استوار مثل کوهجاری مثل رود

نتایج گیک بنچ برای عملکرد تراشه گلکسی S24 اولترا و S24 پلاس مشخص شد

در این مقاله قصد داریم نتایج به دست آمده از عملکرد چند هسته‌ای و تک هسته‌ای تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 3 و اگزینوس 2400 را مورد ارزیابی قرار دهیم.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۱۶
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
نتایج گیک بنچ برای عملکرد تراشه گلکسی S24 اولترا و S24 پلاس مشخص شد

قبل از رونمایی رسمی از گوشی‌های گلکسی S۲۴ اولترا و گلکسی S۲۴ پلاس، نتایج عملکرد این تراشه‌ها در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای مشخص شد. همیشه تراشه‌های شرکت کوالکوم دست بالاتر را نسبت به بقیه تراشه‌ها داشتند اما حالا تراشه اگزینوس سعی کرده است تا این فاصله را به حداقل برساند. گوشی گلکسی S۲۴ اولترا سامسونگ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند. همچنین گوشی گلکسی S۲۴ پلاس نیز از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ استفاده می‌کند.

عملکرد تراشه اسنپدراگون بهتر از تراشه اگزینوس است؛ اما تراشه اگزینوس نسبت به قبل بسیار بهبود یافته است!

نتایج منتشر شده در پایگاه داده گیک‌بنچ نشان می‌دهد که سامسونگ سنت شکنی نکرده و طبق معمول در گوشی اولترا از تراشه باکیفیت‌تری استفاده کرده است. گوشی گلکسی S۲۴ Ultra از تراشه اختصاصی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند. این تراشه از ۸ هسته با پیکربندی یک هسته Cortex-X۴ با فرکانس ۳. ۳ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A۷۲۰ با فرکانس ۳. ۲ گیگاهرتز، دو هسته Cortex-A۷۲۰ با فرکانس ۳ گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A۵۲۰ با فرکانس ۲. ۳ گیگاهرتز استفاده می‌کند.

همچنین کمپانی سامسونگ از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ برای مدل گلکسی S۲۴ پلاس استفاده کرده است. این تراشه از ۱۰ هسته و با پیکربندی هسته اصلی Cortex-X۴ با فرکانس ۳. ۱ گیگاهرتز، ۲ هسته Cortex-A۷۲۰ با فرکانس ۲. ۹ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-A۷۲۰ با فرکانس ۲. ۶ گیگاهرتز و ۴ هسته ۱. ۸ گیگاهرتزی Cortex-A۵۲۰ استفاده می‌کند.

نتایج بنچمارک گلکسی S24 اولترا

طبق آمار به دست آمده، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ توانسته در بخش تک هسته‌ای امتیاز ۲۲۹۷ و در بخش چند هسته‌ای امتیاز ۷۱۰۴ را کسب نماید. این تراشه، در حال حاضر قدرتمندترین تراشه حال حاضر برای گوشی‌های اندرویدی است.

نتایج بنچمارک گلکسی S24 پلاس

همچنین مشاهده می‌نمایید که تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ که ساخت شرکت سامسونگ است، توانسته در بخش تک هسته‌ای امتیاز ۲۱۹۳ و در بخش چند هسته‌ای امتیاز ۶۸۹۵ را کسب نماید. این تراشه توانسته نسبت به نسخه‌های قبلی، بهبود خیلی زیادی داسته باشد و تا حدی فاصله خود را نسبت به تراشه کوالکوم کاهش دهد.

اینطور که به نظر می‌رسد، کمپانی سامسونگ باز هم می‌خواهد بین مناطق مختلف، تفاوت‌هایی قائل شود. این تفاوت‌ها به این صورت است که گوشی‌های گلکسی S۲۴ و گلکسی S۲۴ پلاس بجز مناطق آمریکا با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه می‌گردد و در مناطق ذکر شده، با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه خواهد شد. همچنین گوشی گلکسی S۲۴ اولترا در تمامی مناطق با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ پا به میدان خواهد گذاشت.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید