استوار مثل کوهجاری مثل رود

تفاوت اسنپدراگون 8 نسل 3 در S24 اولترا با همین تراشه در سایر گوشی‌ها

در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه دو تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 معمولی و اسنپدراگون 8 نسل 3 اختصاصی اسنفاده شده در گوشی‌های سری گلکسی S24 بپردازیم.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۰۴
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
تفاوت اسنپدراگون 8 نسل 3 در S24 اولترا با همین تراشه در سایر گوشی‌ها

سامسونگ اعلام کرده است که روی گوشی گلکسی S۲۴ اولترا از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اختصاصی استفاده می‌کند. در این مقاله قصد داریم به تفاوت‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معمولی و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اختصاصی بپردازیم. به نظر شما کلمه "اختصاصی" استفاده شده در این تراشه چقدر تأثیر در روند پردازشی گوشی خواهد گذاشت؟

تفاوت‌های تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معمولی و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اختصاصی؛ فاقد اهمیت!

سامسونگ مدعی شده بود تراشه‌ای که شرکت کوالکوم به طور اختصاصی برای گوشی‌های سری گلکسی S۲۴ می‌سازد، قدرت بیشتری نسبته به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معمولی دارد که برای سایر گوشی‌های هوشمند ساخته می‌شود.

حالا اگر نگاهی کوتاه به مشخصات این دو تراشه بیاندازیم، متوجه می‌شوید که تفاوت بسیار کمی با یکدیگر دارند. شاید می‌توان گفت که این اختلاف زیر ۵ درصد است.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با ۸ هسته عملیات پردازشی را انجام می‌دهد. همچنین این تراشه طی فرآیندی ۴ نانومتری ساخته شده است. در ادامه با نگاهی کوتاه به فرکانس هسته‌های این دو تراشه، متوجه خواهید شد که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معمولی تفاوتی با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اختصاصی ندارد.

 

 

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ معمولی

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اختصاصی

هسته‌ی بزرگ

۱ هسته‌ی Cortex-X4 با فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز

۱ هسته‌ی Cortex-X4 با فرکانس ۳.۳۹ گیگاهرتز

هسته‌ی متوسط

۳ هسته‌ی Cortex-A720 با فرکانس ۳.۱۵ گیگاهرتز

۳ هسته‌ی Cortex-A720 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز

هسته‌ی متوسط

۲ هسته‌ی Cortex-A720 با فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتز

۲ هسته‌ی Cortex-A720 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز

هسته‌ی کوچک

۲ هسته‌ی Cortex-A520 با فرکانس ۲.٫۲۷ گیگاهرتز

۲ هسته‌ی Cortex-A520 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز

GPU

آدرنو ۷۵۰ (فرکانس ۷۷۰ تا ۹۰۳ مگاهرتز)

آدرنو ۷۵۰

همانطور که در جدول بالا مشخص شده است، تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اختصاصی فقط در هسته بزرگ‌تر توانسته ۹۰ مگاهرتز فرکانس بیشتری داشته باشد. اما در هسته‌های متوسط و هسته‌های کوچک‌تر، به ترتیب ۱۱۰ مگاهرتز و ۷۰ مگاهرتز قدرت پردازشی کمتری دارد. این یعنی در فعالیت‌های سنگین و طولانی مدت عملکرد تراشه اختصاصی، کمی بهتر از تراشه معمولی خواهد بود. البته در فعالیت‌های کمتر و سبک‌تر، عملکرد پردازنده معمولی بهتر خواهد بود.

اسنپدراگون 8 نسل 3 اختصاصی

پس می‌توان به این نتیجه رسید که این کار از سوی کمپانی سامسونگ، بیشتر شوی تبلیغاتی بوده است و در عمل تفاوت چندانی بین دو تراشه مشاهده نمی‌شود. حالا به نظر شما تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اختصاصی روی هوش مصنوعی استفاده شده در گوشی‌های سری گلکسی S۲۴ تأثیر دارد؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید