکس بگیرید و باید یکسری نکات را رعایت کنید. البته مشکلی ندارد که با همان استانداردهای قبلی عکس بگیرید اما نباید به آن روش خود را محدود کنید در ادامه با تعدادی راهکاری برای ثبت عکس‌هایی جذاب‌تر آشنا می‌شوید.

عکاسی از زوایای مختلف

3. دوربین گوشی را بر روی زمین قرار دهید

برای گرفتن عکس‌های متنوع و زیبا باید در انتخاب زاویه‌ی تصویر خلاقیت به خرج دهید و قرار دادن دوربین در راستای سطح زمین یکی از مسیرهایی است که می‌تواند به شما در ثبت تصاویر خلاقانه کمک کند.

با این تکنیک فضای بیشتری در عکس مورد توجه قرار می‌گیرد و شما می‌توانید از سوژه‌های بیشتر عکاسی کنید. عموما این تکنیک برای عکاسی در خیابان یا معماری‌های خاص مورد توجه قرار می‌گیرد.

عکاسی در طبیعت

4. از بازتاب‌های موجود در طبیعت نهایت استفاده را داشته باشید

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای ارتقای جایگاهتان در عکسبرداری استفاده از بازتاب‌ها و شباهت‌های طبیعی است و پس از باران فرصت‌ برای عماسی‌های این چنینی به وفور در اختیار شما قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: ترفندهای عکاسی از غروب آفتاب با گوشی موبایل

البته اگر شما در نزدیکی دریاچه یا رودخانه‌ای زندگی می‌کنید همیشه به همچین موقعیتی دسترسی دارید و می‌توانید عکس‌های زیبایی از محیط اطراف خود ثبت کنید. عکاسی به این روش در آب و هواهای مختلف امکان پذیر است اما چنین عکسی در یک فضای مه‌آلود و ابری به مراتب زیباتر دیده می‌شود.

عکاسی با کمک بازتاب‌های طبیعی

5. به عکاسی در قاب عمودی اکتفا نکنید

اکثر ما در زمان عکاسی، قاب خود را متناسب با شبکه‌ی اجتماعی مورد نظرمان انتخاب می‌کنیم. از این جهت که در حال حاضر اینستاگرام شبکه‌ی اجتماعی محبوب در میان مردم است؛ عموما عکس‌هایی که با گوشی گرفته می‌شوند در قاب عمودی هستند.

البته که ثبت عکس‌ها در قاب عمودی مشکلی ندارد اما عادت کردن به این قاب محدودیت برای شما ایجاد می‌کند و نمی‌گذارد عکس‌های خلاقانه‌ای ثبت کنید. در بسیاری از موقعیت‌ها استفاده از یک قاب افقی به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های به مراتب جذاب‌تری بگیرید.

البته که به خاطر داشته باشید اگر عکسی در قاب افقس ثبت کردید و بعد قصد کردید در فضای مجازی به اشتراک بگذارید می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای ادیت و دیزاین به راحتی کادر عکس را تغییر دهید تا برای انتشار در فضای مجازی مناسب شود.

عکاسی در قاب افقی

6. در زمان عکاسی به قسمت شطرنجی صفحه نمایش توجه کنید

قطعا خیلی از شماها با قوانین عکاسی مانند قانون یک سوم یا کادر بندی‌های دقیق به صورت گذری آشنایی دارید و باید به این نکته توجه کنید که این قوانین تنها در ارتباط با دوربین‌های حرفه‌ای نباید رعایت شوند بلکه رعایت آنها در عکاسی با گوشی هم می‌تواند در روند عکاسی شما تغییرات زیادی ایجاد کند. صفحه نمایش شطرنجی یکی از آن ابزارهایی است که در رعایت این نکات به شما کمک می‌کند؛ بنابراین در عکاسی‌های خود به این صفحه شطرنجی توجه کنید تا عکس‌های بهتری بگیرید.

عکاسی با استفاده از صفحه نمایش شطرنجی

7. از سوژه فقط یک عکس نگیرید

از سوژه بهتر عکس بگیرید

اگر شما یک سوژه‌ی مشخص دارید بهتر است به جای یک عکس؛ چند عکس از جوانب مختلف بگیرید. گرفتن چند عکس مختلف مزایای زیادی دارد؛ اگر یک عکس تار شده باشد یا به هر دلیل مشکلی در تصویر به وجود آمده باشد، شما گزینه‌های دیگری برای استفاده دارید. همچنین وقتی که چندین عکس بگیرید می‌توانید سوژه را از زوایای مختلف و با استفاده از نورهای مختلف ثبت کنید و چندین عکس متفاوت داشته باشید.

البته که فراموش نکنید در زمان عکاسی از لنزهای مختلف دوربین گوشی و قابلیت‌هایی که در اختیار شما قرار گرفته است به نحو احسن استفاده کنید. به عنوان مثال عکاسی از یک ساختمان با زاویه 45 درجه با استفاده از لنز واید به مراتب تصویر بهتری در اختیار شما قرار می‌دهد.

عکاسی از ساختمان‌ها

آیا شما راهکار بهتری برای عکاسی بهتر می‌شناسید؟

نظرات

جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید