استوار مثل کوهجاری مثل رود

تراشه‌های گوشی‌های پرچمدار به گوشی‌های میان‌رده می‌آیند!

شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند، قصد دارند که در پیکربندی گوشی‌های میان رده خود، از تراشه‌های پرچمدار استفاده کنند. در این شرایط شاهد افزایش قیمت گوشی‌های میان رده خواهیم بود.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۱۶
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
تراشه‌های گوشی‌های پرچمدار به گوشی‌های میان‌رده می‌آیند!

طبق گفته‌های رسانه معتبر خارجی، قرار است که شرکت‌های سازنده گوشی همراه به استفاده از تراشه‌های پرچمدار در گوشی‌های میان رده خود روی بیاورند. اگر این اتفاق عملی شود، باید شاهد افزایش چشمگیر قیمت گوشی‌های میان رده در بازار باشیم.

رقابت بین سازنده تراشه‌ها بالا می‌گیرد؛ کوالکوم موفق‌تر می‌شود یا مدیاتک؟

یکی از رسانه‌های معتبر مدعی شد که شرکت سانده‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در سال‌های آینده قصد دارند که عملکرد گوشی‌های میان رده را بهبود ببخشند و آن هار را به تراشه‌های پرچمدار مجهز کنند. طبق این ادعا، احتمال می‌رود که در آینده‌ای نزدیک شاهد ورود تراشه‌هایی نظیر اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکوم و دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک به گوشی‌های میان رده باشیم.

تراشه مدیاتک یا کوالکوم

همچنین این رسانه اعلام کرد که برخی از کمپانی‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی در حال تحقیق و بررسی این موضوع هستند؛ اما به هیچ شرکتی اشاره نکرد. انتظار می‌رود که کمپانی شیائومی و سامسونگ پیشگامان این امر باشند و بتوانند مشتریان را در همه سطوح راضی نگه دارند.

سال گذشته فروش گوشی‌های پرچمدار بیشتر از گوشی‌های میان رده و اقتصادی در جهان بود. شاید همین امر کمپانی‌های بزرگ را به فکر فرو برده تا دست به چنین کاری بزنند و گوشی‌های قدرتمندتر و با قیمتی کمتر از گوشی‌های پرچمدار وارد بازار کنند.

بیشتر بخوانید: جنگ تراشه‌های گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ داغ می‌شود

اسننپدراگون ۸ نسل ۲ که مورد استفاده در گوشی‌های میان رده قرار می‌گیرد، حدود ۱۶۰ دلار قیمت دارد و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ که در گوشی‌های پرچمدار استفاده می‌شود، حدود ۳۰۰ دلار قیمت دارد. حالا با توجه به این موضوع و اختلاف حدوداً ۲ برابری تراشه‌های میان رده و تراشه‌های پرچمدار، باید شاهد افزایش قیمت گوشی میان رده‌ای باشیم که از این تراشه‌ها استفاده می‌کنند.

تراشه مدیاتک یا کوالکوم؟

در آینده شاهد رقابت تنگاتنگی بین کمپانی کوالکوم و مدیاتک خواهیم بود و باید ببینیم که کدام یکی از شرکت‌ها می‌تواند این تراشه‌ها را با قیمت کمتری عرضه کند. به نظر شما این اتفاق در چه سالی عملی خواهد شد؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید