استوار مثل کوهجاری مثل رود

انتظارات کاربران از تلفن‌های هوشمند در سال 2024

اگر شما هم ایده و پیشنهادی برای ارتقا گوشی‌های همراه دارید که به نظرتان باید در سال 2024 عملی شود؛ این نوشته را تا پایان بخوانید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۰۴
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
انتظارات کاربران از تلفن‌های هوشمند در سال 2024

در پایان هر سال میلادی،  به یمن پایان سال می‌توان برترین‌ اتفاقات سال قبل را بررسی کرد و انتظارات و احتمالات سال پیش رو را پیشبینی کرد. در این نوشته می‌خواهیم با تعدادی از انتظارات کاربران دنیای دیجیتال از تلفن‌های هوشمند سال پیش رو مطابق با تکنولوژی‌های سال گذشته آشنا شویم.

کارکردهای مفید بیشتر براساس هوش مصنوعی

در سال گذشته شرکت گوگل از هوش مصنوعی در محصول جدید خود، سری گوشی‌های Pixel 8، استفاده کرده است و به این وسیله امکان عکسبرداری با کیفیت بالاتر به همراه ویرایش عکس‌ها در هر زمان را در اختیار کاربران قرار داده است. اگرچه این ویژگی‌ها کاربردی و مفید است اما در استفاده‌های روزمره مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. البته که در حال حاضر بسیاری از تلفن‌های هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی در حال بررسی رفتار کاربران هستند تا در سال‌های آینده بتوانند ویژگی‌ها و امکانات بیشتری را چه در زمینه‌ی تصویربرداری چه در اجرای کارکردهای روزانه در اختیار کاربران قرار دهد.

کاربردهای هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند

شارژ سریع‌تر

تقریبا می‌توان گفت امکان شارژ سریع دستگاه‌ها در سال‌های اخیر توقع کاربران دنیای دیجیتال را بالا برده است و در سال پیش رو دور از ذهن نیست که کاربران انتظار شارژ سریع‌ زیر 30 دقیقه داشته باشند. در حال حاضر هم شارژ سریع دستگاه‌های پرچمدار این فرض را تقویت می‌کند که شرکت‌های تولید کننده می‌توانند شارژ در 30 دقیقه را برای محصولات جدید فراهم کنند. با فراهم شدن این امکان دیگر نیازی نیست در طول شب گوشی‌ خود را به شارژر وصل کنیم و سلامت باتری و گوشی را به خطر بیندازیم؛ در عوض می‌توانیم صبح قبل از خارج شدن از منزل و همزمان با آماده کردن قهوه‌ی خود تلفن همراه خود را شارژ کنیم.

شارژ سریع در گوشی‌های هوشمند

شارژ بی سیم در گوشی‌های میان رده و اقتصادی

اگرچه کاربران دنیای دیجیتال به دلایل مختلف مانند قیمت بالاتر، مشکلات داغ کردن و سرعت پایین‌تر علاقه‌ی ‌چندانی به استفاده از شارژرهای بی سیم ندارند اما باید پذیرفت که وجود آن در میان لوازم جانبی ضروری است. از این جهت که قرار دادن گوشی بر یک پد شارژ راحت‌تر است تا استفاده از شارژرهای سیمی و دردسرهای دسترسی به پریز و برق. البته به این مورد هم باید توجه کرد که کاربران می‌توانند برای شارژ سریع و جلوگیری از مشکلات داغ کردن از راه‌ حل همیشگی شارژرهای سیمی استفاده کنند اما در یکسری شرایط خاص واقعا نمی‌توان ضرورت وجود شارژرهای بی سیم را انکار کرد.

شارژ بی سیم در گوشی‌های میان رده

کاهش قیمت

در حال حاضر مشکلات اقتصادی و تورم بازار جهانی تاثیر بسزایی بر قیمت تلفن‌های همراه گذاشته است. اگرچه قیمت گوشی در آمریکا تغییر چندانی نداشته است اما افزایش قیمت بازار در اروپا و دیگر مناطق جهان به صورت محسوسی قابل ملاحظه است. اقتصاددانان و فعالان این عرصه پیشبینی کرده‌اند که برخلاف تورم و افزایش قیمت بازار جهانی سال‌های اخیر، در سال‌های پیش رو کاهش قیمت و تعادل نسبی خواهیم داشت. به همین جهت می‌توان امیدوار بود که در سال آینده این پیشبینی‌ها محقق شود و یا تولیدکنندگان گوشی‌های میان رده و اقتصادی با امکانات بهتری را متناسب با نیاز عموم جامعه وارد بازار کنند.

کاهش احتمال قیمت‌ها در سال 2024

به نظر شما دیگر چه امکانات و ویژگی‌های باید به تلفن‌های هوشمند اضافه شود تا بازار جهانی با اقبال خیلی خوبی در سال 2024 رو به رو شود؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید