استوار مثل کوهجاری مثل رود

گلکسی S24 پلاس با تراشه اسنپدراگون بهتر است یا تراشه اگزینوس؟

سامسونگ در گوشی گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس از دو نوع تراشه اسنپدراگون 8 نسل ۳ و اگزینوس 2400 استفاده کرده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی عملکرد این دو تراشه بپردازیم.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۰۴
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
گلکسی S24 پلاس با تراشه اسنپدراگون بهتر است یا تراشه اگزینوس؟

کمپانی سامسونگ گوشی‌های گلکسی S۲۴ و گلکسی S۲۴ پلاس با دو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اگزینوس ۲۴۰۰ وارد بازار کرده است. این گوشی‌ها در منطقه ایالات متحده با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به فروش خواهد رفت و در منطقه اروپا با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

حالا سؤال اصلی این است که این گوشی‌ها با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهتر است یا با تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ عملکرد بهتری خواهد داشت؟

گوشی‌های سری گلکسی S۲۴ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عملکرد بهتری خواهند داشت!

کوالکوم در تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از ۸ هسته با پیکربندی یک هسته بزرگ Cortex-X۴، پنج هسته تقریباً قدرتمند Cortex-A۷۲۰ و دو هسته کم‌مصرف Cortex-A۵۲۰ استفاده می‌کند.

در مقابل، سامسونگ در تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ از ۱۰ هسته استفاده کرده است که با یک هسته‌ی قدرتمند از نوع Cortex-X۴ با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز، ۲ هسته‌ی Cortex-A۷۲۰ با فرکانس ۲.۹۰ گیگاهرتز، ۳ هسته‌ی دیگر از همان نوع با فرکانس ۲.۶ و ۴ هسته از نوع Cortex-A۵۲۰ با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز پردازش می‌کند. در اینجا تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ دو هسته کم مصرف بیشتر از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارد.

سامسونگ اعلام کرده بود که این دو تراشه هیچ تفاوتی با یکدیگر در بحث پردازشی تفاوتی ندارند. اما در نتایج مشخص شده، این ادعا رد شده و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عملکرد بهتری را از خود بر جای گذاشته است.

نتایجی که از بنچمارک AnTuTu مشخص می‌کند که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ توانسته امتیاز ۱۸۱۹۹۴۵ و تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ امتیاز ۱۶۹۹۹۴۰ را از آن خود کنند. در این آمار نشان می‌دهد که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ حدوداً ۶.۷ درصد عملکرد بهتری را به ثبت رسانده است.

امتیاز تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3:

امتیاز تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3

امتیاز تراشه اگزینوس 2400:

امتیاز تراشه اگزینوس 2400

حالا با توجه به این نتایج به دست آمده، باید ببینیم سامسونگ در آپدیت‌هایی که ارائه می‌دهد، می‌تواند این فاصله پردازشی بین دو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و اگزینوس ۲۴۰۰ را جبران کند یا خیر؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید