استوار مثل کوهجاری مثل رود

پوکو X6 Pro با تراشه قدرتمند Dimensity 8300 Ultra رونمایی شد

پوکو از گوشی قدرتمند پوکو X6 پرو رونمایی کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات این گوشی بپردازیم. به نظر می‌رسد که این گوشی، بهترین گوشی میان رده بازار خواهد بود.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۲۳
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
پوکو X6 Pro با تراشه قدرتمند Dimensity 8300 Ultra رونمایی شد

شرکت پوکو از یکی قدرتمندترین گوشی‌های میان رده بازار رونمایی کرد. گوشی پوکو X۶ پرو جدیدترین عضو حانواده پوکو است که مشخصات دیوانه‌کننده‌ای دارد. این گوشی با تراشه دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا پا به میدان خواهد گذاشته که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. همچنین این گوشی از دوربین ۶۴ مگاپیکسلی بهره‌مند است.

سخت‌افزار؛ مجهز به تراشه قدرتمند دایمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا

گوشی پوکو X۶ پرو با تراشه پرقدرت دایمنستی ۸۳۰۰ اولترا پا به بازار می‌گذارید. این تراشه که در زمان معرفی حسابی گرد و خاک به پا کرد، طی فناوری ۴ نانومتری ساخته شده و به ۸ هسته قدرتمند نیز مجهز شده است. این گوشی نیروی مورد نیازش را از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تهیه می‌کند. این باتری از  شارژ سریع ۶۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

طی اقدامی شگفت‌انگیز، کمپانی پوکو اعلام کرد که گوشی پوکو X۶ پرو به طور پیش فرض با سیستم عامل HyperOS رونمایی می‌شود؛ این در صورتی است که مدل X۶ به طور پیش فرض با رابط کاربری ۱۴ MIUI وارد بازار می‌شود. همچنین این گوشی در نسخه‌های رم ۸ / ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

رنگبندی گوشی پوکو X6 پرو

طراحی و نمایشگر؛ بهره‌مندی از لایه محافظ گوریلاگلس ویکتوس

گوشی پوکو X۶ پرو از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی از نوع OLED بهره‌مند شده است. این نمایشگر از لایه محافظ قدرتمند و با دوام گوریلاگلس ویکتوس استفاده می‌کند.

این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و همچنین قابلیت دالبی ویژن نیز پشتیبانی می‌کند. نمایشگر گوشی پوکو X۶ پرو رزولوشن ۱.۵K دارد و همچنین حداکثر روشنایی آن به ۱۸۰۰ نیت می‌رسد که حتی زیر نور مستقیم آفتاب نیز کار راحتی برای استفاده از گوشی دارید.

در پنل پشتی، این گوشی از دوربین سه‌گانه به همراه یک فلش استفاده می‌کند که همه آن‌ها درون یک قاب مستطیل شکل قرار گرفته‌اند. این قاب و همچنین ماژول دوربین‌ها، کمی از بدنه بیرون زدگی دارند که البته در مقایسه با سایر گوشی‌های میان رده، نکته منفی برای این گوشی به حساب نمی‌آید.

وزن این گوشی نیز حدود ۱۹۰ گرم است که وزن مطلوبی به شمار می‌رود. از دلایل این وزن کم، می‌توان به استفاده پلاستیک در قاب پشت و فریم دور اشاره کرد.

دوربین گوشی پوکو X6 پرو

دوربین؛ مجهز به لرزشگیر اپتیکال (OIS)

این گوشی از دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند. پکیج دوربین این گوشی را لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی ماکرو تشکیل می‌دهد.

همچنین این گوشی قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 4K و نرخ ۳۰ فریم را نیز پشتیبانی می‌کند.

انتظار می‌رود با توجه به تراشه قدرتمندی که در این گوشی به کار گرفته شده است، عکس‌ها و ویدیو‌های قابل قبولی را به ما تحویل دهد. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز ۱۶ مگاپیکسل است.

گوشی پوکو X6 پرو

گوشی پوکو X۶ پرو در نسخه رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۲۹۹ دلار و نسخه رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۳۶۹ دلار در بازار هند به فروش می‌رسد. به نظر شما این گوشی در بازار ایران چه قیمتی خواهد داشت؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید