استوار مثل کوهجاری مثل رود

رسمی؛ شیائومی 14 اولترا با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای رونمایی شد

کمپانی شیائومی به طور رسمی از گوشی شیائومی 14 اولترا رونمایی کرد. این گوشی از کانفیگ بالایی برخوردار است و ارزش خرید بالایی دارد.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۲-۰۴
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
رسمی؛ شیائومی 14 اولترا با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای رونمایی شد

پس از انتظارات فراوان، کمپانی شیائومی بالاخره از جدیدترین و بهترین گوشی پرچمدارش رونمایی کرد. شیائومی ۱۴ اولترا تکمیل‌کننده خانواده شیائومی ۱۴ است.

این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده می‌کند و همچنین از دوربین چهارگانه ۵۰ مگاپیکسلی بهره‌مند شده است. کمپانی شیائومی در این گوشی از ارتباط ماهواره‌ای نیز استفاده کرده است.

شیائومی 14 اولترا

شیائومی ۱۴ اولترا بهترین گوشی حال حاضر جهان است؛ بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و ارتباط ماهواره‌ای

مشخصات این گوشی، تا حدودی قبل از رونمایی مشخص شده بود. حتی کمپانی شیائومی نیز چند روز قبل از رونمایی این گوشی، با انتشار تصاویری دست به افشای طراحی گوشی شیائومی ۱۴ اولترا زد. این گوشی در بخش طراحی شباهت خیلی زیادی با پرچمدار نسل قبلی، یعنی شیائومی ۱۳ اولترا دارد. شیاومی ۱۴ اولترا یکی از بهترین گوشی‌های حال حاضر جهان خواهد بود و کانفیگ بسیار بالایی دارد.

شیائومی در این گوشی از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده کرده است. این تراشه در گوشی‌های سری گلکسی S۲۴ نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. در حال حاضر، این تراشه به عنوان بهترین تراشه در گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود.

نیروی مورد نیاز این گوشی نیز توسط یک باتری ۵۳۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود. این باتری از سرعت شارژ شدن بی‌سیم ۸۰ وات و سرعت شارژ شدن ۹۰ وات استفاده می‌کند که این سرعت در بین گوشی‌های پرچمدار بی‌نظیر است.

کمپانی شیائومی رسما تأیید کرده است که گوشی شیائومی ۱۴ اولترا از قابلیت اینترنت ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این قابلیت چه کار‌هایی را می‌تواند انجام دهد.

ارتباط ماهواره‌ای شیائومی 14 اولترا

بدنه تیتانیومی شیائومی ۱۴ اولترا از بدنه تیتانیومی S۲۴ اولترا بهتر است!

یکی دیگر از نقاط قوت شیائومی ۱۴ اولترا را می‌توان بدنه تیتانیومی آن دانست. جایی که این گوشی از تیتانیوم گرید ۵ استفاده می‌کند که بیشترین مقاومت را دارد. کمپانی اپل نیز در گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرومکس از این تیتانیوم استفاده کرده است. اما گوشی پرچمدار جدید سامسونگ، یعنی گلکسی S۲۴ اولترا از بدنه تیتانیومی گرید ۳ استفاده می‌کند.

همچنین باید به این نکته نیز توجه کرد که گوشی شیائومی ۱۴ اولترا از گواهی IP۶۷ برخوردار شده و در برابر نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم است.

این گوشی از یک نمایشگر 6.73 اینچی از نوع OLED LTPO استفاده می‌کند. این نمایشگر در لبه‌های کناری خمیدگی کمی دارد که این موضوع باعث شده است تا گوشی بسیار باریک‌تر از نسل‌های قبلی شود. نمایشگر شیائومی ۱۴ اولترا به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی متغیر مجهز شده است. همچنین این نمایشگر توسط شیشه Ceramic Glass محافظت می‌گردد که مقاومت بالایی در برابر خط و خش و ضربه دارد.

دوربین چهارگانه ۵۰ مگاپیکسلی؛ همکاری سه‌گانه شرکت‌های سونی، لایکا و شیائومی

همانطور که شیائومی قبلاً نیز عنوان کرده بود، گوشی شیائومی ۱۴ اولترا از دوربین چهارگانه استفاده می‌کند. هر ۴ لنز به کار گرفته شده در این گوشی، رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی دارند.

پکیج دوربین این گوشی را یک لنز عریض ۵۰ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی، لنز تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی و لنز تله فوتو پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی، تشکیل می‌دهد. همه این لنز‌ها ساخت شرکت سونی هستند اما وظیفه چینش و تنظیم کردن آن‌ها را شرکت لایکا بر عهده گرفته است.

این دوربین قابیت زوم اپتیکال ۳ برابر و ۵ برابری را در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین قابل ذکر است که هم لنز تله فوتو و هم لنز تله فوتو پریسکوپی از حالت ماکرو پشتیبانی می‌کنند. شیائومی ۱۴ اولترا قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت ۸K را دارا است. همچنین این گوشی در حالت ۴K از نرخ ۶۰ و ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز پشتبانی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی نیز ۳۲ مگاپیکسلی است که بر روی نمایشگر و درون یک حفره کوچک واقع شده است.

دوربین شیائومی 14 اولترا

قیمت گوشی شیائومی 14 اولترا؛ از ۹۰۳ دلار تا ۱۰۸۴ دلار

گوشی شیائومی ۱۴ اولترا در نسخه‌های رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه شده است. این گوشی با توجه به نسخه‌های مختلف، قیمت متفاوتی دارد. قیمت گوشی شیائومی ۱۴ اولترا با نسخه‌های مختلف، به شرح زیر است.

  • رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت: ۹۰۳ دلار
  • رم ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت: ۹۷۳ دلار
  • رم ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۱ ترابایت: ۱۰۸۴ دلار

قیمت گوشی شیائومی ۱۴ اولترا

گوشی شیائومی ۱۴ اولترا یکی از باکیفیت‌ترین و قدرتمندترین گوشی‌های حال حاضر بازار است. به نظر می‌رسد که این گوشی برای رقابت با گوشی‌های پرچمدار اپل و سامسونگ عرضه شده است.

شیائومی ۱۴ اولترا فعلا برای بازار چین عرضه شده است؛ اما در هفته پیش رو، وارد سایر بازار‌های دنیا نیز می‌شود. به نظر شما این گوشی توان رقابت با رقبا را دارد یا خیر؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید