استوار مثل کوهجاری مثل رود

5 مورد درباره‌ی S24 و S24 Ultra که نمی‌دانید

S24 به تازگی وارد بازار جهانی شده است و حقایقی درباره‌ی آن وجود دارد که تا به حال گفته نشده است. در این نوشته با این حقایق آشنا می‌شوید.

آموزشی تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۱-۰۲
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
5 مورد درباره‌ی S24 و S24 Ultra که نمی‌دانید

در نهایت انتظارها به پایان رسید و سامسونگ از سری جدید گوشی‌های خود در مراسم Galaxy Unpacked رونمایی کرد.

سری گوشی‌های Galaxy S24 ویژگی‌ها و امکانات زیادی مانند سخت افزار داخلی توسعه یافته، دوربین قوی‌تر و قابلیت‌های هوش مصنوعی را به ارمغان آوده‌اند.

اگر چه در مراسم ذکر شده ویژگی‌های زیادی از این سری گوشی به نمایش گذاشته شد اما تعداد زیادی از ویژگی‌های این سری از گوشی آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. در این نوشته 5 مورد از ناگفته‌های سری S24 را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

1. قابلیت‌هایی که بر پایه‌ی هوش مصنوعی هستند تنها تا پایان سال 2025 رایگان هستند

سامسونگ در سری جدید گوشی‌های خود امکانات زیادی را بر پایه‌ی هوش مصنوعی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

امکاناتی مانند ترجمه‌ی همزمان محتواها و حتی تماس‌ها به صورت دو طرفه، ادیت و ویرایش عکس‌ها و فیلم‌ها به صورت مستقیم در گالری و ... . البته که مطابق با آنچه که دیده شده است به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد در آینده در ازای ارائه‌ی این خدمات هزینه‌ای از کاربران دریافت کند.

در توضیحات تکمیلی گوشی‌های S24، S24+ و S24 Ultra سامسونگ اعلام کرده است که ارائه‌ی خدمات مبنی بر هوش مصنوعی تنها تا پایان سال 2025 رایگان هستند. البته که هیچ برنامه‌ای برای دریافت هزینه در قبال این امکانات از پایان سال 2025 به بعد پیشبینی نشده است.

هوش مصنوعی در S24

2. سری S24 با یک حالت جدید از Always-On Display

مدتی می‌شود که سامسونگ قابلیتی به اسم Always-On Display را به کاربران خود ارائه کرده است اما در سری S24 این قابلیت به شکلی طراحی شده است که بیشتر شبیه به گوشی‌های آیفون باشد.

در واقع در سری S24 همان زمینه‌ی صفحه‌ی قفل شما به صورت رنگی به اجرا در می‌آید شبیه به حالتی که در مدل‌های iPhone 14 Pro و iPhone 15 Pro وجود دارد.

Always on Display در S24

3. تراشه‌ی نسل سوم استفاده شده Snapdragon 8 سرعت بالاتری دارد  

گوشی S24 Ultra در تمام خط تولیدها و S24+ در بعضی خط تولیدها به وسیله‌ی تراشه‌ی نسل سوم Snapdragon 8 که برای Galaxy ساخته شده است؛ تقویت شده است. تراشه‌ی استفاده شده در این دو مدل از تراشه‌ی معمول نسل سوم Snapdragon 8 0.1 گیگاهرتز سرعت بیشتری دارد.

4. عدم پشتیبانی از شارژرهای بی سیم مغناطیسی

حدودا یک سال پیش در مراسم جهانی CES شارژرهای بی سیمی به جهان معرفی شدند که از یک مدار مغناطیسی پشتیبانی می‌کنند.

در تولیدات پایانی سال 2023 از این تکنولوژی استفاده شده است و انتظار می‌رفت که در سری‌های جدید Galaxy هم از این تکنولوژی استفاده شود اما سری S24 از این تکنولوژی پشتیبانی نمی‌کند.

البته که این تکنولوژی ارتباطی به شارژ سریع ندارد و تنها کمک می‌کند در شارژ بی سیم بالانس و اتصال به صورت مداوم برقرار باشد. البته که S24 از همان شارژ سریع S23 پشتیبانی می‌کند.

شارژهای بی سیم مغناطیسی

5. تصویربرداری در شبکه‌های اجتماعی با دوربین اصلی تفاوتی نخواهد داشت

پیش از این کاربران سامسونگ از عدم تطابق تصویر دوربین پیش فرض شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و اسنپ چت، با دوربین اصلی شکایت داشته‌اند.

در نهایت سامسونگ موفق شده است که این مشکل را برطرف کند و کاربران می‌توانند از قابلیت‌های دوربین اصلی در دوربین‌های پیش فرض شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

در واقع کاربران نه تنها می‌توانند از کیفیت عالی تصویر در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند بلکه می‌توانند از قابلیت‌ها مااند تصویربرداری در شب، لرزشگیر و تنظیم کیفیت HD در فیلمبرداری استفاده کنند.

به نظر شما کدام یک از این موارد می‌تواند باعث محبوبیت بیشتر این گوشی در میان کاربران دنیای دیجیتال شود؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید