استوار مثل کوهجاری مثل رود

اپل مقام نخست با ارزش‌ترین شرکت دنیا را به مایکروسافت واگذار کرد!

پس از حدود دو سال، شرکت اپل جایگاه خود را به طور موقت از دست داد. شرکت مایکروسافت با توجه به بهره‌مندی از هوش مصنوعی، توانسته از رقیبش پیشی بگیرد.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۲۴
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
اپل مقام نخست با ارزش‌ترین شرکت دنیا را به مایکروسافت واگذار کرد!

کمپانی اپل بالاخره پس از گذشت حدوداً دو سال، قافیه را به رقیب سرسختش واگذار کرد. اپل تا پیش از این به عنوان با ارزش‌ترین شرکت دنیا شناخته می‌شد که حالا این رتبه به شرکت مایکروسافت رسید. شرکت مایکروسافت توانست ۰.۸ درصد رشد سهام بیشتری نسبت به اپل داشته باشد و همین امر باعث شد که سهامش رشد خوبی کند.

نبرد اپل و مایکروسافت

رشد چشمگیر شرکت مایکروسافت به لطف هوش مصنوعی!

در روزی که شرکت اپل رشد سهام ۰.۲ درصدی را تجربه کرد و ارزش خود را به ۲.۸۷۵ تریلیون دلار رساند، این شرکت مایکروسافت بود ک توانست رشد چشمگیری داشته باشد. شرکت مایکروسافت توانست با رشد ارزش سهام ۱ درصدی، قیمت هر سهم را به ۳۸۸.۴۷ دلار و ارزش کل شرکت را به ۲.۸۸۷ تریلیون دلار برساند. همانطور که مشاهده کردید، این اختلاف بسیار اندک است و فقط ۰.۰۱۲ تریلیون دلار اختلاف ارزش کل این دو شرکت است که این فاصله به راحتی قابل جبران خواهد بود.

نمودار رشد سهام اپل و مایکروسافت

اما نکته مهم و قابل تامل در اختلاف این دو شرکت، اینجا است که در شرکت اپل هنوز هیچ نشانی از هوش مصنوعی دیده نمی‌شود. اما شرکت مایکروسافت خود را به تکنولوژی روز مجهز کرده و در تمامی سرویس‌های خود از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. امروزه هوش مصنوعی می‌تواند نقش مهمی را در میزان رشد شرکت‌ها ایفا کند و مایکروسافت به خوبی به این نکته واقف است.

این برای اولین بار است که شرکت اپل از نوامبر سال ۲۰۲۱ تا کنون، جایگاه خود را از دست می‌دهد. در همان موقع نیز باز هم شرکت مایکروسافت بود که جایگاه اپل را تصاحب کرد. قبل از این هم شرکت مایکروسافت در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ نیز توانسته بود رتبه با ارزش‌ترین شرکت جهان را در مقطع کوتاهی از آن خود کند که اپل خیلی زود به جایگاه خود برگشت.

مایکروسافت و اپل

از دلایل افت سهام اپل، می‌توان به فروش دور از انتظار گوشی‌های خانواده آیفون ۱۵ در چین اشاره کرد. انتظار می‌رود با توجه به روندی که شرکت مایکروسافت در پیش گرفته است، در آینده بتواند اختلاف زیادی با رقبا بیاندازد و شرکت اپل را تسلیم کند. نظر شما درباره آینده شرکت اپل و مایکروسافت چیست؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید