استوار مثل کوهجاری مثل رود

سقوط آزاد شرکت اپل؛ کاهش 1.7 درصدی سهام این شرکت در ابتدای سال 2024

کمپانی اپل سال 2023 را با روندی نزولی به پایان رساند و این موضوع در ابتدای سال 2024 نیز ادامه داشت. شرکت اپل در این مدت حدود 176 میلیارد دلار از سهام خود را از دست داد.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۱۸
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
سقوط آزاد شرکت اپل؛ کاهش 1.7 درصدی سهام این شرکت در ابتدای سال 2024

شرکت اپل در اواخر سال ۲۰۲۳ و همچنین در اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی، فروش ضعیف و دور از انتظاری را داشت. این موضوع به برخی مشکلات موجود در گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ و همچنین باگ‌های زیاد سیستم نرم‌افزاری این گوشی‌ها برمیگردد. یکی از شرکت‌های تأمین‌کننده و مونتاژ‌کننده قطعات که برای کمپانی اپل کارمیکند نیز این موضوع را تأیید کرده است.

افت سهام اپل

ریزش ۱۷۶ میلیارد دلاری ارزش کمپانی اپل

یکی از خبرگزاری‌های معتبر آمریکایی، در گزارشی اعلام کرده است که شرکت اپل در حال حاضر، شرایط خوبی را سپری نمی‌کند و اوضاع وخیمی از لحاظ اقتصادی دارد. این شرکت قصد داشت با معرفی گوشی‌های سری آیفون ۱۵ بتواند همچنان نبض بازار را در اختیار داشته باشد. اما اوضاع اینگونه پیش نرفت و با توجه به مشکلات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که گریبان این گوشی‌ها شده بود، استقبال خوبی از گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ صورت نگرفت. همین موضوع باعث شد تا خریداران به سمت شرکت‌های رقیب تمایل پیدا کنند و سهام اپل سیر نزولی در پیش بگیرد.

شرکت اپل در ابتدای سال ۲۰۲۴ حدود ۱.۷ درصد از سهام خود که معادل ۱۷۶ میلیارد دلار است را از دست داد. این موضوع برای این شرکت آمریکایی که همیشه در اوج بوده است، کمی غیر منتظره بود. همچنین یکی از شرکت‌هایی که با کمپانی اپل همکاری می‌کند، اعلام کرد که درآمد این شرکت آمریکایی در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ حدود ۵۹.۷ دلار بوده است. این اعداد نشان دهنده افت ۵.۴ درصدی درآمد شرکت اپل نسبت به سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ میلادی را نشان می‌دهد.

سری آیفون 15

گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و به خصوص شیائومی، توانستند از این فرصت نهایت استفاده را کنند و بازار را به سمت خود بکشند. در همین راستا، فروش گوشی‌های پرچمدار این دو برند در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش خوبی داشته است. احتمالاً سال ۲۰۲۴، سال جذابی برای علاقه‌مندان به حوزه تکنولوژی خواهد بود و باید ببینیم که شرکت اپل برای جبران این خسارت دست به چه کار‌هایی خواهد زد.


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید