استوار مثل کوهجاری مثل رود

در گوشی‌های اندرویدی در زمان فراموشی رمز چه کنیم؟

به نظر غیرممکن میاد اما فراموش کردن رمز ورود گوشی این روزها به واسطه فشارهای روانی دیگر یک اتفاق غیرمعمول و عجیب نیست. اگر هم تا به حال این مشکل را نداشته‌اید پیشنهاد می‌کنم این بلاگ را بخوانید. به هرحال خودش یک نوع آینده نگری است.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۰۷-۱۳
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
در گوشی‌های اندرویدی در زمان فراموشی رمز چه کنیم؟

فراموشی رمز عبور گوشی یکی از مشکلاتی است که برای همه‌ی ما حداقل یک بار اتفاق افتاده است. اینجا می‌خواهیم با چند راه حل در این مواقع آشنا شویم که دیگر در هنگام بروز این اتفاق دچار استرس نشویم.

1. استفاده از وبسایت Smart things find

اگر گوشی اندرویدی شما از برند سامسونگ است اصلا نگران نباشید. شرکت سامسونگ در محصولات خودش یک قابلیت به اسم Smart things find ایجاد کرده است. از طریق این قابلیت و با چند مرحله‌ی ساده شما می‌توانید مشکل خود را برطرف کنید. تنها لازم است که شما پیش از این با گوشی وارد حساب کاربری سامسونگ خود شده باشید و گوشی شما به اینترنت متصل باشد و بعد مراحل زیر را طی کنید.

الف) با لپتاب یا سیستم وارد سایت smartthingsfind.samsung.com شوید.

smart things find

ب) وارد حساب کاربری خود شوید.

ج) بعد از ورود به حساب کاربری نام گوشی هوشمند خود را پیدا کنید و قابلیت باز کردن قفل را انتخاب کنید.

ورود به حساب کاربری smart things find

د) صفحه‌ی جدیدی برای شما باز می‌شود که باید رمز حساب کاربری خود را وارد کنید.

ه) بعد از تائید رمز حساب کاربری؛ چند لحظه زمان می‌برد و قفل صفحه باز می‌شود.

2. استفاده از اظهار هویت برای تعریف رمز جدید

یکسری از گوشی‌های اندرویدی قابلیتی خاص در دستسرس کاربران خود قرار می‌دهند. در واقع بعد از اینکه چندبار رمز اشتباه وارد کردید یک هشدار برای شما در صفحه‌ی قفل ظاهر می‌شود که اگر رمز ورود خود را فراموش کرده‌اید از این قسمت استفاده کنید.

با انتخاب این قسمت شما وارد یکسری مراحل می‌شوید تا هویت خود را به دستگاه ثابت کنید و رمز ورود جدیدی برای دستگاه تعریف کنید. در برخی دستگاه‌ها شما باید ایمیلی که به دستگاه متصل است و یکسری اطلاعات دیگر را وارد کنید در صورتی که در برخی دستگاه‌ها تعدادی سوال تعیین شده در ارتباط با استفاده‌های شما از دستگاه در مدت اخیر پرسیده می‌شود.

3. بازگرداندن به تنظیمات کارخانه

آخرین راه حل بازگرداندن دستگاه به تنظیمات کارخانه است. البته که در این روش تمام اطلاعات موجود بر دستگاه شما پاک می‌شود و از بین می‌رود و به همین علت به عنوان آخرین راه حل برای رفع این مسئله از آن یاد می‌کنیم. اگر با استفاده از راه‌ حل‌های قبلی به نتیجه نرسیدید می‌توانید از بازگرداندن به تنظیمات کارخانه استفاده کنید.

4. تنظیمات هوشمند تلفن همراه برای جلوگیری از بروز مشکلات این چنینی 

اما اگر می‌خواهید از تکرار همچین اتفاقی جلوگیری کنید علاوه بر روش‌های معمول یادداشت رمز ورود در یک مکان امن یا استفاده از رمزهایی که به راحتی بتوانید به خاطر بیاورید؛ می‌توانید از روش زیر استفاده کنید تا در صورت فراموشی رمز عبور دیگر استرس نداشته باشید.

در تنظیمات گوشی‌های اندروید قسمتی به عنوان smart lock وجود دارد که شما می‌توانید با جستجوی این اسم در تنظیمات گوشی یا در قسمت‌های اصلی "امنیت" و "قفل صفحه" پیدا کنید و تنظیمات زیر را فعال کنید. در واقع Smart lock قابلیتی است که شما می‌توانید با تعریف یکسری وسایل و مکان‌های خاص از قفل شدن صفحه نمایش گوشی در آن موقعیت‌ها جلوگیری کنید.

smart lock

  • با فعال کردن گزینه‌ی اول شما از قفل شدن صفحه‌ی گوشی خود مادامی که در دستان یا جیب‌های شما است جلوگیری می‌کنید.
  • با فعال کردن این قسمت شما می‌توانید موقعیت‌های مکانی خاصی را تائید و اضافه کنید تا در زمانی که در آن موقعیت یا نزدیک به آن هستید؛ صفحه نمایش شما قفل نشود.
  • با فعال کردن این قسمت شما یکسری دستگاه‌های خاص را برای گوشی خودتان تعریف می‌کنید که در زمان اتصال به آنها صفحه نمایش گوشی شما قفل نشود. ساعت هوشمند و اسپیکرهای خانگی می‌توانند جزء این دستگاه‌های خاص باشند.

جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید