استوار مثل کوهجاری مثل رود

رسمی؛ پوکو X6 با باتری حجیم 5100 میلی آمپر ساعتی رونمایی شد

گوشی پوکو X6 به عنوان یکی از خوش قیمت‌ترین گوشی‌های میان رده در بازار شناخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات این گوشی بپردازیم.

اخبار تاریخ انتشار: ۱۴۰۲-۱۰-۲۳
پیشنهادهایی برای شما

اسپیکر بلوتوثی آمایا مدل ASP-150

10,000,000

کابل تایپ-C آمایا مدل ACD-C26

70,000

هندزفری بلوتوثی آمایا مدل TK 03

970,000

کابل لایتنینگ آمایا مدل ACD-L26

80,000
رسمی؛ پوکو X6 با باتری حجیم 5100 میلی آمپر ساعتی رونمایی شد

شرکت پوکو که یکی از زیربرند‌های شیائومی است، از گوشی میان رده پوکو X۶ رونمایی کرد. به نظر می‌رسد که این گوشی با توجه به قیمت مناسب و کانفیگ خوبی که دارد، فروش خوبی را تجربه کند. پوکو X۶ با تراشه اسنپدراگون ۷s نسل ۲ و باتری قدرتمند ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی عرضه شده است. همچنین این گوشی با دوربین سه‌گانه مجهز به لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی وارد بازار می‌شود.

سخت‌افزار؛ عرضه با تراشه اسنپدراگون ۷s نسل ۲

قلب تپنده گوشی پوکو X۶ را تراشه اسنپدراگون ۷s نسل ۲ شرکت کوالکوم تشکیل می‌دهد. این تراشه عملکرد چندان چشمگیری ندارد ولی برای گوشی‌های میان رده، تراشه مناسبی به حساب می‌آید. این تراشه طی فناوری ۴ نانومتری ساخته شده و همچنین به ۸ هسته با پیکربندی ۱ هسته‌ی پرقدرت Cortex-X۲، سه هسته‌ی میانی Cortex-A۷۱۰ و ۴ هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A۵۱۰ مجهز شده است.

این گوشی از یک باتری قدرتمند ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره‌مند است که از فناوری شارژ سریع ۶۷ وات نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی پوکو X۶ در نسخه‌های رم ۸ / ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ / ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

گوشی پوکو X6

طراحی و نمایشگر؛ پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی

پوکو X۶ از نمایشگری با اندازه ۶.۶۷ اینچی از نوع OLED استفاده می‌کند. این گوشی توسط لایه محافظ گوریلاگلس ویکتوس محافظت می‌شود که مقاومت بالایی دارد. همچنین این نمایشگر لبه‌های تخت دارد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۱۸۰۰ نیت است و وضوح آن به ۱.۵K می‌رسد.

جنس پشت و فریم دور گوشی از پلاستیک است. همچنین وزن این گوشی ۱۸۱ گرم اعلام شده که واقعاً وزن مطلوبی دارد. در پنل پشتی، سه دوربین به همراه یک فلش به چشم می‌خورند که به صورت مجزا و جزیره‌ای بیرون زده‌اند و درون یک قاب مستطیل شکل قرار گرفته‌اند. همچنین گوشی پوکو X۶ از جک ۳.۵ میلی‌متری هندزفری نیز بهره‌مند شده است.

طراحی پشت گوشی پوکو X6

دوربین؛ بهره‌مندی از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی

پوکو در این گوشی از دوربین سه‌گانه استفاده کرده است. لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو، تشکیل دهنده پکیج دوربین این گوشی هستند. دوربین اصلی این گوشی از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره‌مند است و همچنین از حداکثر کیفیت فیلمبرداری با رزولوشن ۴K و نرخ ۳۰ فریم پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی نیز ۱۶ مگاپیکسل است.

رنگبندی گوشی پوکو X6

گوشی پوکو X۶ در نسخه رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۲۴۰ دلار، نسخه رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۲۶۵ دلار و در نسخه رم ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۲۷۷ دلار در بازار هند به فروش می‌رسد. به نظر شما این گوشی با این کانفیگ و با این قیمت، تا چه اندازه‌ای ارزش خرید دارد؟


جدیدترین مقالات


بروزترین مقالات حوزه تکنولوژی را از پلوار بخواهید